Gå til innhold

Håpløst å få seg jobb her

Anbefalte innlegg

Gjest finnes det noen utveg
Skrevet

Bor på et lite sted, er økonomiutdannet.Har prøvd lenge å få meg jobb på dette stedet ,men det er helt håpløst.Fatter ikke hva som må til for å få seg jobb på et slikt sted.Har nok ut

danning,men allikevel nyttesløst å få seg jobb her.Har forsøkt men får bare avslag. En og en halv times reise unna ligger byen.

Der er det flere jobber men samtidig en del dyrere å bo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1,5 time er ingen uvanelig pendletid...

Sant det da. Har drevet og pendlet tidligere. Går vel an å komme seg inn i rutinen igjen.

Skrevet

Kanskje uføretrygd er en utvei?

Nei, da er man jo litt ute av spillet føler jeg.Men NAV har nevnt uføretrygd for ett år siden.Men så fikk jeg meg jobb så da ble det ikke mere snakk om det.

Det blir i såfall siste utveg.

Skrevet

Kanskje uføretrygd er en utvei?

Har dagpenger da, så slipper å tenke på økonomi ennå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Spør de aktuelle arbeidsgiverne hva du mangler for å få jobben. Noen ganger kan en kort tilleggsutdannelse gjøre underverker.

Skrevet

Spør de aktuelle arbeidsgiverne hva du mangler for å få jobben. Noen ganger kan en kort tilleggsutdannelse gjøre underverker.

Takk for svar.Har en utdannelse jeg holder på å fullføre.Får håpe at ting stiller seg anderledes da.

Gjest Homparompa
Skrevet

Var det sånn du ble psykiater? :)

Skrevet

Sant det da. Har drevet og pendlet tidligere. Går vel an å komme seg inn i rutinen igjen.

Kjenner en som tok Masterutdannelse i samfunsvitenskap og logistikk, og etter 600.000 i studiegjeld og 6 år på skole flytter han heim til bygda. Nå jobber han på fabrikk.

Gjest germinate
Skrevet

Har du gått rundt og spurt arbeidsgivere?

Har inntrykk av at det er gjennom kjente, og at man selv går rundt og snakker med og/eller leverer cv, at man får jobb idag....

Skrevet

Har du gått rundt og spurt arbeidsgivere?

Har inntrykk av at det er gjennom kjente, og at man selv går rundt og snakker med og/eller leverer cv, at man får jobb idag....

Det er 3 aktuelle arebeidsgivere her jeg bor, og jeg har spurt dem med jevne mellomrom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...