Gå til innhold

NHD bytte ut fluanxol med seroquel

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Jeg skal til legen snart og lurte på om jeg skulle forslå å bytte fluanxolen med seroquel. Seroquelen vil sannsynligvis få meg til å sove bedre på natten, og da blir jeg forhåpentligvis mindre trett på dagen hvis ikke seroquelen henger i neste dag så jeg blir trettere.

Gjør den det? og får du like mye matlyst av den som du gjør med remeron?

Jeg vet du ikke liker at jeg er så opptatt av medisiner, men jeg trenger å tro på å få en forandring med trettheten.

Jeg har også forstått det slik at seroquelen hjelper på BP, og jeg får ingen annen behandling for det. Så kanskje den vil hjelpe bedre på depresjonen også, som igjen kan føre til mindre tretthet. Bruker wellbutrin og fluoxetin i tillegg.

Er det et fornuftig forslag, eller bør jeg bare fortsette slik det er og være tålmodig til jeg kommer til psykiater?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er absolutt et fornuftig forslag, og det bør prøves ut.

Gjest bølger
Skrevet

Det er absolutt et fornuftig forslag, og det bør prøves ut.

Takk for svar. Får bare håpe at jeg får legen med på det. Nevnte det til nevrologen, men han kom bare med en lang liste bivirkninger og anbefalte det ikke. Men det er vel ikke så mye mer bivirkninger med seroquel enn det er med fluanxol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...