Gjest Elefanten71 Skrevet 29. juli 2012 Skrevet 29. juli 2012 Hei. Jeg er nå blitt kjempe fortvilet over oppblåst mage, det er ikke meg har alltid vært tynn og helt normal mage til ca for 1 års tiden da helvete begynte. Skal ikke gå igennom helevets året, da blir det langt. Uansett jeg har havnet på en bra "coctayl" av medisiner (subotex,e-feksor,furiks,levaksin, piroxicam, vallargan) så går jeg på kostholdspiller fra kostkjeden.Drikker sååå mye vann jeg klarer å få i meg, lite matlyst har jeg så jeg kan med trygghet si at jeg ikke kommer opp i det jeg skal. Noen av disse pillene gjør meg også snopete og jeg kan spise mye mer "gotteri" istedenfor mat. I tillegg har jeg en begynnelse på prolaps i ryggen så med den magen hjelper det ikke på smerten man har i ryggen. Har vært inne hos lege vært igjennom det som kunne få det til å spinne noe(mulig de gjemmer noe også. Har aldri fått noe på resept) men akk nei, har til å med vært inne på gastroavd på sykehuset de fant heller ikke noe, svaret fra helse norge var....."vel, du er oppblåst og det vil du være til behandlingen er over og du har sluttet på pillene (flott..tenkte jeg, da jeg må gå på disse en stund så jeg ikke faller "ned i lemmen igjen" samtidig tenkte jeg over"..................... Tøft tenkte jeg, da er det jeg og elefanten som går gravide i minst 2 år og jeg vinner for hvem vet når jeg "føder" eller når tarmene skulle finne seg selv og falle på plass igjen.....Nå går jeg og ser på meg selv fra utsiden, for den kroppen jeg lever i nå er ikke min. Jeg synes leger "tar" litt lett med oppblåshet ,som for meg er/var det værst av det værste jeg kunne fått som bivirkning....nesten vurdert fettsuging, men hva hjelper. Det er jo en bivirkning som ingen vet helt sikkert vil forsvinne helt ved slutt av behandling. Noen som har noe posetivt eller "gode" råd på hva elefanten kan gjøre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. juli 2012 Skrevet 29. juli 2012 Jeg blir oppblåst og uvel om jeg spiser for mye brød, sukker, sjokolade, poteter - altså raske karbohydrater. Føles som jeg eser ut og magen strutter! Prøv å kutt heftig ned på dette noen dager og se om det hjelper. ) 0 Siter
Gjest federico Skrevet 29. juli 2012 Skrevet 29. juli 2012 Det som hjelper best på oppblåst mage hos meg, er bevegelse. Gåturer i raskt tempo på min 20 min. Ellers kan det vel være lurt å holde seg unna kullsyreholdige drikker og for mye kunstig søtning som i f.eks. pastiller og tyggegummi. Og selvsagt tygge maten godt når man spiser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.