Gå til innhold

Negative tanker

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Livet er for kort til å kaste det bort på negative tanker.

Men det er jammen ikke lett å få negative tanker til å forsvinne..

Må jeg bare akseptere at tankene er der? Jeg får de jo ikke bort..

Videoannonse
Annonse
Gjest poncho
Skrevet

Øv deg på å la tankene passere uten å hekte deg opp i dem. Registrer bare at de er der, du trenger ikke å handle på dem. Så kan du jo prøve å gjøre dem om til noe mere positivt. Etterhvert skal du se at det går automatikk i det å tenke positivt også.

Gjest germinate
Skrevet

Øv deg på å la tankene passere uten å hekte deg opp i dem. Registrer bare at de er der, du trenger ikke å handle på dem. Så kan du jo prøve å gjøre dem om til noe mere positivt. Etterhvert skal du se at det går automatikk i det å tenke positivt også.

får det ikke helt til... så da er det vel ikke noe å gjøre..

Gjest germinate
Skrevet

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Ikke lett å tenke positive tanker når det er tungt, men verdt et forsøk :)

Gjest germinate
Skrevet

da er det godt å ha en jobb å gå til, for da får jeg de vekk.. det er eneste jeg vet om som virker.

Gjest germinate
Skrevet

da er det godt å ha en jobb å gå til, for da får jeg de vekk.. det er eneste jeg vet om som virker.

Gjest germinate
Skrevet

Gjest poncho
Skrevet

Der kom det jo en kjempefin, negativ tanke. Hvorfor gi opp så lett? :-)

Gjest germinate
Skrevet

jeg får egentlig bare vondt når jeg tenker på det..

Gjest germinate
Skrevet

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Ja det hjelper vel å ha noe å gjøre...

Gjest poncho
Skrevet

Poenget er at du ikke skal bry deg om tankene dine. De trenger ikke alltid å være sannheten og det er bare tanker, ingenting annet. Når du tenker vonde tanker, kommer det også som regel vonde følelser, i denne rekkefølgen. Tenker du positive tanker, vil du også kunne få positive følelser.

Skriv gjerne ned dine negative tanker, prøv å få tak i dem og se om du kan vri dem om til noe mere positivt.

Skrevet

Hva mener du med negative tanker? Hva slags innhold har de?

Gjest germinate
Skrevet

Hva mener du med negative tanker? Hva slags innhold har de?

negative tanker om meg selv for det meste. håpløshet, mindreverdighetanker, osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...