Gå til innhold

Opptil 1 års ventetid hos psykiater

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

På grunn av at de mente trettheten min enten skyldes medisinene eller psyken ble jeg henvist til psykiater. Jeg fikk brev fra psykiateren om at det er opptil 1 års ventetid, så hva gjør jeg nå?

Skal jeg prøve meg frem selv med medisinene? Jeg orker ikke slite med den trettheten 1 år til.

Jeg har hatt en fin ferie, og følt meg bra psykisk hele ferien. Sovet når jeg vil, så trettheten har ikke vært så stort problem i ferien. Men nå begynner hverdagen og jeg kan ikke sove når jeg vil på jobb.

Videoannonse
Annonse
Gjest poncho
Skrevet

Sende inn en klage? Husk å begrunne denne godt.

Gjest bølger
Skrevet

Sende inn en klage? Husk å begrunne denne godt.

Hvem skal jeg klage til? Trodde at hvis de hadde såpass lang venteliste, så var det ikke mer å gjøre med det.

Ble nedfor når jeg kom fra ferie og leste brevet.

Skrevet

Er det en vanlig psykiater det er snakk om? Sjekk listen for de med refusjonsavtale på hjemstedet ditt og kontakt dem, mulig noen har tid. Du kan selvsagt også ringe de uten avtale men da må du betale mer.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Hvem skal jeg klage til? Trodde at hvis de hadde såpass lang venteliste, så var det ikke mer å gjøre med det.

Ble nedfor når jeg kom fra ferie og leste brevet.

Du klager til fylkeslegen. Synes det er helt sykt at det skal være ET års ventetid. Skjønner ikke at det går ann i rike norge!

serenity777
Skrevet

Kan du ikke be fastlegen din konferere med en psykiater? Om medisinene kan være synderen. Feks på mitt helt vanlige fastlegekontor så har legene besøk av psykiater minst en gang i uka, og da kan de konferere.

Skrevet

Du kan gjøre to ting i første omgang:

1. Skriv et brev til psykiateren selv hvor du forklarer hva som har skjedd og hvorfor du ønsker en vurdering. Kanskje han kan putte deg innimellom siden du neppe vil trenge så mange konsultasjoner siden han kjenner deg fra før (eller husker jeg feil?).

2. Snakk med fastlegen din og spør om han kan prøve å mase litt på psykiateren.

Gjest germinate
Skrevet

Du kan gjøre to ting i første omgang:

1. Skriv et brev til psykiateren selv hvor du forklarer hva som har skjedd og hvorfor du ønsker en vurdering. Kanskje han kan putte deg innimellom siden du neppe vil trenge så mange konsultasjoner siden han kjenner deg fra før (eller husker jeg feil?).

2. Snakk med fastlegen din og spør om han kan prøve å mase litt på psykiateren.

Jeg synes det er ille at det er så lang ventetid for å komme hos psykiater. er det mangelen på penger som gjør det, eller er det mangelen på fagfolk, evt begge deler?

Gjest germinate
Skrevet

Har du mulighet til å bruke retten til fritt sykehusvalg, ville jeg forsøkt dette. Det kan være kortere ventetid på andre sykehus/dps...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvor er dette? Jeg mener dette må være uforsvarlig.

Gjest bølger
Skrevet

Hvor er dette? Jeg mener dette må være uforsvarlig.

Kan jeg svare deg på e-mail? Ønsker ikke at noen skal se hvor jeg er fra.

Skrevet

Kan jeg svare deg på e-mail? Ønsker ikke at noen skal se hvor jeg er fra.

Ja, det kan du.

[email protected]

Skrevet

Fikk du mailen? Jeg glemte å skrive nicket mitt.

Jeg fikk den, og jeg svarer deg i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...