Gå til innhold

NHD-Kan du hjelpe meg litt..? Om medisin

Anbefalte innlegg

Gjest vet ikke helt.123
Skrevet

Er ei dame som bruker Cisordinol 20 mg mot tankekjør, paranoide og mistenksomme tanker. 250 mg Lamictal mot bipolar lidelse..( Pluss post traumatisk stress lidelse)

De siste dagene har jeg følt meg dårligere, mer uro i kropp og sinn og stikking i brystet ved hjertet..( Regner med det er muskulært av uro, anspenthet og stress..) Er også veldig våken og litt oppgira.. Gjør veldig mye i løpet av en dag.. Bruker også nesten 15 mg Imovane hver kveld.. ( Vet det ikke er gunstig, men føler jeg må ta det for å roe meg ned å sove..)

Psykiateren min er på en lang ferie så jeg trenger råd.. Hva bør jeg gjøre med medisinen? Øke Cisordinolen ( for en periode?) Til 30 mg eller hva mener du psykiater?

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel jeg er ingen ekspert, men kan fortelle litt om hva jeg opplever med denne Imovanen.

Det er absolutt ikke noen medisin for mitt vedkommende. 15 mg gjør meg ruset. Føles som jeg er "speedet". Det er et ord jeg vil bruke, selv om jeg ikke har brukt ulovlige rusmidler og ikke vet hva jeg snakker om.

Anbefaler heller noe sløvende, kortvirkende antipsykotika. Truxal f.eks.

Truxalen sitter lenge i for meg, ut over dagen, men det er verdt det når man ikke sover. Jeg skal forsøke med lavere doser nå, og da tenker jeg at sløvheten ikke sitter så lenge i...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vel jeg er ingen ekspert, men kan fortelle litt om hva jeg opplever med denne Imovanen.

Det er absolutt ikke noen medisin for mitt vedkommende. 15 mg gjør meg ruset. Føles som jeg er "speedet". Det er et ord jeg vil bruke, selv om jeg ikke har brukt ulovlige rusmidler og ikke vet hva jeg snakker om.

Anbefaler heller noe sløvende, kortvirkende antipsykotika. Truxal f.eks.

Truxalen sitter lenge i for meg, ut over dagen, men det er verdt det når man ikke sover. Jeg skal forsøke med lavere doser nå, og da tenker jeg at sløvheten ikke sitter så lenge i...

Enig i dette. Ned med Imovane til 7,5 mg og tillegg av Truxal er en meget god løsning.

Gjest vet ikke helt.123
Skrevet

Enig i dette. Ned med Imovane til 7,5 mg og tillegg av Truxal er en meget god løsning.

Men det hjelper meg ikke stort de nærmeste dagene da psykiateren og fastlegen min har ferie...

Gjest poncho
Skrevet

Men det hjelper meg ikke stort de nærmeste dagene da psykiateren og fastlegen min har ferie...

Ringe legekontoret og få tak i en annen lege?

Skrevet

En slik justering vil det sannsynligvis være mulig å få til vha en vikar eller legevaktslege. Reduksjon og imovane og tillegg av noe truxal er neppe kontroversielt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...