Gjest Mrs.Q Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Når en slutter med AP, er det ikke slik at man kan ha det bra i flere mnd før man blir syk? Eller er det noen som blir syk med en gang, eller gradvis får symptomer? Kan en da bli sykere enn det man var, eller går det tilbake til det samme? Og hvis man begynner igjen forsvinner det like fort? Skuffet... 0 Siter
Olav Femte Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Jeg ville ikke slutte brått...det kan uventet følger.. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Det er ingen fast mal på dette. Noen kan oppleve det umiddelbart andre som slutter på AP vil føle seg bedre inntil sykdommen vender tilbake med tid. Mange må stå på AP livet ut, ingen kan med sikkerhet si om det kommer en ny psykose og ødeleggelsene kognintivt sett er såpass markant at en bør ikke utsette seg for noen psykose-risiko. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Jeg ville ikke slutte brått...det kan uventet følger.. Men jeg har jo trappet ned. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Men jeg har jo trappet ned. Hvor lenge da? 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Det er ingen fast mal på dette. Noen kan oppleve det umiddelbart andre som slutter på AP vil føle seg bedre inntil sykdommen vender tilbake med tid. Mange må stå på AP livet ut, ingen kan med sikkerhet si om det kommer en ny psykose og ødeleggelsene kognintivt sett er såpass markant at en bør ikke utsette seg for noen psykose-risiko. Men at det skal komme tilbake med en gang er rart, håpet jeg skulle føle meg bra noen mnd. Får se hvordan det går, har ikke noe ønske om å være syk heller. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Hvor lenge da? Noen mnd. Så jeg gikk på en lav dose. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Men at det skal komme tilbake med en gang er rart, håpet jeg skulle føle meg bra noen mnd. Får se hvordan det går, har ikke noe ønske om å være syk heller. Jeg ville gjort det.. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Men at det skal komme tilbake med en gang er rart, håpet jeg skulle føle meg bra noen mnd. Får se hvordan det går, har ikke noe ønske om å være syk heller. Om jeg husker riktig ligger det på rundt 3-4 måneder etter seponering, kanskje også opp mot 1 år for depot, men det avhenger jo også av tidl. sykdomshistorie. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Om jeg husker riktig ligger det på rundt 3-4 måneder etter seponering, kanskje også opp mot 1 år for depot, men det avhenger jo også av tidl. sykdomshistorie. Får se om jeg blir bra fremover da, er jo kun om natta disse forestillingene kommer. Er rett og slett sint og irritert over det, vil ikke at det skal være slik. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Om jeg husker riktig ligger det på rundt 3-4 måneder etter seponering, kanskje også opp mot 1 år for depot, men det avhenger jo også av tidl. sykdomshistorie. Er det ute av kroppen etter 3-4 mnd mener du? Tar jo seroquel og, det er jo ap så forstår ikke hva som er problemet da. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Er det ute av kroppen etter 3-4 mnd mener du? Tar jo seroquel og, det er jo ap så forstår ikke hva som er problemet da. Nei dette var etter seponering. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Får se om jeg blir bra fremover da, er jo kun om natta disse forestillingene kommer. Er rett og slett sint og irritert over det, vil ikke at det skal være slik. Har du redusert for mye? 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Nei dette var etter seponering. Altså etter seponering hvor symptomene viste seg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 ''Når en slutter med AP, er det ikke slik at man kan ha det bra i flere mnd før man blir syk? Eller er det noen som blir syk med en gang, eller gradvis får symptomer? '' Det kommer helt an på tilstanden da en sluttet med medisinen. ''Kan en da bli sykere enn det man var, eller går det tilbake til det samme?'' Ja, en kan helt klart bli sykere for hver gang. ''Og hvis man begynner igjen forsvinner det like fort?'' Nei, dessverre. Vanligvis ta det lenger tid, og en havner ut med en høyere dose medisin enn den en hadde før en sluttet. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 ''Når en slutter med AP, er det ikke slik at man kan ha det bra i flere mnd før man blir syk? Eller er det noen som blir syk med en gang, eller gradvis får symptomer? '' Det kommer helt an på tilstanden da en sluttet med medisinen. ''Kan en da bli sykere enn det man var, eller går det tilbake til det samme?'' Ja, en kan helt klart bli sykere for hver gang. ''Og hvis man begynner igjen forsvinner det like fort?'' Nei, dessverre. Vanligvis ta det lenger tid, og en havner ut med en høyere dose medisin enn den en hadde før en sluttet. Min tilstand når jeg sluttet var jo bra, hadde ikke tanker om at romvesener skulle hente meg da, og operere meg og at de observerer meg. Så disse forestillingene kom akutt føler jeg, og det var frustrerende. Etter bare to netter uten solian så går jeg fra å føle meg trygg til utrygg. Tanker og alt forandrer seg, og det er rart. Mulig jeg bare må begynne igjen, vil ikke at dette skal utvikle seg. Blir så forbanna på meg selv og alt dette styret, trodde det var over. Så kommer det igjen så kjapt. 0 Siter
WaTfM? Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Min tilstand når jeg sluttet var jo bra, hadde ikke tanker om at romvesener skulle hente meg da, og operere meg og at de observerer meg. Så disse forestillingene kom akutt føler jeg, og det var frustrerende. Etter bare to netter uten solian så går jeg fra å føle meg trygg til utrygg. Tanker og alt forandrer seg, og det er rart. Mulig jeg bare må begynne igjen, vil ikke at dette skal utvikle seg. Blir så forbanna på meg selv og alt dette styret, trodde det var over. Så kommer det igjen så kjapt. Det virker på meg som du må slutte med dagdrømmeriet om å klare deg uten medisiner... :-( 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Har du redusert for mye? Tror ikke jeg har redusert for mye heller, trappet jo ned for så å slutte helt. Men tenkte jeg var trygg siden seroquel og er et ap. Forstår ikke dette i det hele tatt. Får se hvordan det går. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Det virker på meg som du må slutte med dagdrømmeriet om å klare deg uten medisiner... :-( Det er ganske urettferdig, men det er jo min psyke som oppfører seg slik. Når jeg har vært uten symptomer i hele år tenkte jeg det var over, at det skulle bli en befrielse og bli kvitt de pillene. Nå vet jeg ikke. 0 Siter
WaTfM? Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Det er ganske urettferdig, men det er jo min psyke som oppfører seg slik. Når jeg har vært uten symptomer i hele år tenkte jeg det var over, at det skulle bli en befrielse og bli kvitt de pillene. Nå vet jeg ikke. Det er veldig urettferdig ja... enig der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.