Madelenemie Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Hei! Min mann fortalte meg at et menneske som kaller seg the joker har skutt løs på barn og voksne i en kino i Denver i USA. The Joker er jo fienden til Batman slik at der ligger motivet, det var en Batman film. Dette syns jeg er lengt verre enn at en mann med en klar overbevisning skyter og dreper fordi han mener det er nødvendig for å redde demokratiet mot multikulturalisme. Like mange kan jo i teorien bli drept, men for meg blir det mer meningsløst hvis det ikke fins et politisk motiv. Derfor mener jeg fortsatt at jeg nok hadde gått (til tross for at jeg misliker folkeklumper) hvis de arrangerte en rosemarsj for Christoffer Kiile og alle de barn som brutalt drepes og mishandles av sin foreldre hvert år. Alvdal saken og så mange saker burde vært grunn nok til mobilsiering (siden noen tydeligvis mobiliserer massene straks det er noe politisk inni bildet.) Hvor mange ville kommet på en solidaritetsmarsj i Oslo for de mishandlede barns skyld? Og ville ikke det vært mer nyttig, da de mishandlede barna kunne sett at deres foreldres vold er straffbart, nettopp fordi mange av disse barna lever i dag, i sine helveter, uten at noen ser dem og gidder gripe inn! 0 Siter
Gjest Tante Navn Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 ''Dette syns jeg er lengt verre enn at en mann med en klar overbevisning skyter og dreper fordi han mener det er nødvendig for å redde demokratiet mot multikulturalisme. '' Jeg synes at vold og dreping er meningsløst spild av uskyldiges liv uansett hvilken grunn noen har for å drepe en annen. Vold grunnet politiske standpunkter kontra ikke politiske standpunkter er ulogisk å måle i meningsløshet. Jeg synes at det blir helt feil å forsvare at en mann har tatt livet av såpass mange mennesker og forvoldt psykiske traumer for et utall andre, dette er umenneskelighet uten sidestykke. 0 Siter
mrxx Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Man må ikke sette sånne tragedier opp mot hverandre, det er helt meningsløst. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Det mest meningsløse er å måle meningsløse tragedier opp mot hverandre, synes 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Du må ikke måle tragediene mot hverandre. Både det som skjedde i fjor og det som skjedde for noen dager siden er helt forferdelig og grusomt. Selvsagt er det viktig å kjempe for at barn ikke skal bli miskrukt og mishandlet av sine nære, og jeg synes at straffene skal bli mye strengere, men det er jo en helt annen ting. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Det mest meningsløse er å måle meningsløse tragedier opp mot hverandre, synes Enig. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Skrevet 23. juli 2012 Du må ikke måle tragediene mot hverandre. Både det som skjedde i fjor og det som skjedde for noen dager siden er helt forferdelig og grusomt. Selvsagt er det viktig å kjempe for at barn ikke skal bli miskrukt og mishandlet av sine nære, og jeg synes at straffene skal bli mye strengere, men det er jo en helt annen ting. Hei! Det er ikke en helt annen ting! Det burde vært arrangert rosemarsjer for Christoffer Kiile og alle de barn som dør i titall hvert år som følge av foreldrevold! Ellers er det vanskelig for meg å forstå hvorfor 77 liv plutselig skulle føre til følelser og rosemarsj og konserter og avisskriverier i ett år!! Jeg forstår det ikke! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Skrevet 23. juli 2012 Hei! Jeg leter etter en grunn til at mennesker gjør som de gjør, noen tanker er mer forståelige enn andre, det gjør ikke drapene mindre grusomme, men det gjør det mer forståelig hvis mennesker har en grunn/overbevisning. Men sikkert meg alene om det, men det mener jeg nå. Dernest er det å ha en filmhelt som motiv og grunn for drap mere sykt enn det å ha en sterk politisk overbevisning å følge denne, det siste kan jeg logisk bedre forstå, det første er umulig for meg å forstå. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Skrevet 23. juli 2012 Hei! Mener jeg det er atså mange foreldre misbruker og mishandler sine barn hver år, både med døden som følge eller døden i vente eller psykisk sykdom i vente osv... Og for alle dem, ikke en rosemarsj, ikke en konsert som samler 100 000 , ikke avsiskriverier om "hvordan kunne han/hun" Bare stille, alltid, det forstår jeg ikke. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Hei! Jeg leter etter en grunn til at mennesker gjør som de gjør, noen tanker er mer forståelige enn andre, det gjør ikke drapene mindre grusomme, men det gjør det mer forståelig hvis mennesker har en grunn/overbevisning. Men sikkert meg alene om det, men det mener jeg nå. Dernest er det å ha en filmhelt som motiv og grunn for drap mere sykt enn det å ha en sterk politisk overbevisning å følge denne, det siste kan jeg logisk bedre forstå, det første er umulig for meg å forstå. Enkelte ting kan ikke forståes. 0 Siter
Gjest Sol-65 Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Jeg mener også , som flere andre her, at man ikke må sette tragedier opp mot hverandre. Men jeg mener også at man helt klart burde gå i tog for Christoher og barn som lider. Christopher saken har gjort et STERKT inntrykk på meg også! 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Helt enig med deg - i alt du skriver her! Jeg blir gjerne med i tog/demonstrasjon for drepte/mishandlede/misbrukte/mobbede barn. (Men vi må være flere enn to, ellers blir det litt teit.) 0 Siter
Gjest harværtderjegog Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Umulig å sette den ene tragiske hendelsene opp mot hverandre, hverken politiskeideer eller fantasifigurer, er god nok grunn tilo å slakte uskydlige mennesker, ei heller religion, kulturforskjeller, eller hva det nå folk måtte ha til grunn for å gjøre gale ting.Men jeg er enig i at vi burde sette vold/overgrep/omsorgssvikt mot barn på dagsorden, i mye større grad. Barnevernet må opprustes, barn må bli trodd når de forteller, straffeutmåling på vold og overgrep mot barn må heves. Vi må ha mer penger inn i psykiatrien, flere psykologer, kortere ventetider, sånn at de av oss som trenger hjelp får det, i tide.Hadde vi tatt det på alvor, ville vi kanskje kunne hatt færre mennesker som hadde behov for å drepe andre i denne verden. Ikke det at alle som har opplevd omsorgsvikt av ymse slag, blir voldelig selv, men noen blir det. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Skrevet 23. juli 2012 Hei! Ja og at han er en inteligent velutdannet mann (i en alder av 24 år nevrolog og ferdig med medisin embedseksamen, det er vanskelig å forstå at det er mulig?) Han har jobbet med mennesker, berget liv, skal ha hatt alle forutsetninger for å bli kjent med mennesker, lære empati, sympati m.m at han så skyter uskyldige syns jeg er vanskeligere å forstå en at en mann med muligens autisme som har sittet et år i ensomhet og spilt voldelige spill og tenkt egne tanker om ting gjør en slik ugjerning. Ugjerning er det uansett, men noen ting er vanskeligere for meg å forstå. Jeg leste akkurat om han nå: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10059104 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Han har ikke selv kalt seg "The Joker". Motivet for handlingen er ukjent. 0 Siter
XbellaX Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Han har ikke selv kalt seg "The Joker". Motivet for handlingen er ukjent. Da han ble pågrepet fortalte han politiet at han var "Jokeren", så dette stemmer fra ham selv ikke media. 0 Siter
Cilien Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Hei! Det er ikke en helt annen ting! Det burde vært arrangert rosemarsjer for Christoffer Kiile og alle de barn som dør i titall hvert år som følge av foreldrevold! Ellers er det vanskelig for meg å forstå hvorfor 77 liv plutselig skulle føre til følelser og rosemarsj og konserter og avisskriverier i ett år!! Jeg forstår det ikke! Vi gikk i rosemarsj for å støtte ofrene og deres pårørende og dessuten fordi vi vil vise at vi er MOT alt han stod for politisk. Jeg synes rosemarsjene var fantastiske og synes det er helt meningsløst å sette tragedier opp mot hverandre. 22. juli var dessuten en nasjonal tragedie - de som ikke reagerer på det som hendte da i det hele tatt synes jeg er kaldere enn en gråstein, jeg forstår det ikke. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Da han ble pågrepet fortalte han politiet at han var "Jokeren", så dette stemmer fra ham selv ikke media. Ok, da er jeg feilinformert. :-) 0 Siter
Sør Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Hei! Det er ikke en helt annen ting! Det burde vært arrangert rosemarsjer for Christoffer Kiile og alle de barn som dør i titall hvert år som følge av foreldrevold! Ellers er det vanskelig for meg å forstå hvorfor 77 liv plutselig skulle føre til følelser og rosemarsj og konserter og avisskriverier i ett år!! Jeg forstår det ikke! ''Jeg forstår det ikke! – Madelenemie'' Men det er jo du som ikke forstår, Madelenemie. ABB utførte et angrep på demokratiet, mot åpenhet, mot barn og ungdom. Han ønsket å innføre en ekstremversjon av fascisme, hvor mennesker som deg og meg sannsynligvis ville havnet i konsentrasjonsleirer. Vi gikk i rosetoget av mange årsaker - for å støtte de pårørende, for å "samle oss" (slik at folk kunne avreagere), for å vise verden at vi er bedre enn ABB og hans likemenn (vi forfekter ikke drap) og fordi vi står for et demokratisk og åpent samfunn. Dette er en såpass uvanlig reaksjon at det har stått om det i aviser fra USA til Frankrike, fra Danmark til Brasil. Vi lar oss ikke skremme av hatet hans. ==== Når vi snakker om Christoffer så er det ingen som er enige med barnemishandlere. Det er ingen å "demonstrere mot". Det var en kriminell handling, uten noe politisk bakgrunn. Jeg er helt enig i at man burde gjøre mye mer for unger som utsettes for vold; det har dog ikke noe med 22/7-togene å gjøre. Det man da trenger er et sterkere Barnevern, og diverse andre tiltak, som strengere straffer. PS: Husker du vi snakket om "spesielle emner" tidligere? Dette er et av de emnene man bør tenke seg om før man skriver noe, for mange mennesker kan fort bli såret. Alt godt til deg. 0 Siter
Cilien Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 ''Jeg forstår det ikke! – Madelenemie'' Men det er jo du som ikke forstår, Madelenemie. ABB utførte et angrep på demokratiet, mot åpenhet, mot barn og ungdom. Han ønsket å innføre en ekstremversjon av fascisme, hvor mennesker som deg og meg sannsynligvis ville havnet i konsentrasjonsleirer. Vi gikk i rosetoget av mange årsaker - for å støtte de pårørende, for å "samle oss" (slik at folk kunne avreagere), for å vise verden at vi er bedre enn ABB og hans likemenn (vi forfekter ikke drap) og fordi vi står for et demokratisk og åpent samfunn. Dette er en såpass uvanlig reaksjon at det har stått om det i aviser fra USA til Frankrike, fra Danmark til Brasil. Vi lar oss ikke skremme av hatet hans. ==== Når vi snakker om Christoffer så er det ingen som er enige med barnemishandlere. Det er ingen å "demonstrere mot". Det var en kriminell handling, uten noe politisk bakgrunn. Jeg er helt enig i at man burde gjøre mye mer for unger som utsettes for vold; det har dog ikke noe med 22/7-togene å gjøre. Det man da trenger er et sterkere Barnevern, og diverse andre tiltak, som strengere straffer. PS: Husker du vi snakket om "spesielle emner" tidligere? Dette er et av de emnene man bør tenke seg om før man skriver noe, for mange mennesker kan fort bli såret. Alt godt til deg. Et godt og riktig svar. Støttes av hele mitt hjerte! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.