Gå til innhold

sex

Gjest underligeograre

Anbefalte innlegg

Gjest underligeograre
Skrevet

Jeg liker ikke sex. Ikke nå. Jeg hater det nesten, men må siden jeg har kjæreste. Jeg har ingen følelser eller behov for dette i våken tilstand. Jeg tenkte på sex før. Men det var før jeg begynte å ta medisiner. Nå tar jeg hauger av antipsykotika og i tillegg p piller og lamictal. Kan dette være årsaken?

Det rare er at jeg drømmer at jeg har sex noen ganger om natta og da får jeg til og med orgasme flere ganger i drømme om natta!! Da drømmer jeg om min største forelskelse noen sinne. Hvordan går dette an egentlig? siden jeg overhode aldri føler noe ellers. Det er som om den delen av hjernen vekkes til live når jeg sover.

Hva er grunnen?

Videoannonse
Annonse
Madelenemie
Skrevet

Hei!

Drømme om sex er ikke rart, det er på en måte i mitt hode, logisk, og det aller beste.

Så slipper man intimitet og man opplever den samme ekstasen som da skyldes oxytocin. Vel får man dette frislippet når man har sex også, samt at det rett og slett er økende jo mer sex man har osv...

Man kan få like stor glede, samt oxytocinfrislipp av å tenke på et menneske man elsker, eks sin psykiater, dette da helt uten at man har tanker om sex, det handler å elske noens hjerne.

For de som ikke har vansker med nærhet og berøring føles nærhet til økte oxytocinverdier, en klem, berøring, at noen ser en/lytter til en, er der osv...

Man kan også ta spray med oxytocin, da økes kroppens egenproduksjon og det kan kan muligens ha god effekt på en kvinnes sexlyst, altså økte nivåer i kroppen mer sannsynlig at man vil ha sex, samt liker det, og slik går det videre...

Gjest lurer på det jeg
Skrevet

Hei!

Drømme om sex er ikke rart, det er på en måte i mitt hode, logisk, og det aller beste.

Så slipper man intimitet og man opplever den samme ekstasen som da skyldes oxytocin. Vel får man dette frislippet når man har sex også, samt at det rett og slett er økende jo mer sex man har osv...

Man kan få like stor glede, samt oxytocinfrislipp av å tenke på et menneske man elsker, eks sin psykiater, dette da helt uten at man har tanker om sex, det handler å elske noens hjerne.

For de som ikke har vansker med nærhet og berøring føles nærhet til økte oxytocinverdier, en klem, berøring, at noen ser en/lytter til en, er der osv...

Man kan også ta spray med oxytocin, da økes kroppens egenproduksjon og det kan kan muligens ha god effekt på en kvinnes sexlyst, altså økte nivåer i kroppen mer sannsynlig at man vil ha sex, samt liker det, og slik går det videre...

Får man utslipp av oxytocin ved sex, også om man ikke får orgasme...?

Gjest lurer på det jeg
Skrevet

Elsker du kjæresten din? Er du tiltrukket av ham eller elsker du ham mer som en venn/bror?

Madelenemie
Skrevet

Får man utslipp av oxytocin ved sex, også om man ikke får orgasme...?

Hei!

Ja det får man, berøring er nok.

Men min egen teori på dette er at man må like berøring, mange av oss med autisme liker ikke berøring, eller må ha denne berøringen feks utenpå klær for å ha det bra med den saken der, da vil jeg anta man må legge til rette så man i det minste har en god opplevelse.

Oxytocin utskiller du også når du får en klem av noen, når du sitter sammen et menneske du liker og som du føler lytter til deg og liker deg osv...

Så mye fører til frigjøring av oxytocin, det interessante er også at oxytocin stimulrere kroppen til økt produksjon og frigjøring av oxytocin, så mere av typen positiv feedback, de fleste hormoner jeg kan noe om reguleres med negativ feedback. Det vil si at mye av et hormon fører til at kroppen nedregulerer produksjon og sekresjon av visse hormoner, men altså ved oxytocin så fører ikke tilstedeværelsen til redusert sekresjon, men til økt produksjon og sekresjon.

Da kan man forstå at de som har ofte sex vil ha oftere sex, de som liker å få en klem, vil gjerne ha klemmer ofte, de som liker berøring, vil ha berøring osv...

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...