Gå til innhold

trygghet i nære relasjoner

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Jeg begynner å innse at jeg aldri vil bli trygg nok på andre mennesker til å slippe dem tett inn på meg. jeg må stadig ha bekreftelser på hvilket humør andre er i og at det ikke er noe galt. jeg kommer til å kvele folk, og derfor er det best for alle parter at jeg ikke lar noen komme tett inn på meg.

fr dette noe man noen ganger bare må gi opp, og innse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du gi meg definisjonen på din opplevelse av trygghet? Konkret hva ser du etter hos andre, hva er trygghet for deg?

Gjest germinate
Skrevet

Kan du gi meg definisjonen på din opplevelse av trygghet? Konkret hva ser du etter hos andre, hva er trygghet for deg?

Kort sagt: at de er stabile

Gjest germinate
Skrevet

jeg kommer aldri til å bli trygg på andre. jeg har opplevd i hele mitt liv at mennesker ikke er til å stole på, og gjør det fortsatt.

jeg gir opp å bli trygg nok på folk..

Skrevet

jeg kommer aldri til å bli trygg på andre. jeg har opplevd i hele mitt liv at mennesker ikke er til å stole på, og gjør det fortsatt.

jeg gir opp å bli trygg nok på folk..

Trygghet for deg er at folk er stabile og til å stole på. Det som slår meg umiddelbart er at du forventer det motsatte, du forventer at de skuffer deg. Du er farget, forutinntatt og du møter dem med mistillit.

Det er vondt å oppleve at de man trodde man kunne stole på faktisk ikke er det men når vi nærmest går rundt med en "det er bare et spørsmål om tid før du skuffer meg"-holdning, hva annet kan man da forvente?

Gjest germinate
Skrevet

Trygghet for deg er at folk er stabile og til å stole på. Det som slår meg umiddelbart er at du forventer det motsatte, du forventer at de skuffer deg. Du er farget, forutinntatt og du møter dem med mistillit.

Det er vondt å oppleve at de man trodde man kunne stole på faktisk ikke er det men når vi nærmest går rundt med en "det er bare et spørsmål om tid før du skuffer meg"-holdning, hva annet kan man da forvente?

det er nettopp det siste du skriver som er mitt store problem.. og jeg takler det ikke.

Gjest germinate
Skrevet

det er nettopp det siste du skriver som er mitt store problem.. og jeg takler det ikke.

Gjest Opp med hodet
Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det du skriver.

Jeg stoler heller ikke på noen, bortsett fra barna mine.

Gjennom livet har jeg desverre ikke møtt noen som er til å stole på.

Men sånn er det bare. Jeg har blitt mye skuffa og mange tårer.

Men til daglig tenker jeg lite på det. Neimen om jeg vil la det styre livet mitt. Og selv om vi kanskje har vært uheldige, så er de aller fleste både kjekke og greie.

Gjest germinate
Skrevet

Men til daglig tenker jeg lite på det. Neimen om jeg vil la det styre livet mitt. Og selv om vi kanskje har vært uheldige, så er de aller fleste både kjekke og greie.

men det er vondt å innse at jeg aldri noen sinne vil ha glede av, ei heller få oppleve, nærer relasjoner i livet mitt. bortsett fra barna, som du også skriver.

når en behandler reagerer negativt på en, så er det ikke mer håp igjen, for å si det sånn :(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er du til å stole på?

Til å stole på = holde det som er avtalt.

Gjest germinate
Skrevet

Er du til å stole på?

jeg er tydeligvis ikke det. derfor må jeg innse av jeg aldri noen sinne vil oppleve nære relasjoner i mitt liv - mest for å spare andre for den plaglusen jeg er.

Gjest germinate
Skrevet

Er du til å stole på?

jeg er tydeligvis ikke det. derfor må jeg innse av jeg aldri noen sinne vil oppleve nære relasjoner i mitt liv - mest for å spare andre for den plaglusen jeg er.

Gjest germinate
Skrevet

Er du til å stole på?

Gjest Opp med hodet
Skrevet

Ser at nhd skriver at å stole på er å holde avtaler. Jeg mener også at det betyr å være ærlig, ikke lure noen m.m.

Ikke bra med en sånn behandler. Går det ikke an å bytte?

Gjest germinate
Skrevet

Ser at nhd skriver at å stole på er å holde avtaler. Jeg mener også at det betyr å være ærlig, ikke lure noen m.m.

Ikke bra med en sånn behandler. Går det ikke an å bytte?

det trodde jeg også..

Gjest poncho
Skrevet

det trodde jeg også..

Det er noe som heter at "det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det". Du kan jo tenke at: Pytt, pytt, dette skal jeg gjøre noe med", eller du kan la det velte hele din verden. Det er ditt valg. Det skjer stadig katastrofer i denne verden. Denne er av de mindre og det går an å gjøre noe med den. Lykke til :-)

Skrevet

men det er vondt å innse at jeg aldri noen sinne vil ha glede av, ei heller få oppleve, nærer relasjoner i livet mitt. bortsett fra barna, som du også skriver.

når en behandler reagerer negativt på en, så er det ikke mer håp igjen, for å si det sånn :(

''

når en behandler reagerer negativt på en, så er det ikke mer håp igjen, for å si det sånn :(''

Hva mener du med å reagere negativt på?

Gjest poncho
Skrevet

Det virker på meg som om du ikke skiller mellom sak og person? At du tar alt som blir sagt til deg veldig personlig. Prøv å ikke gjør det, men heller tenk på det som en sak det går an å gjøre noe med.

Gjest germinate
Skrevet

''

når en behandler reagerer negativt på en, så er det ikke mer håp igjen, for å si det sånn :(''

jeg vil ikke si noe mer.

takk for svarene.

Gjest germinate
Skrevet

''

jeg vil ikke si noe mer.

takk for svarene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...