frosken Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Jeg har skrevet ferdig søknaden. Jeg leverer den idag. ''Jeg har skrevet ferdig søknaden. Jeg leverer den idag.'' Ba ikke du arbeidsgiver om tilrettelegging som følge av helsemessige vansker for noen uker siden? Hvordan får du det til å rime med større stillingsprosent? Greit nok om du ønsker å jobbe mer, men i såfall må du også være villig til å tåle mer slitenhet og muskelsmerter - og ikke be om tilrettelegging, sykemelding osv. som følge av såpass diffuse plager som du gjorde sist. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 ''Jeg har skrevet ferdig søknaden. Jeg leverer den idag.'' Ba ikke du arbeidsgiver om tilrettelegging som følge av helsemessige vansker for noen uker siden? Hvordan får du det til å rime med større stillingsprosent? Greit nok om du ønsker å jobbe mer, men i såfall må du også være villig til å tåle mer slitenhet og muskelsmerter - og ikke be om tilrettelegging, sykemelding osv. som følge av såpass diffuse plager som du gjorde sist. Hva mener du med diffuse plager som sist? Var det ikke alvorlig nok, mener du? Tror du jeg bare spilte at jeg hadde mer vondt? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 ''Jeg har skrevet ferdig søknaden. Jeg leverer den idag.'' Ba ikke du arbeidsgiver om tilrettelegging som følge av helsemessige vansker for noen uker siden? Hvordan får du det til å rime med større stillingsprosent? Greit nok om du ønsker å jobbe mer, men i såfall må du også være villig til å tåle mer slitenhet og muskelsmerter - og ikke be om tilrettelegging, sykemelding osv. som følge av såpass diffuse plager som du gjorde sist. Hva mener du med diffuse plager som sist? Var det ikke alvorlig nok, mener du? Tror du jeg bare spilte at jeg hadde mer vondt? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 ''Jeg har skrevet ferdig søknaden. Jeg leverer den idag.'' Ba ikke du arbeidsgiver om tilrettelegging som følge av helsemessige vansker for noen uker siden? Hvordan får du det til å rime med større stillingsprosent? Greit nok om du ønsker å jobbe mer, men i såfall må du også være villig til å tåle mer slitenhet og muskelsmerter - og ikke be om tilrettelegging, sykemelding osv. som følge av såpass diffuse plager som du gjorde sist. Jeg mener at den energien jeg bruker på å ha det vondt, óg det er mye, kan jeg heller bruke på jobb. 0 Siter
frosken Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Hva mener du med diffuse plager som sist? Var det ikke alvorlig nok, mener du? Tror du jeg bare spilte at jeg hadde mer vondt? ''Hva mener du med diffuse plager som sist? Var det ikke alvorlig nok, mener du? Tror du jeg bare spilte at jeg hadde mer vondt?'' Jeg mener at det var ikke snakk om helsemessige vansker som det var absolutt nødvendig med jobbmessig tilrettelegging for. Du beskrev smerter som mange går med i hverdagen i varierende grad. Forståelig at du ønsket tilrettelegging på jobben, men jeg lurer da på hvordan du mener du skal klare større stillingsprosent uten tilrettelegging? (Dersom du i søknaden om større stillingsprosent også presiserer at du forventer tilrettelegging, så er det jo greit. ) 0 Siter
frosken Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Jeg mener at den energien jeg bruker på å ha det vondt, óg det er mye, kan jeg heller bruke på jobb. ''Jeg mener at den energien jeg bruker på å ha det vondt, óg det er mye, kan jeg heller bruke på jobb.'' Samtidig har du skrevet mye her inne om at du er redd for slitenheten din og at det er mye press på jobb. Det går an å forholde seg allerledes til psykisk smerte enn du gjør på nåværende tidspunkt. Hvordan går det med turgåing og annen fysisk aktivitet for tiden? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 ''Hva mener du med diffuse plager som sist? Var det ikke alvorlig nok, mener du? Tror du jeg bare spilte at jeg hadde mer vondt?'' Jeg mener at det var ikke snakk om helsemessige vansker som det var absolutt nødvendig med jobbmessig tilrettelegging for. Du beskrev smerter som mange går med i hverdagen i varierende grad. Forståelig at du ønsket tilrettelegging på jobben, men jeg lurer da på hvordan du mener du skal klare større stillingsprosent uten tilrettelegging? (Dersom du i søknaden om større stillingsprosent også presiserer at du forventer tilrettelegging, så er det jo greit. ) Da vet du lite om hvor store plager jeg har. Óg jeg har en lege som er kjent for å være streng på sykemelding. Det var han som foreslo sykemelding. Men det spiller ingen rolle. Han har møtt meg óg han tok meg straks alvorlig. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 ''Hva mener du med diffuse plager som sist? Var det ikke alvorlig nok, mener du? Tror du jeg bare spilte at jeg hadde mer vondt?'' Jeg mener at det var ikke snakk om helsemessige vansker som det var absolutt nødvendig med jobbmessig tilrettelegging for. Du beskrev smerter som mange går med i hverdagen i varierende grad. Forståelig at du ønsket tilrettelegging på jobben, men jeg lurer da på hvordan du mener du skal klare større stillingsprosent uten tilrettelegging? (Dersom du i søknaden om større stillingsprosent også presiserer at du forventer tilrettelegging, så er det jo greit. ) Da vet du lite om hvor store plager jeg har. Óg jeg har en lege som er kjent for å være streng på sykemelding. Det var han som foreslo sykemelding. Men det spiller ingen rolle. Han har møtt meg óg han tok meg straks alvorlig. 0 Siter
Sør Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Da vet du lite om hvor store plager jeg har. Óg jeg har en lege som er kjent for å være streng på sykemelding. Det var han som foreslo sykemelding. Men det spiller ingen rolle. Han har møtt meg óg han tok meg straks alvorlig. Men det du skriver der rimer jo ikke med at du skal jobber MER...? Med vennlig hilsen 0 Siter
frosken Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Da vet du lite om hvor store plager jeg har. Óg jeg har en lege som er kjent for å være streng på sykemelding. Det var han som foreslo sykemelding. Men det spiller ingen rolle. Han har møtt meg óg han tok meg straks alvorlig. ''Da vet du lite om hvor store plager jeg har. Óg jeg har en lege som er kjent for å være streng på sykemelding. Det var han som foreslo sykemelding.'' Men du regner med at han nå vil foreslå større stillingsprosent? Men som sagt, dersom du i søknaden til din arbeidsgiver tar forbehold om ditt behov for tilrettelegging, så er det jo greit. Da er dette en risiko dere tar i fellesskap. Men hvordan går det med den fysiske aktiviteten? Det er jo dette som er den mest anerkjente tilnærmingen til flere av den typer plager du har beskrevet? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Men det du skriver der rimer jo ikke med at du skal jobber MER...? Med vennlig hilsen Jo jeg vil få mer energi når jeg ikke tenker så mye, óg den energien kan jeg bruke på jobb. Jeg vil altså vinne på det. Økonomiske bekymringer slipper vi også å ha mer da, óg det også vil gi energi. Livskvaliteten blir bedre! 0 Siter
frosken Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Jo jeg vil få mer energi når jeg ikke tenker så mye, óg den energien kan jeg bruke på jobb. Jeg vil altså vinne på det. Økonomiske bekymringer slipper vi også å ha mer da, óg det også vil gi energi. Livskvaliteten blir bedre! ''Livskvaliteten blir bedre!'' Så fint! Da regner jeg med at du får mindre behov for å krisemaksimere fremover. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 ''Livskvaliteten blir bedre!'' Så fint! Da regner jeg med at du får mindre behov for å krisemaksimere fremover. Ja nettopp. 0 Siter
frosken Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Ja nettopp. Jeg venter spent på svarene mht dette med fysisk aktivitet. Det vil jo være en annen måte å møte noen av de vanskene du beskriver på. Hvor mye får du trent for tiden? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 ''Livskvaliteten blir bedre!'' Så fint! Da regner jeg med at du får mindre behov for å krisemaksimere fremover. Da vil jeg ikke være til mer bry for dere heller. For den meldingen fra nhd i går gjorde meg vondt. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 ''Livskvaliteten blir bedre!'' Så fint! Da regner jeg med at du får mindre behov for å krisemaksimere fremover. Da vil jeg ikke være til mer bry for dere heller. For den meldingen fra nhd i går gjorde meg vondt. 0 Siter
Sør Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Jo jeg vil få mer energi når jeg ikke tenker så mye, óg den energien kan jeg bruke på jobb. Jeg vil altså vinne på det. Økonomiske bekymringer slipper vi også å ha mer da, óg det også vil gi energi. Livskvaliteten blir bedre! ''Jo jeg vil få mer energi når jeg ikke tenker så mye, óg den energien kan jeg bruke på jobb. Jeg vil altså vinne på det. Økonomiske bekymringer slipper vi også å ha mer da, óg det også vil gi energi. Livskvaliteten blir bedre! – germinate'' Det du skriver, germinate, virker ikke akkurat veldig realistisk... Det virker mer som om "wishful thinking", spesielt det med at du blir bedre av å jobbe mer, når du i utgangspunktet hadde problemer med arbeidsmengden du allerede hadde. Det virker som om du stikker hodet i sanden, germinate, og tror at du kan fortrenge problemene med å jobbe mer. Det virker usannsynlig. Med vennlig hilsen 0 Siter
frosken Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Da vil jeg ikke være til mer bry for dere heller. For den meldingen fra nhd i går gjorde meg vondt. ''Da vil jeg ikke være til mer bry for dere heller. '' Hvor mange ganger har du skrevet dette på dol opp gjennom årene, tror du? 10, 50, 100 eller 300? 0 Siter
frosken Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Da vil jeg ikke være til mer bry for dere heller. For den meldingen fra nhd i går gjorde meg vondt. ''For den meldingen fra nhd i går gjorde meg vondt. '' Så du skal være mer på jobb for å slippe å bli plaget av nhd? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 ''For den meldingen fra nhd i går gjorde meg vondt. '' Så du skal være mer på jobb for å slippe å bli plaget av nhd? Nei. Det var ikke det jeg mente. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.