Gå til innhold

Mer meningsløst enn 22 juli

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et godt og riktig svar. Støttes av hele mitt hjerte!

Takker!

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

17

• Sør

2

• mariaflyfly

2

• Cilien

2

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie
Skrevet

''Jeg forstår det ikke! – Madelenemie''

Men det er jo du som ikke forstår, Madelenemie.

ABB utførte et angrep på demokratiet, mot åpenhet, mot barn og ungdom. Han ønsket å innføre en ekstremversjon av fascisme, hvor mennesker som deg og meg sannsynligvis ville havnet i konsentrasjonsleirer.

Vi gikk i rosetoget av mange årsaker - for å støtte de pårørende, for å "samle oss" (slik at folk kunne avreagere), for å vise verden at vi er bedre enn ABB og hans likemenn (vi forfekter ikke drap) og fordi vi står for et demokratisk og åpent samfunn.

Dette er en såpass uvanlig reaksjon at det har stått om det i aviser fra USA til Frankrike, fra Danmark til Brasil.

Vi lar oss ikke skremme av hatet hans.

====

Når vi snakker om Christoffer så er det ingen som er enige med barnemishandlere. Det er ingen å "demonstrere mot". Det var en kriminell handling, uten noe politisk bakgrunn.

Jeg er helt enig i at man burde gjøre mye mer for unger som utsettes for vold; det har dog ikke noe med 22/7-togene å gjøre. Det man da trenger er et sterkere Barnevern, og diverse andre tiltak, som strengere straffer.

PS: Husker du vi snakket om "spesielle emner" tidligere? Dette er et av de emnene man bør tenke seg om før man skriver noe, for mange mennesker kan fort bli såret.

Alt godt til deg.

Hei!

:)

Men det er noe å demonstrere i mot og for:

For barna som lider

Mot de voksne som mishandler.

De samarbeider ofte om mishandlingen, en del i vertfall, rosemarsj i solidaritet med barna, tror jeg gir en støtte barna trenger til:

1) betro seg til noen.

2) psykisk støtte da de lettere forstår hvor galt det de blir utsatt for er.

Videre tror jeg det sprer frykt blant overgripere og barnemishandlere, en frykt de i dag ikke kjenner.

Så lenge det ikke er solidaritetsmarsjer for alle de barn som lider i landet vårt, så ønsker jeg ikke delta i noen marsj!

For øvrig er jeg enig i at du og jeg nok ville havnet et mindre hyggelig sted i et fascist regime, jeg er glad du kjenner meg så godt at du vet jeg er støtter de svakeste i samfunnet(ofte kompromissløst fordi jeg er prinsippfast), at jeg er kritisk til måten vi tar imot asylsøkere m.fl på, handler om helt andre ting, eks at kvinner og barn forbi gås av krigsforbrytere (de fleste menn) i asylkøen, kvinner og barn har ikke gode nok grunner ofte for sine asylsøknader!??

Igjen diskriminering.

Kvinner lar seg også lettere integrere enn de fleste menn, og jeg mener man bør ta inn de som ikke skader demokratiet, eller har som mål å ødelegge demokratiet ved feks innføre egne sharialover som i England og Frankrike.

Ellers har du nok rett i at visse temaer er jeg mindre flink på å formulere noe om/få frem hva jeg mener/uten å bli misforstått, da

jeg ikke er diplomatisk, i følge min mann.

Jeg er sent oppe for jeg jobber hardt med nye rom til barna, det er mye å bære, montere og flytte rundt på, så jeg skal straks legge meg, God natt :)

Madelenemie
Skrevet

Han har ikke selv kalt seg "The Joker".

Motivet for handlingen er ukjent.

Hei!

Jo det stod i avisen at han kalte seg det, det er det eneste han har formidlet ellers er han taus, legen, nevrologen? Det er ufattelig.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

'' Mange beskriver han som ekstremt sjenert, at han kommuniserer dårlig med andre og at han har problemer''

''I dag møtte 24-åringen, som beskrives som en sjenert og intelligent person, i retten for å bli fremstilt i et fengslingsmøte. Han så svært fortumlet ut og mens han fikk han opplest sine rettigheter så han mye ned i eget fang.''

Han må 1) være svært inteligent for å ta en doktorgrad i en alder av 24, han tok vel i tillegg nevrofag, jeg vet ikke om de mener en spesialisering, det er i så fall ekstremt.

Men til ettertanke, jeg selv, hadde før jeg lærte kommunikasjon av min psykiater, så dårlig evne til å kommunisere muntlig at det er vanskelig å tenke seg at jeg er så flink teoretisk, når enkle ord ikke kommer riktig ut, uten å være skrevet først.

Jeg syns han ser fjern og autistisk og ganske forvirret ut, jeg håper ikke Batman var hans særinteresse og at han har gått så opp i dette at det endte så tragisk fordi han ikke klarer sette seg inn i den smerten han forvolder andre mennesker når man skyter dem. Men for mange med autisme må dette faktisk innlæres, og man er så ensom og man kan ikke snakke ofte ordene med andre så man blir gående i sine egne tanker fordi man ikke klarer kommunisere.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

''Da moren sa «du har riktig person» over telefonen til journalisten snakket hun om seg sjøl, ikke om sønnen. ''

Hun virket vistnok ikke overrrasket da de fortalte at sønnen hadde skutt, alt hun så langt har sagt er at hun står ved hans side, det ville jeg også sagt uansett hva mitt barn hadde gjort, det viser prinsippfasthet. Man er mor uansett, man er ikke enig i ugjærninger, men alt man som mor kan er å stå ved sitt barns side, sånn er det bare.

Men det virker så rart, det at hun bare snakket om seg selv, kanskje hun også er syk? Det er litt trist hvis man bare henretter, slik man foretrekker i USA, uten å finne ut av hva er dette?

I USA henrettere man jo til og med tilbakestående mennesker!!

Madelenemie
Skrevet

Hei!

'' Han så svært forvirret ut, og slet med å holde øynene oppe,''

Ja men han befinner seg jo i skrekklandet USA som både torturere politiske meningsmotstandere og dreper tilbakestående og klart syke mennesker, det er så grusomt.

Men hver dag står en mengde mennesker også nonner utenfor dødsfengslene i USA, de demonstrerer mot et grusomt system.

Dødsstraff, bødler, øye for øye , tann for tann, det er så forferdelig.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

'' Han så svært forvirret ut, og slet med å holde øynene oppe,''

Ja men han befinner seg jo i skrekklandet USA som både torturere politiske meningsmotstandere og dreper tilbakestående og klart syke mennesker, det er så grusomt.

Men hver dag står en mengde mennesker også nonner utenfor dødsfengslene i USA, de demonstrerer mot et grusomt system.

Dødsstraff, bødler, øye for øye , tann for tann, det er så forferdelig.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Men det er noe å demonstrere i mot og for:

For barna som lider

Mot de voksne som mishandler.

De samarbeider ofte om mishandlingen, en del i vertfall, rosemarsj i solidaritet med barna, tror jeg gir en støtte barna trenger til:

1) betro seg til noen.

2) psykisk støtte da de lettere forstår hvor galt det de blir utsatt for er.

Videre tror jeg det sprer frykt blant overgripere og barnemishandlere, en frykt de i dag ikke kjenner.

Så lenge det ikke er solidaritetsmarsjer for alle de barn som lider i landet vårt, så ønsker jeg ikke delta i noen marsj!

For øvrig er jeg enig i at du og jeg nok ville havnet et mindre hyggelig sted i et fascist regime, jeg er glad du kjenner meg så godt at du vet jeg er støtter de svakeste i samfunnet(ofte kompromissløst fordi jeg er prinsippfast), at jeg er kritisk til måten vi tar imot asylsøkere m.fl på, handler om helt andre ting, eks at kvinner og barn forbi gås av krigsforbrytere (de fleste menn) i asylkøen, kvinner og barn har ikke gode nok grunner ofte for sine asylsøknader!??

Igjen diskriminering.

Kvinner lar seg også lettere integrere enn de fleste menn, og jeg mener man bør ta inn de som ikke skader demokratiet, eller har som mål å ødelegge demokratiet ved feks innføre egne sharialover som i England og Frankrike.

Ellers har du nok rett i at visse temaer er jeg mindre flink på å formulere noe om/få frem hva jeg mener/uten å bli misforstått, da

jeg ikke er diplomatisk, i følge min mann.

Jeg er sent oppe for jeg jobber hardt med nye rom til barna, det er mye å bære, montere og flytte rundt på, så jeg skal straks legge meg, God natt :)

''Jeg er sent oppe for jeg jobber hardt med nye rom til barna, det er mye å bære, montere og flytte rundt på, så jeg skal straks legge meg, God natt :)''

Da driver du det med akkurat det samme som jeg driver med nå :-)

Madelenemie
Skrevet

''Jeg er sent oppe for jeg jobber hardt med nye rom til barna, det er mye å bære, montere og flytte rundt på, så jeg skal straks legge meg, God natt :)''

Hei!

Å så hyggelig, hva gjør du eksakt?

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Akkurat nå forsøker jeg demontere en Hemnes seng, det er ikke lett, det er lettere den riktige veien, altså sette sammen, men motsatt, er det ikke lett...merkelig?

Lurer på hvorfor det ikke er like enkelt baklengs i bruksanvisningen?

Jeg er så redd for å ødelegge sengen, Ikea er ikke akkurat så veldig bra kvalitet, og nå når jeg skulle flytte sengen litt frem, så falt kanten av? Men bare på den ene siden? Merkelig.

Jeg har uansett full uke med dette prosjektet, pluss alt annet jeg må gjøre, knytte opp roser, klippe dem, men ikke bare det.. være sosial også, men det går ganske så bra med denne nesesprayen min.

Hyggelig å vite at andre driver med det samme som meg :) Det ene rommet er blitt pent, det andre minimalistisk/autistisk, de to siste er det mest å gjøre med siden jeg må demontere tre store møbler.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Jo det stod i avisen at han kalte seg det, det er det eneste han har formidlet ellers er han taus, legen, nevrologen? Det er ufattelig.

Ja, XbellaX sa han hadde kalt seg selv det. Men motivet er enda ikke klarlagt.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Å så hyggelig, hva gjør du eksakt?

''Å så hyggelig, hva gjør du eksakt?''

Tja, hvor skal jeg begynne? Jeg gjør alt mulig på en gang. Den eldste har flyttet ut, så den nest eldste får hennes rom og den yngste får hans rom. Den yngste sitt rom blir på nytt gjesterom slik det var før hun ble født, men det blir også kontor.

Vi har også lagt nye vegger på deler av stua. Det hadde vi folk til å gjøre og de malte hvitt, mens jeg selv har malt to små rom som som hører til stua, en vinterhage som de kalte det i gamle dager og et annet rom i fargen Marrakesh. Jeg kaster gammelt skrot og noen møbler, et par slitne kommoder og kjøpt nye, har kastet spisestuestolene og kjøpt noen som er gode og sitte i med armlener. Nesten som lenestoler, så nå kan vi sitte i timevis ved spisestuebordet uten og få vondt i ryggen. Jeg tar for meg alle skuffer og skap i hele huset og kaster og kaster.

Akkurat nå i kveld har jeg malt kjøkken og skal fortsette med det i morgen etter jobben. Maler det hvitt slik det var i fra før, men det begynte og bli slitt. Etter det skal jeg male trappa opp til andre etasje. Den begynner også å bli slitt.

Monteringsjobben og bæring er det sønnen som tar seg av, da mannen min ikke er hjemme.

Jeg skal være ferdig innen kommende uke og da blir det nesten som et nytt hus :-)

Etter dette er det garasjen som står for tur. Neste uke kommer det folk og river og setter opp ny.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Akkurat nå forsøker jeg demontere en Hemnes seng, det er ikke lett, det er lettere den riktige veien, altså sette sammen, men motsatt, er det ikke lett...merkelig?

Lurer på hvorfor det ikke er like enkelt baklengs i bruksanvisningen?

Jeg er så redd for å ødelegge sengen, Ikea er ikke akkurat så veldig bra kvalitet, og nå når jeg skulle flytte sengen litt frem, så falt kanten av? Men bare på den ene siden? Merkelig.

Jeg har uansett full uke med dette prosjektet, pluss alt annet jeg må gjøre, knytte opp roser, klippe dem, men ikke bare det.. være sosial også, men det går ganske så bra med denne nesesprayen min.

Hyggelig å vite at andre driver med det samme som meg :) Det ene rommet er blitt pent, det andre minimalistisk/autistisk, de to siste er det mest å gjøre med siden jeg må demontere tre store møbler.

''Akkurat nå forsøker jeg demontere en Hemnes seng, det er ikke lett, det er lettere den riktige veien, altså sette sammen, men motsatt, er det ikke lett...merkelig?

Lurer på hvorfor det ikke er like enkelt baklengs i bruksanvisningen?''

Nei, si det. Jeg har ikke tålmodighet til sånt, så jeg overlater slikt til sønnen. Han får lønn da og da er det lettere og be han. Han har brukt mye tid på og hjelpe meg nå. Det er sommerjobben hans i sommer :-)

Hagen ja, det skal jeg også begynne på når jeg er ferdig med dette. Eldstedatteren har lovet og hjelpe meg.

Det blir ikke så veldig mye avslapning denne sommeren utenom de 14 dagene vi var på ferietur, men så tenker jeg at det blir kjempekoselig og gå høsten i møte med "nytt" hus :-)

Lykke til med ditt prosjekt Madelenmie. Tenker at det blir fint hos deg også :-)

Skrevet

Tja, hvor skal jeg begynne? Jeg gjør alt mulig på en gang. Den eldste har flyttet ut, så den nest eldste får hennes rom og den yngste får hans rom. Den yngste sitt rom blir på nytt gjesterom slik det var før hun ble født, men det blir også kontor.

Vi har også lagt nye vegger på deler av stua. Det hadde vi folk til å gjøre og de malte hvitt, mens jeg selv har malt to små rom som som hører til stua, en vinterhage som de kalte det i gamle dager og et annet rom i fargen Marrakesh. Jeg kaster gammelt skrot og noen møbler, et par slitne kommoder og kjøpt nye, har kastet spisestuestolene og kjøpt noen som er gode og sitte i med armlener. Nesten som lenestoler, så nå kan vi sitte i timevis ved spisestuebordet uten og få vondt i ryggen. Jeg tar for meg alle skuffer og skap i hele huset og kaster og kaster.

Akkurat nå i kveld har jeg malt kjøkken og skal fortsette med det i morgen etter jobben. Maler det hvitt slik det var i fra før, men det begynte og bli slitt. Etter det skal jeg male trappa opp til andre etasje. Den begynner også å bli slitt.

Monteringsjobben og bæring er det sønnen som tar seg av, da mannen min ikke er hjemme.

Jeg skal være ferdig innen kommende uke og da blir det nesten som et nytt hus :-)

Etter dette er det garasjen som står for tur. Neste uke kommer det folk og river og setter opp ny.

Å! Jeg kom fra noen dagers ferie nå, og har akkurat rukket å omkalfatre hele stua vår. Den er håpløs å møblere, men nå kom vi på en grei løsning. Og så blir det plass til spisestuemøbler når vi får råd.. en gang. Men det er så fint å ha plassen klar! :0D

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Å! Jeg kom fra noen dagers ferie nå, og har akkurat rukket å omkalfatre hele stua vår. Den er håpløs å møblere, men nå kom vi på en grei løsning. Og så blir det plass til spisestuemøbler når vi får råd.. en gang. Men det er så fint å ha plassen klar! :0D

Ja, det er morsomt med litt forandring innimellom :-)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Takk, jeg har det også sånn hvor skal jeg begynne...:)

Ja for det er 4 rom som skal sirkuleres, dvs vi lager andre løsninger.

Mitt rom ser rotete ut, ja for jeg har jo ikke tid å lage systemer enda for meg selv, nå er det fyldt av andre roms rariteter og bøker :)

Madelenemie
Skrevet

''Akkurat nå forsøker jeg demontere en Hemnes seng, det er ikke lett, det er lettere den riktige veien, altså sette sammen, men motsatt, er det ikke lett...merkelig?

Lurer på hvorfor det ikke er like enkelt baklengs i bruksanvisningen?''

Nei, si det. Jeg har ikke tålmodighet til sånt, så jeg overlater slikt til sønnen. Han får lønn da og da er det lettere og be han. Han har brukt mye tid på og hjelpe meg nå. Det er sommerjobben hans i sommer :-)

Hagen ja, det skal jeg også begynne på når jeg er ferdig med dette. Eldstedatteren har lovet og hjelpe meg.

Det blir ikke så veldig mye avslapning denne sommeren utenom de 14 dagene vi var på ferietur, men så tenker jeg at det blir kjempekoselig og gå høsten i møte med "nytt" hus :-)

Lykke til med ditt prosjekt Madelenmie. Tenker at det blir fint hos deg også :-)

Hei!

Jeg tenker også slik at det blir deilig å gå høsten i møte når man er kommet helt i orden, og nye bed er spadd og gjødslet og man kan kose seg med neste års forberedelser for såing og hagen forøvrig.

Jeg skal etter denne uken lage 2 stk grønnsakbed for neste år, legge i avklipp, gjødsle og kompost også vente på neste års vår:)

Jeg har laget tegninger mens jeg var på hytten over hvor hva skal være i dem, samt planlagt ca når jeg skal så og at jeg i år/neste år skal gjøre noen helt nye forsøk.

Jeg skal gjøre et gammelt liljekonvall prosjekt og et med krokus og et med å så noen frø før tiden/anbefalt og sette kjølig en del krokker for å sjekke dette med utsatt spiring osv...

Jeg tegnet også steinbed på fjellet, men i år skal jeg ikke gjøre annet enn luke dette også starte på dette neste vår, da steinbed ikke er for nybyggere og jeg kan ikke mye om akkurat det.

Ja også blir det fint med alle de nye rommene, selv om ingen av mine barn er store nok til å flytte :) som dine, men i år skal jeg lage ekstra glasshyller i noen vinduer for spiring til neste vår, glasshyller jeg må få skåret i løpet av vinteren.

Jeg ønsker meg et drivhus også, men hønsehus og trampoline og mye annet tar såpass med plass, samt huskestativ at jeg ikke tror jeg har plass. Kjedelig med små hager i oslo :)

Men jeg har tegnet inn flere hagebuer, så jeg skal utnytte plassen maksimalt :)

Gjest Hulderen
Skrevet

Man må ikke sette sånne tragedier opp mot hverandre, det er helt meningsløst.

Fullstendig enig!

Gjest Hulderen
Skrevet

Hei!

Jeg leter etter en grunn til at mennesker gjør som de gjør, noen tanker er mer forståelige enn andre, det gjør ikke drapene mindre grusomme, men det gjør det mer forståelig hvis mennesker har en grunn/overbevisning.

Men sikkert meg alene om det, men det mener jeg nå.

Dernest er det å ha en filmhelt som motiv og grunn for drap mere sykt enn det å ha en sterk politisk overbevisning å følge denne, det siste kan jeg logisk bedre forstå, det første er umulig for meg å forstå.

Det er sjokkerende at du fortsatt mener at du kan forstå ABB. Bruker du enhver mulighet til å forsvare ham?

Madelenemie
Skrevet

Det er sjokkerende at du fortsatt mener at du kan forstå ABB. Bruker du enhver mulighet til å forsvare ham?

Hei!

Jeg har aldri forsvart han!

Han er på den andre politiske siden for meg :)

Som SØR skrev, jeg og han ville blitt fengslet i hans idealsamfunn:) Men av prinsipp skal et hvert menneske få en behandling og en rettferdig straff i henhold til de memokratiske systemer vårt samfunn er bygget på.

Ingen hevn med andre ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...