Gå til innhold

hvordan akseptere ikke å ha kontroll?

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Jeg har problemer med å akseptere at jeg ikke har kontroll. Jeg vet det handler om å akseptere det, og det veldig godt. Men verre er det å faktisk gjøre det - altså å akseptere.

Hvordan gjør man det?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

11

• frosken

10

• Sør

7

• tonie

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest germinate
Skrevet

Er det bare trening og atter trening som skal til? På å stå i det bare? Er det det det handler om?

Jeg vil gjerne forstå..

Gjest germinate
Skrevet

Er det bare trening og atter trening som skal til? På å stå i det bare? Er det det det handler om?

Jeg vil gjerne forstå..

Gjest Solution
Skrevet

På et eller annet tidspunkt så vil man få tilbake kontrollen, er min erfaring.

Kanskje det hjelper å ha dette i minne når man er i en tilstand der man opplever å ikke ha fullstendig kontroll.

Gjest germinate
Skrevet

På et eller annet tidspunkt så vil man få tilbake kontrollen, er min erfaring.

Kanskje det hjelper å ha dette i minne når man er i en tilstand der man opplever å ikke ha fullstendig kontroll.

Jeg får det ikke til. Og i et forsøk på å få kontroll gjør jeg det bare verre pluss at dagen min blir ødelagt.

Gjest Solution
Skrevet

Jeg får det ikke til. Og i et forsøk på å få kontroll gjør jeg det bare verre pluss at dagen min blir ødelagt.

Kanskje du bare skal akseptere og godta at du akkurat nå ikke har helt kontroll?

Det er jo nyanser ifra å ha ingen kontroll over noe som helst i den ene enden av skalaen til å ha helt stålkontroll i den andre enden.

At du aksepterer at du er et sted imellom? Det er vel noe i livet ditt du har kontroll på?

Gjest germinate
Skrevet

Kanskje du bare skal akseptere og godta at du akkurat nå ikke har helt kontroll?

Det er jo nyanser ifra å ha ingen kontroll over noe som helst i den ene enden av skalaen til å ha helt stålkontroll i den andre enden.

At du aksepterer at du er et sted imellom? Det er vel noe i livet ditt du har kontroll på?

idag var min eneste fridag på en uke. Nå skal jeg jobbe i en uke i strekk fra i morgen. Får vel bare lære meg å akseptere at jeg ikke har kontroll og at jeg ikke skal ha noen gode dager :(

Skrevet

idag var min eneste fridag på en uke. Nå skal jeg jobbe i en uke i strekk fra i morgen. Får vel bare lære meg å akseptere at jeg ikke har kontroll og at jeg ikke skal ha noen gode dager :(

''Får vel bare lære meg å akseptere at jeg ikke har kontroll og at jeg ikke skal ha noen gode dager''

Ingen mennesker har total kontroll hele tiden, slik er livet. Gode dager vil du få og ha dersom du jobber mot det og forsøker å ta pauser fra automatiske tankene jeg forstår du ofte er preget av. Om du er innstillt og forventer at den kommende uken blir en katastrofe vil den også garantert bli det.

Gjest germinate
Skrevet

''Får vel bare lære meg å akseptere at jeg ikke har kontroll og at jeg ikke skal ha noen gode dager''

Ingen mennesker har total kontroll hele tiden, slik er livet. Gode dager vil du få og ha dersom du jobber mot det og forsøker å ta pauser fra automatiske tankene jeg forstår du ofte er preget av. Om du er innstillt og forventer at den kommende uken blir en katastrofe vil den også garantert bli det.

Jeg gjorde som du sa. Det hjalp litt.. En stund..

Så kom jeg hjem og det startet opp igjen.

Jeg kan ikke ha fri, det er min erfaring. Nå vurderer jeg på alvor å søke større stilling så slipper jeg å ha det sånn. Da slipper jeg å tenke.

Gjest germinate
Skrevet

Anbefaler deg å lese om indre og ytre locus av kontroll. Man kan ha mer kontroll enn hva man selv tror.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Det som er problemet mitt, er at jeg ikke takler å ikke vite hvor jeg har andre. Og i forsøket på å få denne kontrollen, gjør jeg all ting bare ørten ganger verre.

Jeg holder på og gir opp å slippe folk inn på meg. Det er bedre å ikke gjøre det, og heller ha kontroll.

Gjest germinate
Skrevet

Anbefaler deg å lese om indre og ytre locus av kontroll. Man kan ha mer kontroll enn hva man selv tror.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Det som er problemet mitt, er at jeg ikke takler å ikke vite hvor jeg har andre. Og i forsøket på å få denne kontrollen, gjør jeg all ting bare ørten ganger verre.

Jeg holder på og gir opp å slippe folk inn på meg. Det er bedre å ikke gjøre det, og heller ha kontroll.

Gjest germinate
Skrevet

Gjest germinate
Skrevet

Selv om jeg er håpløs og ikke får til alt, så fikk jeg iallefall til dette: jeg har hatt to "anfall" med magesmerter, ett før på dagen og ett i natt. Da jeg kjente panikken komme, tenkte jeg på rådene dine og ta kontroll over tankene etter panikken om du vil - og ikke omvendt. Jeg satte meg på do og pustet rolig mens jeg fokuserte på det du hadde sagt...

Skrevet

Jeg gjorde som du sa. Det hjalp litt.. En stund..

Så kom jeg hjem og det startet opp igjen.

Jeg kan ikke ha fri, det er min erfaring. Nå vurderer jeg på alvor å søke større stilling så slipper jeg å ha det sånn. Da slipper jeg å tenke.

Du vet likegodt som meg at dette er et destruktivt valg.

Gjest germinate
Skrevet

Du vet likegodt som meg at dette er et destruktivt valg.

Er det ikke bedre å bruke energien på noe nyttig da?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Etter å ha fulgt innleggene dine i en lengre periode forstår jeg at du har en vanskelig periode i livet ditt. Synes likevel du skal forsøke og sortere mellom de virkelige utfordringene du har nå og de små ubetydelige hverdagsproblemer som alle opplever. At du sørger over moren din er fullt forståelig. Hvem ville ikke gjort det . Magesmerter fra tid til annen, er normalt. Ikke og ha kontroll over hvor du har alle andre er også normalt. Trenger man å kontroll på det? Hvor viktig er det?

Kanskje du må lære deg å akseptere at livet går opp og ned og at noen problemer er ubetydelige og ikke noe å henge seg opp i?

Skrevet

Er det ikke bedre å bruke energien på noe nyttig da?

Jo det er det. M e n for deg å nå øke stilling opplever jeg som fullt ut destruktivt når du kaver og strever såpass mye allerede som det du gir inntrykk av ved dine innlegg.

Gjest germinate
Skrevet

Jo det er det. M e n for deg å nå øke stilling opplever jeg som fullt ut destruktivt når du kaver og strever såpass mye allerede som det du gir inntrykk av ved dine innlegg.

Joda. Men jeg får det bedre.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg har skrevet ferdig søknaden. Jeg leverer den idag.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg har skrevet ferdig søknaden. Jeg leverer den idag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...