Gå til innhold

Antidepressiva som ikke gir vektøkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en antidepressiva som ikke gir vektøkning? Jeg har prøvd cipralex, noritren og bruker nå anafranil. Mener at disse gir økt appetitt noe som står i pakningsvedlegget. Jeg vil gjerne bytte til et merke som ikke gir vektøkning og økt appetitt. Noen som vet NHD eller andre?

Skrevet

Jeg tror kanskje Prozak/Fontex er verdt å prøve da i såfall... har hørt det brukes mot bulimi, og at det på gruppebasis gir vektreduksjon... får håpe du får svar fra NHD da men.

Gjest poncho
Skrevet

Wellbutrin gir ikke vektøkning ihvertfall, heller motsatt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Wellbutrin og Aurorix gir ikke vektøkning.

Gjest Søvnløs sørlending
Skrevet

Jeg tror kanskje Prozak/Fontex er verdt å prøve da i såfall... har hørt det brukes mot bulimi, og at det på gruppebasis gir vektreduksjon... får håpe du får svar fra NHD da men.

''Jeg tror kanskje Prozak/Fontex er verdt å prøve da i såfall... har hørt det brukes mot bulimi, og at det på gruppebasis gir vektreduksjon... får håpe du får svar fra NHD da men.''

Hva er det som gjør at Fontex gir vekreduksjon? Er det stoffer i denne medisinen som gir vektreduksjon eller rett og slett nedsatt apetitt?

Jeg trodde at Fontex ble gitt til bulimikere fordi den virker mot tvangshandlinger. Og bulimi er som kjent en type tvangshandling..

Skrevet

''Jeg tror kanskje Prozak/Fontex er verdt å prøve da i såfall... har hørt det brukes mot bulimi, og at det på gruppebasis gir vektreduksjon... får håpe du får svar fra NHD da men.''

Hva er det som gjør at Fontex gir vekreduksjon? Er det stoffer i denne medisinen som gir vektreduksjon eller rett og slett nedsatt apetitt?

Jeg trodde at Fontex ble gitt til bulimikere fordi den virker mot tvangshandlinger. Og bulimi er som kjent en type tvangshandling..

bulimi er da på ingen måte en tvangshandling.

man kan gå et par kg ned i vekt ved oppstart av fontex (og sikkert andre ssri også) fordi man blir noe kvalm og får litt dempet apetitt

Skrevet

Vel, nei, ikke vet jeg, men ser jo at man kan få anoreksi av den (må ikke forveksles med anoreksia nevrosa; det er kun snakk om svekket apetitt altså).

Skrevet

Wellbutrin og Aurorix gir ikke vektøkning.

Hva med efexor? Det står på bivirkninger at den gir nedsatt appetitt. Det er kanskje best for meg?

Gjest bipolarbear
Skrevet

Hva med efexor? Det står på bivirkninger at den gir nedsatt appetitt. Det er kanskje best for meg?

Legen foreslo Efexor for meg, da jeg la på meg av annen medisin. Så vil tro at den ikke gir vektøkning.

Gjest bipolarbear
Skrevet

Legen foreslo Efexor for meg, da jeg la på meg av annen medisin. Så vil tro at den ikke gir vektøkning.

Gjest bipolarbear
Skrevet

Gjest bipolarbear
Skrevet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...