Madelenemie Skrevet 24. juli 2012 Skrevet 24. juli 2012 Hei! Jeg hørte nettopp på Tony Attwood og jeg er feks slik forelsket i min psykiater at det kiler i kroppen, hjertet slår, og jeg kjenner denne lengselen/dragningen mot min psykiater. Men ikke mot å ha nær kontakt, men høre ordene, skrittene, bare sitte i samme rom og kjenne at det kiler i kroppen, det er altså en annen form for vellyst jeg kjenner. Nå tror jeg det nettopp er dette som har pågått alle disse årene, jeg får en intellektuell orgasme som faktisk varer mye lenger enn den vanlige. Den varer så lenge man er hos sin psykiater, den kan oppstå når man tenker på sin psykiater, når man sier navnet eller når man bare holder resepten i hånden med underskriften. Det er antagelig frislipp av oksytocin som skjer hver gang, derfor denne dragingen/forelskelsen/beundringen/varmen og gleden i alle kroker inni en. Tony Attwood sier mennesker med asperger i vertfall ofte har større glede av intelektuelle oregasmer og det er jeg enig i, for det var min manns hjerne jeg forelsket meg i, det der med intimitet hadde jeg tenkt mindre på. Det kom som en overraskelse akkurat det. Men pga av oksytocin ordnet det seg også. Men jeg foretrekker å elske på avstand. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 24. juli 2012 Skrevet 24. juli 2012 Forstår ikke hva det er med følelser for psykiatere, de sitter jo bare der og deler ut piller. Og de er helt vanlige mennesker. 0 Siter
WaTfM? Skrevet 24. juli 2012 Skrevet 24. juli 2012 Forstår ikke hva det er med følelser for psykiatere, de sitter jo bare der og deler ut piller. Og de er helt vanlige mennesker. Nå syns jeg du er litt nedvurderende... :-P De er vanlige mennesker. Men de deler jo ikke bare ut piller. :-) 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 24. juli 2012 Skrevet 24. juli 2012 Nå syns jeg du er litt nedvurderende... :-P De er vanlige mennesker. Men de deler jo ikke bare ut piller. :-) Vel, det er min erfaring med dem 0 Siter
Sør Skrevet 24. juli 2012 Skrevet 24. juli 2012 Forstår ikke hva det er med følelser for psykiatere, de sitter jo bare der og deler ut piller. Og de er helt vanlige mennesker. Det er få ting som er så sexy som høy IQ. Med vennlig hilsen 0 Siter
WaTfM? Skrevet 24. juli 2012 Skrevet 24. juli 2012 Vel, det er min erfaring med dem Hum hum... :-) Har de ikke gitt deg korrekt diagnose og korrekt medisinering, da? 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 24. juli 2012 Skrevet 24. juli 2012 Det er få ting som er så sexy som høy IQ. Med vennlig hilsen Du mener det ja. Du er jo smart da 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 24. juli 2012 Skrevet 24. juli 2012 Hum hum... :-) Har de ikke gitt deg korrekt diagnose og korrekt medisinering, da? Ikke psykiater det nei, men diagnosen min stemmer sikkert ikke heller. Så jeg er nok feilmedisinert Medisiner meg her og der, bedre uten... 0 Siter
WaTfM? Skrevet 24. juli 2012 Skrevet 24. juli 2012 Ikke psykiater det nei, men diagnosen min stemmer sikkert ikke heller. Så jeg er nok feilmedisinert Medisiner meg her og der, bedre uten... Da kan du vel slutte da? :-) Må ikke føle noen forpliktelser ang. medisiner, hvis de ikke funker så funker de jo ikke... 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 24. juli 2012 Skrevet 24. juli 2012 Da kan du vel slutte da? :-) Må ikke føle noen forpliktelser ang. medisiner, hvis de ikke funker så funker de jo ikke... Holder på å trappe ned Nei de funker ikke og det er bedre uten. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 24. juli 2012 Skrevet 24. juli 2012 Nå sammenligner du appelsiner og bananer ;-) Ms psykiater er åpenbart noe helt annet enn din pilletriller...! Alle burde hatt en slik som hennes - jeg har også det (eller to!), og kjenner det på presis samme måten! Jeg er full (kan ikke si "stum", for jeg prater gjerne og mye om det når jeg får sjansen) av beundring og takknemlighet for hva de gjør og hva de står for. Jeg har "mistenkt" at oxytocin har noe med intensiteten i opplevelsen jeg får - jeg blir opprømt og avslappet, ekstremt fokusert og helt fjern, på samme tid :-D Her er vidoi: Det er påfallende at vi som har Asperger reagerer så sterkt på denne kontakten, vi skal jo liksom ha en tilknytningsforstyrrelse. Det er ikke en "vanlig" forelskelse med seksuelt innhold, snarere et uttrykk for en særinteresse. Blir helt oppslukt. 0 Siter
Gjest Søvnløs sørlending Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Det er få ting som er så sexy som høy IQ. Med vennlig hilsen ''Det er få ting som er så sexy som høy IQ.'' Akkurat det kommer vel veldig an på hvilken type IQ da. Klassiske smarte nerder, blottet for sosial intelligens er ikke særlig sexy.. 0 Siter
Sør Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 ''Det er få ting som er så sexy som høy IQ.'' Akkurat det kommer vel veldig an på hvilken type IQ da. Klassiske smarte nerder, blottet for sosial intelligens er ikke særlig sexy.. Hei, Nei, enig i at mangel på sosial intelligens ikke er sexy, men faktisk er det visstnok slik at IQ og sosial intelligens oftest går sammen. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Hei, Nei, enig i at mangel på sosial intelligens ikke er sexy, men faktisk er det visstnok slik at IQ og sosial intelligens oftest går sammen. Med vennlig hilsen ''men faktisk er det visstnok slik at IQ og sosial intelligens oftest går sammen.'' På hvilken måte, mener du? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Forstår ikke hva det er med følelser for psykiatere, de sitter jo bare der og deler ut piller. Og de er helt vanlige mennesker. ''Forstår ikke hva det er med følelser for psykiatere, de sitter jo bare der og deler ut piller.'' Det tør jeg å påstå ikke stemmer, jeg har erfaring med to psykiatere som begge har gjort langt mer enn å gi ut piller, piller er bare en liten brøkdel av det de har gjort for meg i hvert fall.. 0 Siter
Sør Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 ''men faktisk er det visstnok slik at IQ og sosial intelligens oftest går sammen.'' På hvilken måte, mener du? Smarte folk (høy IQ) har faktisk vanligvis god sosial intelligens også (ikke alltid, selvsagt). Det fremstilles slik at folk med høy IQ er "isolerte nerder uten venner", men faktisk er det vanligvis motsatt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Skrevet 25. juli 2012 Nå sammenligner du appelsiner og bananer ;-) Ms psykiater er åpenbart noe helt annet enn din pilletriller...! Alle burde hatt en slik som hennes - jeg har også det (eller to!), og kjenner det på presis samme måten! Jeg er full (kan ikke si "stum", for jeg prater gjerne og mye om det når jeg får sjansen) av beundring og takknemlighet for hva de gjør og hva de står for. Jeg har "mistenkt" at oxytocin har noe med intensiteten i opplevelsen jeg får - jeg blir opprømt og avslappet, ekstremt fokusert og helt fjern, på samme tid :-D Her er vidoi: Det er påfallende at vi som har Asperger reagerer så sterkt på denne kontakten, vi skal jo liksom ha en tilknytningsforstyrrelse. Det er ikke en "vanlig" forelskelse med seksuelt innhold, snarere et uttrykk for en særinteresse. Blir helt oppslukt. Hei! Det er fint å vite at noen blir like "beruset" som meg i nærvær av sin psykiater/psykolog :) Men så har vi jo begge asperger syndrom 0 Siter
Gjest slubbert Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Hei, Nei, enig i at mangel på sosial intelligens ikke er sexy, men faktisk er det visstnok slik at IQ og sosial intelligens oftest går sammen. Med vennlig hilsen ''faktisk er det visstnok slik at IQ og sosial intelligens oftest går sammen.'' Det er absolutt ingen ting som tyder på det. 0 Siter
Gjest Søvnløs sørlending Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Hei, Nei, enig i at mangel på sosial intelligens ikke er sexy, men faktisk er det visstnok slik at IQ og sosial intelligens oftest går sammen. Med vennlig hilsen Vel det er ikke min erfaring. Svært mange av de jeg gremmes over pga lav sosial inteligens, viser seg å ha meget høy IQ. Noen av dem er feks medlem av mensa. En organisajon som jeg også forbinder med sosial uintelligens.. 0 Siter
WaTfM? Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Hei! Det er fint å vite at noen blir like "beruset" som meg i nærvær av sin psykiater/psykolog :) Men så har vi jo begge asperger syndrom Hei! :-) Jeg skjønner ikke hva dette har med aspergers syndrom å gjøre. Alle kan vel være forelsket i terapeuten? Ikke noe vondt ment dette altså. :-) Jeg bare undrer meg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.