Gå til innhold

oxytocin

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

''Oxytocin is widely believed to make all people more empathic and understanding of others," said Jennifer Bartz, PhD, Assistant Professor, Psychiatry, Mount Sinai School of Medicine, and lead author of the study. "Our study contradicts that. Instead, oxytocin appears to be helpful only for those who are less socially proficient."''

Ja for meg gjør det en stor endring, jeg blir nok mer opplagt fordi jeg finner ordene, det er snakk om en klar bedring, men ikke at autisme vansker , alle, forsvinner, men med en sosial bedring, så syns jeg mye er bedre, da det er her jeg har vært fortvilt i forhold til jobbutsikter. Nå derimot kan jeg gjøre rede for det meste muntlig, det er utrolig, og det er rart.

Videoannonse
Annonse
Madelenemie
Skrevet

Hei!

''More socially proficient participants performed well on the empathic accuracy task regardless of whether they were on oxytocin or placebo. By contrast, less socially proficient participants performed poorly on placebo but significantly better on oxytocin. In fact, on oxytocin, their empathic accuracy performance was identical to that of the socially proficient participants.''

Kanskje jeg ikke skal grue meg til den randomiserte delen, men jeg gjør det likevel...

Gjest bipolarbear
Skrevet

Tror jeg har for mye empati og medfølelse, mer enn jeg har godt av. Kunne godt tenke meg å slippe å bry meg så mye. Går det an å tappe seg for oxytocin? Om så er tilfelle, kan jeg godt sende deg noen liter. :P

Madelenemie
Skrevet

Tror jeg har for mye empati og medfølelse, mer enn jeg har godt av. Kunne godt tenke meg å slippe å bry meg så mye. Går det an å tappe seg for oxytocin? Om så er tilfelle, kan jeg godt sende deg noen liter. :P

Hei!

Ja :) jeg trenger noen flere liter jeg så jeg tar i mot :)

Sprayene mine går tom snart :)

Gjest Populær enstøing
Skrevet

Hei!

Ja :) jeg trenger noen flere liter jeg så jeg tar i mot :)

Sprayene mine går tom snart :)

''Ja :) jeg trenger noen flere liter jeg så jeg tar i mot :)

Sprayene mine går tom snart :)''

Hahaha! Du er herlig! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...