Gjest Nickløsheletida Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Hei! Jeg tenker også slik at det blir deilig å gå høsten i møte når man er kommet helt i orden, og nye bed er spadd og gjødslet og man kan kose seg med neste års forberedelser for såing og hagen forøvrig. Jeg skal etter denne uken lage 2 stk grønnsakbed for neste år, legge i avklipp, gjødsle og kompost også vente på neste års vår:) Jeg har laget tegninger mens jeg var på hytten over hvor hva skal være i dem, samt planlagt ca når jeg skal så og at jeg i år/neste år skal gjøre noen helt nye forsøk. Jeg skal gjøre et gammelt liljekonvall prosjekt og et med krokus og et med å så noen frø før tiden/anbefalt og sette kjølig en del krokker for å sjekke dette med utsatt spiring osv... Jeg tegnet også steinbed på fjellet, men i år skal jeg ikke gjøre annet enn luke dette også starte på dette neste vår, da steinbed ikke er for nybyggere og jeg kan ikke mye om akkurat det. Ja også blir det fint med alle de nye rommene, selv om ingen av mine barn er store nok til å flytte som dine, men i år skal jeg lage ekstra glasshyller i noen vinduer for spiring til neste vår, glasshyller jeg må få skåret i løpet av vinteren. Jeg ønsker meg et drivhus også, men hønsehus og trampoline og mye annet tar såpass med plass, samt huskestativ at jeg ikke tror jeg har plass. Kjedelig med små hager i oslo Men jeg har tegnet inn flere hagebuer, så jeg skal utnytte plassen maksimalt Du høres ut som en skikkelig hageentusiast og høres kjempeflink ut :-) Jeg har mer enn nok med å klippe plen, luke ugress fra bed og innkjørsel og sørge for å holde rosene fri fra lus. Og jeg er veldig glad i blomster. Vi har epler, moreller, bringebær, bjørnebær og solbær, men det er mest mannen min som er interesert i det. Han sanker maten og jeg steller med blomster og plen :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Skrevet 25. juli 2012 Du høres ut som en skikkelig hageentusiast og høres kjempeflink ut :-) Jeg har mer enn nok med å klippe plen, luke ugress fra bed og innkjørsel og sørge for å holde rosene fri fra lus. Og jeg er veldig glad i blomster. Vi har epler, moreller, bringebær, bjørnebær og solbær, men det er mest mannen min som er interesert i det. Han sanker maten og jeg steller med blomster og plen :-) Hei! Jeg har nok med det du driver med jeg også, derfor har hageportaler måttet vente og mye annet, men roser plantet jeg for 4 år siden og de begynner bli fine I hagelaget er alle fra ca 55 år og opp over, de fleste tror jeg rundt 60 år og mer, men de er hyggelige tror jeg for jeg har lest leserinnlegg og vurderer gå på møte når jeg får tid, for jeg leste nå på fjellet at man slett ikke bare kan ha medlemmer med prydhager, det er nok med interesse. Jeg trenger noen råd, da jeg ikke kan så mye om hageblomster, men jeg syns det er gøy, og på fjellet leste jeg en bok som het "hager gjennom tidene" av en madeleine, tror jeg hun het, der stod dette med at man på midten av 1800 tallet tok liljekonvall inn på høsten i krukker for så å få disse til å blomster innendørs på vinteren, det stod mange andre interessante ting også som jeg vil teste ut, feks leste jeg om en gammel urtehage i Finnmark og det hele var ganske så utrolig:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.