Gå til innhold

Intelektuell orgasme

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei! :-)

Jeg skjønner ikke hva dette har med aspergers syndrom å gjøre. Alle kan vel være forelsket i terapeuten?

Ikke noe vondt ment dette altså. :-) Jeg bare undrer meg...

Hei!

Ja helt enig :) følte bare at andre med AS har det sånn selv i større grad:) Men jeg tror med det frislippet av velværehormonet oxytocin at dette må være ganske vanskelig etter at jeg nå leser om dette hormonet :)

Som til og med ved tilførsel øker kroppens egenproduksjon, altså ikke som ved andre hormoner blir nedjustert når kroppen får tilført :) dette tror jeg må være unikt for oxytocin, jeg har sittet og hørt flere leger forelese om dette vidunderhormonet, for det syns jeg nå det er :)

Videoannonse
Annonse
Madelenemie
Skrevet

Nå sammenligner du appelsiner og bananer ;-) Ms psykiater er åpenbart noe helt annet enn din pilletriller...! Alle burde hatt en slik som hennes - jeg har også det (eller to!), og kjenner det på presis samme måten! Jeg er full (kan ikke si "stum", for jeg prater gjerne og mye om det når jeg får sjansen) av beundring og takknemlighet for hva de gjør og hva de står for. Jeg har "mistenkt" at oxytocin har noe med intensiteten i opplevelsen jeg får - jeg blir opprømt og avslappet, ekstremt fokusert og helt fjern, på samme tid :-D

Her er vidoi:

Det er påfallende at vi som har Asperger reagerer så sterkt på denne kontakten, vi skal jo liksom ha en tilknytningsforstyrrelse. Det er ikke en "vanlig" forelskelse med seksuelt innhold, snarere et uttrykk for en særinteresse. Blir helt oppslukt.

Hei!

Ditt innlegg kom til feil person:)

Når det gjelder festen din så kommer jeg hvis det ikke kommer noen, jeg er så opptatt og kjenner nå at jeg må ta det litt med ro :)

Bare si i fra hva du ønsker deg, for du får gave uansett om jeg kommer eller ikke.

Bella Dotte
Skrevet

Hei! :-)

Jeg skjønner ikke hva dette har med aspergers syndrom å gjøre. Alle kan vel være forelsket i terapeuten?

Ikke noe vondt ment dette altså. :-) Jeg bare undrer meg...

Men så er ikke dette forelskelse heller - selv om M bruker det ordet, er det ikke *forelskelse* hun beskriver - hun ønsker ikke noe forhold eller seksuell kontakt, og det mener jeg er implisitt i forelskelse hos voksne personer?

Skrevet

Men så er ikke dette forelskelse heller - selv om M bruker det ordet, er det ikke *forelskelse* hun beskriver - hun ønsker ikke noe forhold eller seksuell kontakt, og det mener jeg er implisitt i forelskelse hos voksne personer?

Det visste jeg ikke at det var, jeg trodde man kunne forelske seg på mange plan.

Bella Dotte
Skrevet

Det visste jeg ikke at det var, jeg trodde man kunne forelske seg på mange plan.

OK, da er vi enige samtidig som vi snakker litt forbi hverandre :-)

Skrevet

OK, da er vi enige samtidig som vi snakker litt forbi hverandre :-)

Hehe, ja er nok sånn. :-)

Madelenemie
Skrevet

Hei,

Nei, enig i at mangel på sosial intelligens ikke er sexy, men faktisk er det visstnok slik at IQ og sosial intelligens oftest går sammen.

Med vennlig hilsen

Hei!

Min mann ligger på 130 på IQ tester, innenfor normalen, man må ha 140 tror jeg for å bli vurdert til inntak i mensa, man må da ta deres egen test, ingen annen, ikke en gang test på sykehus godtar de, den holdes en gang pr måned på gamlebyen skole. Men saken er denne:

Vi har en venn i mensa han har 160 i IQ, men hans sosiale IQ er langt lavere enn min manns. Min mann er en hyggelig omgjengelig mann som andre mennesker liker å være med. Denne andre mannen setter skrekk i mange, dette fordi han stiller spørsmål han selv vet svaret på sier min mann. En dame sa dette "jeg er redd for å bli alene med han" damen var hans egen svigerinne. (det sier litt om hvilken skrekk han setter i andre)

Jeg er det eneste menneske som alltid har likt han, vi snakker hyggelig, jeg syns han kan mye, veldig mye om flere ting som interesserer meg derfor er det lettere for meg med han, derfor liker jeg snakke med han. Det der med at andre sier at han tester andre, har ikke jeg merket noe til.

Han er ikke alene der i mensa om denne omgangsformen. Jeg tror derfor mennesker oftest fungerer best med mennesker på samme IQ nivå som seg selv, dvs at når man kommer opp i IQ fra 140 og oppover, da flertallet ikke lenger er med, så er omgangsformen en annen, dette hevder flere i mensa selv.

På en måte er jeg derfor enig med deg, på en annen måte ikke, fordi min manns IQ er/må være svært høy, den var også denne jeg forelsket meg i.

Madelenemie
Skrevet

Hei,

Nei, enig i at mangel på sosial intelligens ikke er sexy, men faktisk er det visstnok slik at IQ og sosial intelligens oftest går sammen.

Med vennlig hilsen

Hei!

Jeg mente på slutten der, min manns sosiale IQ må være svært høy, jeg har aldri hørt/eller sett/ eller møtt et menneske som ikke liker han. Han sklir inn i alle omgivelser, med alle typer mennesker, jeg elsker han og beundrer han for dette talentet han har med mennesker. han er min motsetning. Jeg blir også ganske godt likt, men jeg kan uten å mene det si noe dumt, jeg er derfor mer avhengig av å være med mennesker som er rause og ikke blir fornærmet osv... (et råd fra min psykiater som jeg har tatt til meg)

Men de fleste mennesker er jo nettopp det, rause, og med gode hensikter, heldigvis.

:)

Bella Dotte
Skrevet

Hei!

Jeg mente på slutten der, min manns sosiale IQ må være svært høy, jeg har aldri hørt/eller sett/ eller møtt et menneske som ikke liker han. Han sklir inn i alle omgivelser, med alle typer mennesker, jeg elsker han og beundrer han for dette talentet han har med mennesker. han er min motsetning. Jeg blir også ganske godt likt, men jeg kan uten å mene det si noe dumt, jeg er derfor mer avhengig av å være med mennesker som er rause og ikke blir fornærmet osv... (et råd fra min psykiater som jeg har tatt til meg)

Men de fleste mennesker er jo nettopp det, rause, og med gode hensikter, heldigvis.

:)

''min manns sosiale IQ må være svært høy

...

dette talentet han har med mennesker''

Likevel forstår han ikke dine behov og begrensninger, og han tillater sine venner å le av deg. Er det tegn på høy sosial IQ?

Madelenemie
Skrevet

''min manns sosiale IQ må være svært høy

...

dette talentet han har med mennesker''

Likevel forstår han ikke dine behov og begrensninger, og han tillater sine venner å le av deg. Er det tegn på høy sosial IQ?

Hei!

Han forstår ikke alle mine behov...det er tror jeg umulig for et menneske uten autisme, men han gjør mye for at jeg og han skal ha et godt liv i sammen.

Han tillater ikke sine venner å le av meg... det er jo ikke vondt ment, han ler selv, de ler noen ganger, jeg tar ikke det tungt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...