Gjest Jente 24 år Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Jeg har i 3 uker nå slitt med sterke smerter øverst i magen og mellom skulderbladene og brystet og er ved enkelte anledninger kvalm og kaster opp. Jeg har vel egentlig hatt dette i ca et års tid men var inntil for 3 uker siden i en god periode. Jeg dro til fastlegen min som mente det var syreplager og kanskje magesår. Det ble tatt en Helico Bacter pylori prøve som var negativ. Deretter ble jeg sendt til Gastroskopi og fikk undersøkt meg helt nedi tolvfingertarmen. Ingenting unormalt og ihvertfall ikke syreskader på spiserøret. Han tok også ultralyd av "magen" og han fant små gallesteiner. Vi kom frem til at det kunne være årsaken til smertene men jeg skulle prøve lansoprazol 30 mg i 14 dager først. Hjalp ingenting smertene kom likevel. Så under et smerteanfall der jeg ikke klarte å komme meg noe sted ringte jeg fastlegen og fortalte hva gastroskopien viste. Fikk da voltaren for gallesteins anfall. Hjalp den ene gangen men ikke siden. Så tenkte jeg kanskje jeg ikke tåler melk? Prøver å holde meg unna og synes det har hjulpet(mildere og sjeldnere smerteanfall). Men ikke godt nok. Hva kan det være? Har lest om forskjellige tilstander men synes ingenting unntatt magekatarr stemmer med mine symptomer. Et voldsomt press øverst i magen med strikkede smerter i bryst og krampaktige tak i ryggen med kvalme og oppkAst innimellom. Burde jeg kontakte legevakt når disse smertene oppstår? Som regel når jeg får time hos fastlege er jo smertene over. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.