Gå til innhold

NHD, seroquel depot, vedtak og telefonskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var innlagt på DPS døgnavdeling ble jeg satt opp på blant annet 25mg seroquel depot. Jeg fikk dette med meg i tabletter når jeg ble utskrevet i påvente av å få svar av Helfo. I utgangspunktet skulle jeg tilbake til ny samtale der i morgen, og fikk tabletter til da. (Dvs, de har regnet feil, så jeg har ikke tablett til ikveld). Men de ringte og spurte om å få flyttet timen til torsdag. Det var så vidt jeg klarte å ta telefonen. Jeg hadde nok kanskje trengt den timen i morgen, men turde ikke si noe. Og fikk beskjed om å ringe inn dit mandag for å gi beskjed om vedtaket fra Helfo var kommet. Men det er ikke kommet, bare fått brev om at saksbehandlingstiden er opptil 2mnd.

Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er livredd for å ta telefoner. Og jeg føler at siden vedtaket ikke er kommet, vil jeg være enda mer til bry ved å ringe...

Har det mye å si om jeg ikke tar seroquel depot til torsdag, da jeg har ny time der på avdelingen og kanskje kan få sagt det til de da?

Jeg føler meg fastlåst i en situasjon, som jeg med fornuften vet jeg burde taklet helt fint, men som jeg ikke takler...

Bare denne "filletingen" gjør at selvmordstankene dukker opp... (jeg er nok ganske på felgen fra før av, så skal ikke så mye til)... Jeg makter liksom ikke å forholde meg til alt dette...

Mvh

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bortsett fra at du sannsynligvis vil sove litt dårligere, skulle det gå bra uten tabletten noen kvelder.

Om du har vanlig Seroquel, kan du jo ta de.

Skrevet

Bortsett fra at du sannsynligvis vil sove litt dårligere, skulle det gå bra uten tabletten noen kvelder.

Om du har vanlig Seroquel, kan du jo ta de.

Jeg mente at jeg tar 50mg seroquel depot. Ikke 25mg.

Jeg tar i tillegg 50mg vanlig seroquel. Kan jeg øke denne evnt?

Mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg mente at jeg tar 50mg seroquel depot. Ikke 25mg.

Jeg tar i tillegg 50mg vanlig seroquel. Kan jeg øke denne evnt?

Mvh

For noen dager betyr det ingenting om du erstatter depot med vanlig seroquel.

Skrevet

For noen dager betyr det ingenting om du erstatter depot med vanlig seroquel.

Tusen takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...