Gjest germinate Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 jeg har de siste årene utviklet en merkelig greie, og lurer på om det er flere som har det slik; jeg blir kvalm ved tanken på å spise kjøtt! spesielt slike ting som koteletter, biff og kjøtt som ikke er gjort noe med (f.eks kvernet). det byr meg i mot å spise det, fordi jeg vet at det er fra et dyr, noe som har vært levende. jeg må tvinge det i meg. jeg har forsøkt å jobbe med saken, tenkt at det er slik livet er - mennesker har i årtusener livnært seg på det osv. men det hjelper meg ikke. og det blir bare verre. er det noen andre som har det slik, og hva gjør dere med det? 0 Siter
serenity777 Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Du er kanskje på vei til å bli vegeterianer? Jeg har det ikke på samme måte, men for noen år siden hadde jeg problemer med å spise svinekjøtt, etter å ha sett noen filmer av griser. De var motbydelige, og spesielt ett bilde av en gris som spiste en mark brant seg fast, og etter det så fikk jeg problemer med svinekjøtt. Gikk dog over, bacon kan kurere litt også. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Har hatt det slik men det er årevis siden, klarte ikke spise dyr og tenkte på de når jeg skulle spise kjøtt. Så de for meg levene og søte, så jeg spyttet ut kjøttet igjen for det vokste i munnen på meg. Det gikk over og jeg spiser dyr i dag, tenker på det av og til. At det kanskje er feil å spise noe som har vært levende, kjøtt...det er ganske groteskt. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Har hatt det slik men det er årevis siden, klarte ikke spise dyr og tenkte på de når jeg skulle spise kjøtt. Så de for meg levene og søte, så jeg spyttet ut kjøttet igjen for det vokste i munnen på meg. Det gikk over og jeg spiser dyr i dag, tenker på det av og til. At det kanskje er feil å spise noe som har vært levende, kjøtt...det er ganske groteskt. Det er akkurat slik jeg også har det... jeg tvinger meg til å spise det da, men det vokser i munnen på meg, noen ganger må jeg bare avstå. Jeg har vært så glad i kjøtt før, likedan kylling, men nå byr det meg bare i mot. Jeg skjønner ikke hvorfor det har blitt sånn, men det er jo ganske hemmende da... Hvordan kom du over det? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Du er kanskje på vei til å bli vegeterianer? Jeg har det ikke på samme måte, men for noen år siden hadde jeg problemer med å spise svinekjøtt, etter å ha sett noen filmer av griser. De var motbydelige, og spesielt ett bilde av en gris som spiste en mark brant seg fast, og etter det så fikk jeg problemer med svinekjøtt. Gikk dog over, bacon kan kurere litt også. Nei, noen vegetariener er jeg nok ikke på vei til å bli... men jeg kjenner meg igjen i det du skriver om grisen, og jeg syntes det var interessant det du skrev om bacon. Hvordan kurerte bacon dette? 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Nei, noen vegetariener er jeg nok ikke på vei til å bli... men jeg kjenner meg igjen i det du skriver om grisen, og jeg syntes det var interessant det du skrev om bacon. Hvordan kurerte bacon dette? ''Hvordan kurerte bacon dette?'' Sprøstekt bacon er godt da... *sikle* Selv spiser jeg det meste av kjøtt, er ikke begeistret for gammelsau da. Men kunne gjerne tenkt meg å smake både hest, kanin og slange. ) Og struts! 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Det er akkurat slik jeg også har det... jeg tvinger meg til å spise det da, men det vokser i munnen på meg, noen ganger må jeg bare avstå. Jeg har vært så glad i kjøtt før, likedan kylling, men nå byr det meg bare i mot. Jeg skjønner ikke hvorfor det har blitt sånn, men det er jo ganske hemmende da... Hvordan kom du over det? Jeg var overfølsom på den tiden, alle mine sanser. Synes det luktet blod av kjøttet, og det var bare ekkelt. Kunne føle smerten dyret hadde hatt da det ble slaktet, det var bare trist. Jeg ble nok mindre følsom etterhvert, da gikk det over. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Jeg var overfølsom på den tiden, alle mine sanser. Synes det luktet blod av kjøttet, og det var bare ekkelt. Kunne føle smerten dyret hadde hatt da det ble slaktet, det var bare trist. Jeg ble nok mindre følsom etterhvert, da gikk det over. Kanskje det er det som skjer med meg også... for jeg kjenner meg igjen veldig i alt du skriver om dette. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 ''Hvordan kurerte bacon dette?'' Sprøstekt bacon er godt da... *sikle* Selv spiser jeg det meste av kjøtt, er ikke begeistret for gammelsau da. Men kunne gjerne tenkt meg å smake både hest, kanin og slange. ) Og struts! uff.... 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Kanskje det er det som skjer med meg også... for jeg kjenner meg igjen veldig i alt du skriver om dette. Det er synd å si det, men det som hjelper mot overfølsomhet er medisiner. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Det er synd å si det, men det som hjelper mot overfølsomhet er medisiner. Hvilke medisiner da? 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Hvilke medisiner da? Antipsykotika. Det er som en blir beskyttet på et vis, alle følelser og inntrykk blir dempet. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Antipsykotika. Det er som en blir beskyttet på et vis, alle følelser og inntrykk blir dempet. Det hadde vært noe for meg.. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Det hadde vært noe for meg.. Du får helt sikkert prøve det. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Du får helt sikkert prøve det. pga dette? men kan det kombineres med medisiner jeg allerede bruker da... 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 pga dette? men kan det kombineres med medisiner jeg allerede bruker da... Nei jeg vet ikke 0 Siter
-På Dol av og til Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 ''Hvordan kurerte bacon dette?'' Sprøstekt bacon er godt da... *sikle* Selv spiser jeg det meste av kjøtt, er ikke begeistret for gammelsau da. Men kunne gjerne tenkt meg å smake både hest, kanin og slange. ) Og struts! Slange og struts skulle jeg nok greidd, men ikke hest og kanin:-) 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Nei jeg vet ikke vet ikke hva jeg skulle sagt til legen.. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 Nei jeg vet ikke vet ikke hva jeg skulle sagt til legen.. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 vet ikke hva jeg skulle sagt til legen.. Du kan si det som det er. Er du overfølsom ang andre ting og, eller er det kun dette med kjøtt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.