Gå til innhold

jeg er ikke meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

for en god del år siden ble jeg testet for adhd/add hos en psykiater, hadde ikke adhd/add, men slo ut på personlighetsforstyrrelse i stedet.

jeg tok aldri dette alvorlig, og tenkte ikke noe mere over det.

men i de senere år har det kommet mere og mere frem, for meg selv, at jeg faktisk sliter endel. og da spesielt i forhold til andre mennesker.

kan liste opp noen momenter:

- tror som regel folk skal forgifte meg, voldta meg eller drepe meg

-har slitt med alkoholmisbruk i mange år

- tok en overdose piller for noen år siden og endte opp på legevakten

- har drevet med selvskading i mange år

- ustabilt humør, kan vise en haug forskjellige følelser i løpet av noen sekund(har jeg fått høre), er veldig defensiv og kan være aggressiv til tider.

- har problemer i alle parforhold, i begynnelsen er alt perfekt og jeg har fått de beste som finnes, for så å plutselig våkne en dag og begynne å hate personen. er også sånn i forhold til andre mennesker, skal ikke så mye til for at jeg går fra å like noen til å hate noen intenst. Det kan også variere, mellom å like noen, hate personen, for så å like igjen, osv.

-føler meg alltid tom og kjeder meg utrolig lett, er veldig rastløs og må alltid ha noe å fingre med.

-har få venner(har ett par veldig nære venner), fordi jeg aldri lar noen komme innpå meg, for jeg veit de kommer til å gå fra meg til slutt, så jeg avviser kontakt. selv om jeg er hyggelig mot de som tar kontakt osv, så kommer det nok ganske tydelig frem at jeg heller holder meg for meg selv.

- har problemer med å vite hva som egentlig er virkelig eller ikke. det føles ofte som om jeg er død, eller en annen person, med andre minner enn hva som er mine, osv.

-er alltid på max eller min på en skala, det er aldri noe midt i mellom....alt eller ingenting.

sliter nå med depresjon, fordi jeg hater utdannelsen jeg tok, og hater jobben jeg har enda mere...skjønner ikke hvorfor jeg utdannet meg innen noe jeg misliker.

Videoannonse
Annonse
serenity777
Skrevet

Du har nok kanskje emosjonell ustabil personlighets forstyrrelse eller borderline. Ikke att jeg er lege altså, men det er ganske klassiske symptomer på det.

Skrevet

Du har nok kanskje emosjonell ustabil personlighets forstyrrelse eller borderline. Ikke att jeg er lege altså, men det er ganske klassiske symptomer på det.

Vedkommende har sikkert lest seg opp på det allerede, virker jo sånn...

Gjest Søvnløs sørlending
Skrevet

Hva vil du med dette innlegget da? En bekreftelse på at psykiateren din antagelig hadde rett i at du har en personlighetsforstyrrelse? Fikk du ikke vite hvilken type pf? Mest sannsynlig emosjonel ustabil.

Gjest germinate
Skrevet

Har du lest om emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse (eupf)? Kan det være dette de fant ut den gangen?

Hvis du kjenner deg igjen i dette, kan du nevne det for legen din, og be om å få bli henvist til spesialisthelsetjenesten for utredning og behandling. Eupf eller ikke - du skal ikke ha det slik, og det finnes god hjelp å få.. dessuten er du godt i gang allerede - du har innsett problemene du har :-)

Masse lykke til!

Skrevet

Han som testet meg sa det gjald en personlighetsforstyrrelse på det mellommennesklige nivå, vet ikke hva han mente med det, jeg ville ikke fordype meg i det, fordi jeg syntes det bare var tull.

Nå nærmer jeg meg 40 år og livet er enda mere kaotisk.

Er samboeren min som har begynt å stille spørsmål, han har aldri vært borti noen som meg sier han. Jeg lager uro og er ekstremt kritiserende til mye av det han gjør.

Jeg tåler ikke stress, den minste ting gjør meg forbanna. jeg har også hørt stemmer da jeg har vært på mitt verste stressnivå.

Og spesielt denne testingen gjør han lei sier han, jeg skal teste han hele tiden(jeg er ikke klar over det selv)

Jeg tester og kritiserer og driver de jeg er i forhold med vekk....jeg føler jeg hater de, har avsmak og vil de skal ligge langt unna meg, helt til de vil gjøre det slutt. Da får jeg panikk og gjør alt for å beholde personen.

Skjønner ikke helt det som har skjedd i det siste, da har plutselig ansiktet til min samboer blitt helt forandret ett øyeblikk....jeg ble livredd og låste meg inne på et rom. Har også hatt øyeblikk hvor øynene til min samboer bare har vært svarte hull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...