WaTfM? Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Føler at jeg ikke er syk, jeg. Alt er liksom min skyld. Jeg har ingen venner. Det er min skyld. Jeg kjeder meg, fordi jeg ikke har noen jobb. Det er min skyld. Hvorfor er spriket mellom det jeg tenker og det helsevesenet forteller meg så stort? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Hvis du er frisk, er du i stand til ta utdannelse/skaffe deg arbeid, og du er i stand til skaffe deg venner (om du ønsker det). 0 Siter
WaTfM? Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Skrevet 28. juli 2012 Hvis du er frisk, er du i stand til ta utdannelse/skaffe deg arbeid, og du er i stand til skaffe deg venner (om du ønsker det). Ja. Jeg vet jo det... men jeg grubler veldig mye omkring ting som "hva om jeg egentlig ikke ønsker det (arbeid og sosialt fellesskap)". På en side vet jeg jo at jeg vil det (begge deler). Men selvbebreidelsene slår inn. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Hvis du er frisk, er du i stand til ta utdannelse/skaffe deg arbeid, og du er i stand til skaffe deg venner (om du ønsker det). Jeg har all utannelse...men det gikk til helvete med meg... 0 Siter
Olav Femte Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Ja. Jeg vet jo det... men jeg grubler veldig mye omkring ting som "hva om jeg egentlig ikke ønsker det (arbeid og sosialt fellesskap)". På en side vet jeg jo at jeg vil det (begge deler). Men selvbebreidelsene slår inn. Det er personlige problelemer - pluss psykiske problemer.. 0 Siter
WaTfM? Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Skrevet 28. juli 2012 Det er personlige problelemer - pluss psykiske problemer.. Er personlige problemer det samme som personlighetsforstyrrelser? 0 Siter
Olav Femte Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Er personlige problemer det samme som personlighetsforstyrrelser? personlighetsforstyrrelser - mulig.... 0 Siter
Nøtteskall Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Hvis du er frisk, er du i stand til ta utdannelse/skaffe deg arbeid, og du er i stand til skaffe deg venner (om du ønsker det). Man kan helt fint ha paranoid psykose og i tillegg ha venner samtidig som man er i jobb. Man kan også være i motsatt situasjon. Være frisk, ikke greie å få seg jobb, ha problemer med å ta utdannelse (pga dysleksi - som jeg menner ikke er en sykdom). og være venneløs. Jeg har vært i begge situasjonene. Jeg skjønner ikke fordommene til NHD. jobb og venner er ikke lik frisk!!. Og arbeidsledig og venneløs er ikke alltid lik syk!!. Det har med personlighet å gjøre om hvor godt man greier seg. Ikke syk/frisk. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Man kan helt fint ha paranoid psykose og i tillegg ha venner samtidig som man er i jobb. Man kan også være i motsatt situasjon. Være frisk, ikke greie å få seg jobb, ha problemer med å ta utdannelse (pga dysleksi - som jeg menner ikke er en sykdom). og være venneløs. Jeg har vært i begge situasjonene. Jeg skjønner ikke fordommene til NHD. jobb og venner er ikke lik frisk!!. Og arbeidsledig og venneløs er ikke alltid lik syk!!. Det har med personlighet å gjøre om hvor godt man greier seg. Ikke syk/frisk. det er vel ikke fordommer det der., er det ikke slik man definerer sykdom da? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Man kan helt fint ha paranoid psykose og i tillegg ha venner samtidig som man er i jobb. Man kan også være i motsatt situasjon. Være frisk, ikke greie å få seg jobb, ha problemer med å ta utdannelse (pga dysleksi - som jeg menner ikke er en sykdom). og være venneløs. Jeg har vært i begge situasjonene. Jeg skjønner ikke fordommene til NHD. jobb og venner er ikke lik frisk!!. Og arbeidsledig og venneløs er ikke alltid lik syk!!. Det har med personlighet å gjøre om hvor godt man greier seg. Ikke syk/frisk. det er vel ikke fordommer det der., er det ikke slik man definerer sykdom da? 0 Siter
Nøtteskall Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 det er vel ikke fordommer det der., er det ikke slik man definerer sykdom da? Det er da flere mennesker som ikke blir likt av andre. Og dermed ikke får seg jobb venner. Det trenger ikke skyldes sykdom. Kan ikke definere sykdom sånn vel. Det er mange tilfeldigheter inn i bildet. Man må ha et godt utgangspunkt for å få seg et nettverk. 0 Siter
Nøtteskall Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Man kan helt fint ha paranoid psykose og i tillegg ha venner samtidig som man er i jobb. Man kan også være i motsatt situasjon. Være frisk, ikke greie å få seg jobb, ha problemer med å ta utdannelse (pga dysleksi - som jeg menner ikke er en sykdom). og være venneløs. Jeg har vært i begge situasjonene. Jeg skjønner ikke fordommene til NHD. jobb og venner er ikke lik frisk!!. Og arbeidsledig og venneløs er ikke alltid lik syk!!. Det har med personlighet å gjøre om hvor godt man greier seg. Ikke syk/frisk. Jeg hater at folk kaller meg psykisk syk. Ja jeg vet jeg har vært alvorlig syk. Men føler ikke at jeg er det i skrivende stund. Livet går opp og ned for oss alle. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.