Gå til innhold

medisin til asbergere

Gjest for godt til å være sant!

Anbefalte innlegg

Gjest for godt til å være sant!
Skrevet

I en tråd her, mener jeg det står at det nå er kommet medisin på markedet som hjelper asbergere til å fungere bedre...?

Stemmer det?

Kan alle med denne diagnosen få denne medisinen?

Videoannonse
Annonse
Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hvis det er oxytocin du mener, så er det jeg som bruker denne.

Den gis ikke ved asperger enda, da randomiserte studier ikke er gjort, men det er gjort studier som viser at oxytocin har effekt på autisme.

Jeg får det utskrevet som et pilotstudie.

På meg har det god effekt, men jeg har nå lest meg opp en hel del på dette hormonet, og funnet ut at det egentlig bare er den gruppen av mennesker med ganske uttalt grad av autisme man har funnet det virker på, og da kun på slike ting som eks sosial kontakt, at denne blir lettere, og man mestrer dermed det sosiale bedre og opplever sannsynligvis som resultat å være mindre sliten.

Viktig er det å vite at dette er IKKE en medisin mot autisme, for min del hjelper det på visse vansker, men man blir ikke kurert/frisk. Og det virker som jeg skrev bare på de med uttalt autisme, ikke på de med milde autismevansker. Jeg har selv kun asperger syndrom, men av det jeg har funnet på nettet er det kun en del av aspergere det virker på, da de som er spesielt kontaktsvake, har vansker med å uttrykke seg/finne ord.

Slik har jeg hatt det, nå finner jeg ordene når jeg møter mennesker, dette medfører at mye faller langt lettere for meg å gjøre. Men man skal ikke ha for store forventninger da verken langtidsvirkning eller bivirkninger er kartlagt, det siste anser jeg ikke som noe problem, da jeg har ingen bivirkninger, og jeg har funnet ut en god del spennende :)

Hvis du ønsker å vite mer, svar meg her, jeg kan sende deg en privat mail hvis interessert.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Tror nok ikke det finnes medisin som fungerer på asbergers. Men mange har tillegsproblemer som angst og depresjon. Dette finnes det medisiner for. Personligheten er ikke så lett å endre med medisiner, på samme måte som personlighersforstyrrelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...