Gå til innhold

slapp,sliten osv

Anbefalte innlegg

Gjest lei seg jente
Skrevet

Hei. Er en jente på 17år. Har alltid vært en snill og rolig jente. Som helst vil sette andres behov ovenfor meg selv. Nå har jeg begynt å ta tak i det, å lære meg å si nei, og stå opp for meg selv. Har fra jeg var liten av hatt mye problemer med stefar som er lege. Han har fått meg til å føle meg som dritt. Null verdt. Har nå skjønt at Han er psykopat. Synd ingen så det før Han ødela barndommen min. Har en mamma som er egentlig verdens beste. Finnes ikke noe vondt i henne. Men stefaren min behandler heller ikke henne så bra. Han har vært utro, fått en unge bak ryggen hennes i 9år, fortsettet å være utro osv. Hun tilgir alltid. Enda sånn Han oppfører seg. Mammaen min har aldri vist meg at hun er glad i meg, å for 5mnd sia fikk jeg sammenbrudd. Skreik å skreik, klarte ikke stoppe. Mamma skjønte ingenting å ble sint.. Bestemor hentet meg og forsto mengang hvorfor jeg var så lei meg.. for jeg vil bare mamma skal forstå meg, forstå hvor vondt jeg har hatt det.. forstå at Han blir å ødelegge søsknene mine. Jeg har også vært i ett forhold 2år som ikke var helt bra. Kom meg utav det til slutt. Har gått skole og jobbet, men har ikke klart å gjennomføre pga jeg føler meg så slapp. Klarer ikke stå opp.. Har migrene med aura også. Før var jeg en utadvendt jente . Men nå er jeg sjenert, og blir flau og får hjertebank enkelte ganger jeg møter folk. Blir svimmel, og føler meg "fjern" og litt lei meg. Vanskelig å forklare. Har mye hjertebank på kveldene... Hva kan det være? Noe psykisk? Sorry for rotete innlegg.. Alle sir jeg er veldig reflektert for alderen, og fornuftig. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg må være så redd for å prate med folk. Jeg klarer ikke se folk i øynene når vi prater ....

Videoannonse
Annonse
Gjest germinate
Skrevet

Det høres ut som du har en depresjon, og med den historien du forteller så er det ikke noe rart.. har du noen å snakke med?

Gjest leisegjente
Skrevet

Det høres ut som du har en depresjon, og med den historien du forteller så er det ikke noe rart.. har du noen å snakke med?

Ja. Jeg har mange som er der for meg.

Men har vært så mange av mine nærmeste som har dolket meg i ryggen, så jeg føler ikke for å prate med noen som jeg kjenner.

Pappa sendte meg til psykolog, å sa at jeg fikk ikke fære å besøke mamma å stefar med mindre jeg gjorde det.(flyttet til papi 1år) men psykologen var så "rar" Satt bare å stirret å nikket, å det hjelper ikke meg. :( så jeg lata som alt var bra så jeg skulle slippe.

Gjest Labolina
Skrevet

Veldig leit å lese hva du går igjennom!

Kanskje kan det være en ide å snakke med noen du absolutt ikke kjenner? I alle fall noen som ikke har noen forbindelse til familien din? Mange av symptomene du nevner er vanvlige ved angst og depresjon.

Hva med helsestasjon for ungdom? Skriv ut innlegget du posta her og ta det med om det gjør det lettere for deg å starte en samtale. Jeg tror det er viktig at du får hjelp til å jobbe med hvordan du best mulig kan mestre alt det vonde du har opplevd, få det bearbeida. Det er veldig stor forskjell på psykologer og på hvilken tilnærming som virker på hvem. Jeg vil også tro at det er greit å komme i kontakt med en som ikke har noe tilknytning til familien din.

Okke som: Håper du kan få hjelp, for det er du verdt!

Gjest leisegjente
Skrevet

Veldig leit å lese hva du går igjennom!

Kanskje kan det være en ide å snakke med noen du absolutt ikke kjenner? I alle fall noen som ikke har noen forbindelse til familien din? Mange av symptomene du nevner er vanvlige ved angst og depresjon.

Hva med helsestasjon for ungdom? Skriv ut innlegget du posta her og ta det med om det gjør det lettere for deg å starte en samtale. Jeg tror det er viktig at du får hjelp til å jobbe med hvordan du best mulig kan mestre alt det vonde du har opplevd, få det bearbeida. Det er veldig stor forskjell på psykologer og på hvilken tilnærming som virker på hvem. Jeg vil også tro at det er greit å komme i kontakt med en som ikke har noe tilknytning til familien din.

Okke som: Håper du kan få hjelp, for det er du verdt!

Jeg kom hjem idag. Fikk helt sammenbrudd, lå bare å skrek å skrek.. klarte ikke puste så vidt. Var helt jævlig. Forrige gang det skjedde var for 4mnd siden. Skjønner ikke hvorfor det skjer.?? Skal begynne i ny jobb i morgen, men har ingen vilje.

Skrevet

Jeg kom hjem idag. Fikk helt sammenbrudd, lå bare å skrek å skrek.. klarte ikke puste så vidt. Var helt jævlig. Forrige gang det skjedde var for 4mnd siden. Skjønner ikke hvorfor det skjer.?? Skal begynne i ny jobb i morgen, men har ingen vilje.

Uff da. Høres ikke godt ut. Bestill time hos fastlegen din. H*n kan hjelpe deg videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...