Gå til innhold

Jeg mister synet

Anbefalte innlegg

Gjest Raymond kininga
Skrevet

hei Hvis jeg trener hardt eller anstrenger meg mye hender det (alt for) ofte at jeg "mister synet". synsfeltet blir veldig lite eller alt er en grøt. jeg kan lese en tekst, og plutselig blir noen bokstaver uklare. Noen gang for jeg det uten å ha trent. Etter noe minutter går dette over i en dundrende hodepine, da får jeg i det minste synet tilbake noenlunde. Legger jeg meg på et mørkt rom en time hender det at det går over. Sover jeg noen timer er det alltid blitt OK igjen. men alikevel kjenner jeg at hodepinen er der fortsatt men ikke så vond hodepine. Jeg har undersøkt øynene mine hos fastlegen uten at noe ble funnet. jeg har ikke lyst å slutte med trening. Gutt, 16 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Du bør insistere på at fastlegen din henviser deg videre til øyenlege/spesialist.

Jeg ville ikke trent hardt før dere har funnet ut hva det er for noe, og dere får avklart det er noe alvorlig.

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Kan det være migrene? Jeg ville iallefall bedt om en grundig sjekk hos legen, og unngått hard trening før dere har funnet ut hva dette er.... Har du snakka med foreldrene dine om det?

Skrevet

Du må bestille ny time hos fastlegen og fortelle om dette.

Jeg synes det er bra at du ikke ønsker å slutte med trening, så dermed er det ekstra viktig at du samarbeider med fastlegen.

Skrevet

Kan det være migrene? Jeg ville iallefall bedt om en grundig sjekk hos legen, og unngått hard trening før dere har funnet ut hva dette er.... Har du snakka med foreldrene dine om det?

ja, jeg har snakke med begge foreldrenen mine, og de vet heller ikke hvordan det kan ta slutt. men jeg har tenkt å ta meg en tur hos fastlegen å høre hva det kan vare. Og hvordan jeg kan få slutt på det :)

Skrevet

ja, jeg har snakke med begge foreldrenen mine, og de vet heller ikke hvordan det kan ta slutt. men jeg har tenkt å ta meg en tur hos fastlegen å høre hva det kan vare. Og hvordan jeg kan få slutt på det :)

Det synes jeg du skal gjøre, for det skal jo ikke være slik. Lykke til :)

Skrevet

Jeg syns det ligner veldig på migrene. Sitter hodepinen mest på den ene siden av hodet? Ta en tur til fastlegen og forklar symptomene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...