Gjest Ikke akkurat nå Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Har arbeidet 10 år i ambulansetjenesten før jeg ble psyk. Jeg hadde mye mareritt om aksjoner og akutturer da jeg jobbet. Det er noen år siden jeg sluttet i jobben. har fremdeles noen mareritt, men sjelden. I natt hadde jeg et mareritt igjen. Jeg drømte om en kniv som på en tur ble brukt av en person som skar av seg begge bena. Kniven i drømmen var den samme (småtagget brødkniv) og var veldig detaljert og jeg hadde synet av det forstørret og helt opp i ansiktet. Settingen i drømmen var annerledes, men handlet om at en person, på ordre fra meg, fikk skjært av begge armer og hodet. Jeg våknet med ett rykk (virket som om jeg vekket meg selv). Og var svært redd for å sovne igjen. Det gikk flere timer før jeg greide å sovne igjen. Hvorfor drømmer jeg slike drømmer så mange år etterpå? 0 Siter
Gjest Solution Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Kan tenke meg at det er mange inntrykk å fordøye når man jobber i ambulansetjenesten. Alle disse inntrykkene har vel ligget lagret i det ubevisste. Kanskje kroppen din og psyken din har brukt så lang tid for å få alle inntrykkene ut av systemet ditt og at de nå kommer som drømmer. 0 Siter
Gjest Ikke akkurat nå Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Kan tenke meg at det er mange inntrykk å fordøye når man jobber i ambulansetjenesten. Alle disse inntrykkene har vel ligget lagret i det ubevisste. Kanskje kroppen din og psyken din har brukt så lang tid for å få alle inntrykkene ut av systemet ditt og at de nå kommer som drømmer. Ja, meget mulig at det er så "enkelt". 0 Siter
MrNobody Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Det er ikke rart du har reaksjoner på dette. Det er litt av en tøff jobb du har hatt. Utrykning, forberede seg på et scenario ved ankomst et skadested/åsted, og opptre profesjonelt. Dette bør bearbeides etterpå, men en ting som har blitt slurvet med. Vi er bare mennesker. Se på de soldatene som har deltatt i operasjoner i utlandet. De sliter med senskader i åresvis/resten av livet. Jeg var med å forlise på et skip for 36 år siden, og kan enda kjenne på dette når jeg er på jobb. Nå skriver jeg ikke dette fordi du kan regne med å kjenne på det samme i mange år, men for belyse at marerittene dine ikke er uvanlige. 0 Siter
Gjest Ikke akkurat nå Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Det er ikke rart du har reaksjoner på dette. Det er litt av en tøff jobb du har hatt. Utrykning, forberede seg på et scenario ved ankomst et skadested/åsted, og opptre profesjonelt. Dette bør bearbeides etterpå, men en ting som har blitt slurvet med. Vi er bare mennesker. Se på de soldatene som har deltatt i operasjoner i utlandet. De sliter med senskader i åresvis/resten av livet. Jeg var med å forlise på et skip for 36 år siden, og kan enda kjenne på dette når jeg er på jobb. Nå skriver jeg ikke dette fordi du kan regne med å kjenne på det samme i mange år, men for belyse at marerittene dine ikke er uvanlige. Takk for dine synspunkter, og din historie. Jeg må vel regne med å ha slike drømmer innimellom. Men gud så ekkelt det er, mye verre en det jeg egentlig har opplevd. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Ligger nok og murrer i underbevisstheten... 0 Siter
Gjest Ikke akkurat nå Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Ligger nok og murrer i underbevisstheten... Ja, tydeligvis. Begynner bare å bli litt lei det. En ting er mareritter i seg selv, en annen ting er at jeg bærer den grusomme følelsen med meg halve dagen. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Ja, tydeligvis. Begynner bare å bli litt lei det. En ting er mareritter i seg selv, en annen ting er at jeg bærer den grusomme følelsen med meg halve dagen. Høres ikke greit ut. Håper det går over da. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Har du fått bearbeidet disse tingene, tidligere? Kanskje du trenger å gjøre det, hvis du ikke har fått gjort det? det er slitsomt med slike mareritt - jeg vet.. 0 Siter
Gjest Ikke akkurat nå Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Har du fått bearbeidet disse tingene, tidligere? Kanskje du trenger å gjøre det, hvis du ikke har fått gjort det? det er slitsomt med slike mareritt - jeg vet.. Jeg har bearbeidet det, gjennom debrifing etter turer og hos psykolog. Nå har jeg ikke snakket om hvert eneste oppdrag jeg har vært på med psykologen, jeg husker jo ikke alle, før jeg drømmer om det. 0 Siter
Gjest Ikke akkurat nå Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Høres ikke greit ut. Håper det går over da. Jeg tror jeg må regne med å ha det slik. Det har vært slik i mange år. Det er vel noe som følger med på lasset etter et slik yrke, for mange. Min faste makker er blitt alkoholiker og en jeg jobbet mye med tidligere hang seg selv. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Jeg tror jeg må regne med å ha det slik. Det har vært slik i mange år. Det er vel noe som følger med på lasset etter et slik yrke, for mange. Min faste makker er blitt alkoholiker og en jeg jobbet mye med tidligere hang seg selv. Det var dramatisk ja. Men noen ganger går marerittene over, selv etter flere år. Jeg hadde grusomme mareritt om overgrep hele livet, men det gikk over og er ikke plaget av det mer. 0 Siter
Gjest Ikke akkurat nå Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Det var dramatisk ja. Men noen ganger går marerittene over, selv etter flere år. Jeg hadde grusomme mareritt om overgrep hele livet, men det gikk over og er ikke plaget av det mer. Takk, det gir meg håp om at det kan gi seg :-) 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Takk, det gir meg håp om at det kan gi seg :-) Bra :-) 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Jeg har bearbeidet det, gjennom debrifing etter turer og hos psykolog. Nå har jeg ikke snakket om hvert eneste oppdrag jeg har vært på med psykologen, jeg husker jo ikke alle, før jeg drømmer om det. Håper at du finner ut av det, og om det er noe du kan gjøre.. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 19. juli 2012 Skrevet 19. juli 2012 Takk, det gir meg håp om at det kan gi seg :-) Her har du ei til, som det har gitt seg hos, så ja, det er godt håp :-) 0 Siter
Gjest Ikke akkurat nå Skrevet 20. juli 2012 Skrevet 20. juli 2012 Her har du ei til, som det har gitt seg hos, så ja, det er godt håp :-) Takk for det :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.