WaTfM? Skrevet 20. juli 2012 Skrevet 20. juli 2012 Er det vanlig med "fremmede tanker som slår inn" i beivsstheten? Jeg kan f.eks. ligge i sengen og tenke helt normale tankerekker. putselig er det som noe "farer forbi", som jeg ikke klarer å plukke helt opp, bortsett fra ett ord: "isolat". Dette ordet hadde ingenting med det jeg opprinnelig tenkt på å gjøre. Det er som det er stemmer i hodet mitt som ikke kommer helt frem... Ja, så forsøker jeg å finne ut hvorfor jeg tenkte dette, da. Men det blir jo bare ren spekulasjon, fordi den "fremmede tankerekken" ikke kommer frem igjen... Er dette et fenomen alle kan ha? Eller er det et slags veldig tidlig "forstadie" til stemmehøring? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. juli 2012 Skrevet 20. juli 2012 Det er vanlig. Kunsten er å IKKE fange den opp og gruble på den, men la den passere forbi uten å bry seg om den. 0 Siter
WaTfM? Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Skrevet 20. juli 2012 Det er vanlig. Kunsten er å IKKE fange den opp og gruble på den, men la den passere forbi uten å bry seg om den. Så bra. :-) Ja, det kommer nok masse sånne tanker uten at jeg legger merke til det, hvis jeg er opptatt med noe. Hvis jeg ligger i sengen og grubler så har de vel lettere for å feste seg... Takk for svar! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.