Gå til innhold

Skikkelig angst for ting som ikke er der...

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Så sent som i kveld hadde jeg en skikkelig guffen opplevelse på jobb. Det sies at den gamle eieren av bygget går igjen der. Han døde for få år siden.

Det var et par ting som skjedde som ikke kan forklares. Jeg nevnte det for en kolle ga, som sa at han også har opplevd flere ting, om natten. Det er også andre kollegaer som har fortalt om ting som ikke kan forklares.

Jeg var stiv av skrekk, og jeg var alene... Ikke spør meg hvordan man skal takle det.. for det vet jeg ikke. Jeg vet bare at i morgen nekter jeg å være alene på jobb, skal egentlig være det...

Hvordan takler dere sånt?

Videoannonse
Annonse
Gjest germinate
Skrevet

Jeg har ikke villet ta dette innover meg før. Jeg har skikkelig angst for slike ting, og har tatt sterkt avstand til det når andre har snakket om det. Jeg har heller ikke opplevd ting der selv heller.. ikke før i kveld...

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Ånder er ikke farlige de :)

Mennesker kan skade andre men det gjør ånder sjeldent.

Gjest germinate
Skrevet

Ånder er ikke farlige de :)

Mennesker kan skade andre men det gjør ånder sjeldent.

Det hjelper meg ikke så mye, dessverre.. jeg er like vettskremt uansett.. I morgen går ikke jeg på jobb hvis jeg må være alene. Sånn er det bare. Dette skjedde den siste timen jeg var der, og den timen var grusom!

Jeg holder meg unna å snakke om sånt, og jeg går eller skifter kanal når det er noe sånt på tv. Det er så lite som skal til at du aner ikke.......

Gjest holahu
Skrevet

Jeg har ikke villet ta dette innover meg før. Jeg har skikkelig angst for slike ting, og har tatt sterkt avstand til det når andre har snakket om det. Jeg har heller ikke opplevd ting der selv heller.. ikke før i kveld...

Vel du har hørt om det og i kveld opplevde du noe som skremte deg og satte tankene om potensielle ånder i sving.

Ånder er ufarlige greier :) Angsten din derimot kan jo skremme vannet av deg og gjør tydeligvis det. Hva er det verste som kan skje om denne ånden er der da? Sett bort fra at du plager deg selv med angst som sikkert oppleves ille nok.

Gjest germinate
Skrevet

Vel du har hørt om det og i kveld opplevde du noe som skremte deg og satte tankene om potensielle ånder i sving.

Ånder er ufarlige greier :) Angsten din derimot kan jo skremme vannet av deg og gjør tydeligvis det. Hva er det verste som kan skje om denne ånden er der da? Sett bort fra at du plager deg selv med angst som sikkert oppleves ille nok.

det verste som kan skje? tja, at dette noe skal skremme meg. f.der dukke opp i et vindu, låse døren, stenge meg inne på et rom, lage lyder som skremmer meg, at ting kommer kastende mot meg, at lyset slukker, at noe tar på meg, at ting flytter på seg, at ting slår seg på slik det gjorde i kveld, ja jeg blir vett skremt.

innerst inne tror jeg ikke en gang på ånder.. men likevel så erf det skikkelig ille.

Gjest germinate
Skrevet

det verste som kan skje? tja, at dette noe skal skremme meg. f.der dukke opp i et vindu, låse døren, stenge meg inne på et rom, lage lyder som skremmer meg, at ting kommer kastende mot meg, at lyset slukker, at noe tar på meg, at ting flytter på seg, at ting slår seg på slik det gjorde i kveld, ja jeg blir vett skremt.

innerst inne tror jeg ikke en gang på ånder.. men likevel så erf det skikkelig ille.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det hjelper meg ikke så mye, dessverre.. jeg er like vettskremt uansett.. I morgen går ikke jeg på jobb hvis jeg må være alene. Sånn er det bare. Dette skjedde den siste timen jeg var der, og den timen var grusom!

Jeg holder meg unna å snakke om sånt, og jeg går eller skifter kanal når det er noe sånt på tv. Det er så lite som skal til at du aner ikke.......

Jo kan ane det, for har vært livredd selv før. Føler med deg :(

Tar du medisiner/AP?

Det hjelper slik at en ikke blir redd.

Skrevet

'' I morgen går ikke jeg på jobb hvis jeg må være alene.''

Satser på at du har kommet på bedre tanker i dag og innser at du ikke kan skulke jobben.

Har ennå til gode å høre om folk som har blitt skadet av noe som ikke finnes. Det ville i såfall vært en verdenssensasjon og noe du evt. kan tjene deg rik på!

Skrevet

Noen har merket noe unormalt. Personen sier det til de andre, og da er det i gang.

Alle tror personen er i bygget.

Jeg tror ikke på sånt. Massesuggesjon.

Gjest germinate
Skrevet

Satser på at du har kommet på bedre tanker i dag og innser at du ikke kan skulke jobben.

Har ennå til gode å høre om folk som har blitt skadet av noe som ikke finnes. Det ville i såfall vært en verdenssensasjon og noe du evt. kan tjene deg rik på!

si det til meg når jeg står der alene og er livredd...

Gjest germinate
Skrevet

Skrevet

''si det til meg når jeg står der alene og er livredd...''

For meg er det en fremmed tanke at jeg skulle unnvike nødvendige oppgaver som muligens kunne gjøre meg redd. Jeg bor f.eks. alene i et stort gammelt hus og av og til kan jeg få tanker om at noen skal bryte seg inn i huset mens jeg er der. Jeg flytter ikke av den grunn.

Å være redd er en følelse på linje med andre følelser. Jeg tror du trenger å endre synet ditt på hva man skal unngå i livet. Det å hele tiden tenke at du ikke tåler vanskelige følelser, gjør ditt liv vanskelig.

Gjest germinate
Skrevet

For meg er det en fremmed tanke at jeg skulle unnvike nødvendige oppgaver som muligens kunne gjøre meg redd. Jeg bor f.eks. alene i et stort gammelt hus og av og til kan jeg få tanker om at noen skal bryte seg inn i huset mens jeg er der. Jeg flytter ikke av den grunn.

Å være redd er en følelse på linje med andre følelser. Jeg tror du trenger å endre synet ditt på hva man skal unngå i livet. Det å hele tiden tenke at du ikke tåler vanskelige følelser, gjør ditt liv vanskelig.

takk for at du skrev dette til meg. jeg har ikke tenkt at det er det du skriver det handler om.

Nøtteskall
Skrevet

Noe av mine største ønsker er å møte et spøkelse :-) det hadde vært gøy, og jeg har tusen spørsmål. Jeg kunne tenke meg å overnatte alene i en kirke for moro skyld. Jeg har møtt "spøkelser" i psykosene mine før, og det var ekkelt og litt gøy :-D

Gjest germinate
Skrevet

jeg tenkte på det du skrev til meg og hvordan jeg overvant en annen fobi. jeg bestemte meg for å ta kontroll over frykten og ikke omvendt. det funka! :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

jeg tenkte på det du skrev til meg og hvordan jeg overvant en annen fobi. jeg bestemte meg for å ta kontroll over frykten og ikke omvendt. det funka! :)

Det er slik det skal gjøres. En tar kontroll over tankene og trosser det en har angst for, men også ubehaget, som ofte er like skremmende for de som har angst.

Gjest germinate
Skrevet

Det er slik det skal gjøres. En tar kontroll over tankene og trosser det en har angst for, men også ubehaget, som ofte er like skremmende for de som har angst.

trodde aldri jeg skulle klare det, har hatt denne enorme angsten hele livet... nå skal jeg jobbe videre med saken ved å se spøkelsesprogram på tv tenkte jeg.. for jeg har vært livredd bare vedå se på de også..

Skrevet

:-)

Gjest germinate
Skrevet

kan jeg spørre om det å ha angst for ja..,gjenferd, er fobi? det er sikkert mange som har det slik, vil jeg tro..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...