Gå til innhold

Hjerte, puls, bekymringer.

Anbefalte innlegg

Gjest Jacob1996
Skrevet

Hei - Takk for at du leser dette :) Jeg er en gutt på 16 år som er bekymret over et par ting. Jeg driver med fotball 2 ganger i uka, og holder meg nokså aktiv. Jeg er 184cm høy og veier rundt 86 kilo. Jeg er forbruker av snus, og kan ta en sigarett en gang i blant. Jeg har kanskje ikke det sunneste kostholdet, men jeg får i meg masse grønnsaker, proteiner og vitaminer. Men jeg får i meg ganske masse sukker også, drikker Cola så å si hver dag. Bekymringer: Jeg opplever at hjerte slår ekstra kraftig og fort for noen sekunder, samt at jeg har en hvilepuls på over 80 slag i minuttet. Jeg kan ofte se at hjertet slår ganske kraftig, nok til at jeg kan se det slå ved å se ned på skjorten min. Jeg opplever en gang i blant at det stikker på venstre side av brystet, hva tror du dette kan være? Har dette noe med blodtrykket å gjøre? Bør jeg oppsøke lege? - Jacob

Videoannonse
Annonse
Gjest holahu
Skrevet

Jeg skal gi deg et par råd du antagelig ikke vil ha :) Tilfør kroppen mindre sukker ved å droppe cola hver dag, dropp røyken mens du ennå er på et røyke av og til stadie og vekk med snusen. Koffein og nikotin "stresser" hjertet og gir deg høyere hvilepuls enn hvis du ikke tilfører kroppen disse tingene.

Om dette ikke hjelper, eller nye ting dukker opp bestill time hos lege for en helsesjekk med EKG. Uansett kan det være greit med et EKG tenker jeg da, særlig om du bekymrer deg for dette.

Stikking er ofte muskulært.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det har ingenting med blodtrykket å gjøre. Du trenger ikke gå til lege, men det vil lønne seg å slutte med røyk og snus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...