Gjest fortvilet nå Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Hei Jeg er rimelig fortvilet nå. For en del år siden fikk jeg lavt stoffskifte. Jeg har siden da gått en god del opp og ned i vekt. Da jeg sluttet med alle medisinene gikk jeg ned mye, ca 20 kg. Men jeg måtte starte på medisiner igjen, og gikk opp minst de 20 kg jeg hadde mistet. Jeg går på truxal og seroquel som fører til økt matlyst. Noe jeg ikke sliter med om jeg ikke tar denne medisinen.. For hver dag som går ser jeg på vekta at jeg har gått opp litt til...veldig deprimerende.. Sliter nok med mye angst og depresjoner.. Og når jeg har tatt en truxal, så får jeg kick av å spise mye...og gjerne søtt. Men slike kick får jeg ikke ellers. Det føles nesten som jeg ruser meg på mat når jeg har tatt en truxal eller seroquel..noe jeg ikke har noe som helst behov for å gjøre uten disse medisinene... Er i en veldig vanskelig situasjon nå, har opplevd mye vondt siste halve året, og sliter med panikkangst og har eupf + PTSD. Når jeg får disse panikkanfallene, så er det så grusomt at jeg MÅ ta meg en tablett. Jeg prøver i det lengste å unngå å ta, for disse står jeg på KUN evt. Men det er uhyre vanskelig. Kjære NHD - har du noen tips til hva jeg kan gjøre? Ellers står jeg på abilify, fontex, levaxin, phenergan. Hva kan jeg gjøre NHD? Har du noen kloke råd, eller tips til hvordan jeg kan forhindre mer vektøkning? Jeg gikk på Liothyronin en lang periode, men grunnet angst så sluttet jeg på den, og har mindre angst nå. Og da merket jeg at apetitten gikk ned også. Men går altså opp i vekt, dag for dag....og ifølge legen så er jeg optimalt medisinert for stoffskiftet mitt nå 0 Siter
Gjest Men det er nå meg da Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Hva har truxal og seroquel med stoffskiftet ditt å gjøre? Ser ikke helt sammenhengen. 0 Siter
serenity777 Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Kan du ikke få noe benzo i steden for truxal? Benzo virker jo gjerne i små doser for oss med lavt stoffskifte, i og med att halveringstiden forlenges. Etter jeg fikk lavt stoffskigfte halverte jeg benzoforbruket mitt pga sterkere virkning. 0 Siter
Gjest fortvilet nå Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Kan du ikke få noe benzo i steden for truxal? Benzo virker jo gjerne i små doser for oss med lavt stoffskifte, i og med att halveringstiden forlenges. Etter jeg fikk lavt stoffskigfte halverte jeg benzoforbruket mitt pga sterkere virkning. Får dessverre ikke benzo med legen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.