Gå til innhold

jeg er en plaglus :(

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Jeg har fått vite at jeg er en plaglus. det er vondt. veldig vondt.

jeg skal snart på ferie, og som jeg har gledet meg så mye til. men den kan jeg bare se langt etter å ha noen glede av, for dette kommer til å prege meg for mye.

fikser ikke å vite det, vet ikke hvordan :(

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

13

• mariaflyfly

5

• PieLill

5

• Angustia

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest melmøll
Skrevet

Du skriver ikke mye om hva som har skjedd. Du sier du nettopp har fått vite at du er en plaglus. Det høres ut som en har sagt det. Det stemmer ikke at du er en plaglus selv om noen har sagt det til deg! Hvis noen har problemer med deg så skal voksne folk ta det opp på en ordentlig måte, forklare konkret hva de reagerte på. Er det de du skal reise med som har sagt dette?

Gjest germinate
Skrevet

Du skriver ikke mye om hva som har skjedd. Du sier du nettopp har fått vite at du er en plaglus. Det høres ut som en har sagt det. Det stemmer ikke at du er en plaglus selv om noen har sagt det til deg! Hvis noen har problemer med deg så skal voksne folk ta det opp på en ordentlig måte, forklare konkret hva de reagerte på. Er det de du skal reise med som har sagt dette?

jo det stemmer. den som har sagt det vet jeg mener det og bedømmer på en korrekt og rettferdig måte.

Gjest Been there done that
Skrevet

jo det stemmer. den som har sagt det vet jeg mener det og bedømmer på en korrekt og rettferdig måte.

''jo det stemmer. den som har sagt det vet jeg mener det og bedømmer på en korrekt og rettferdig måte.''

For noe sprøyt. Ingen kan vel bedømme at en person er en plaglus. Og hva i h...er en plaglus? Plagelus?

Det kan hende at man har utført handlinger som ikke er bra, men det betyr ikke at hele personen er dårlig. Vedkommende burde da gitt deg konstruktiv kritikk på handlingen. Du trenger ikke å føle deg mindre verdt som person likevel. Du kan lytte til kritikken og høre om det er noe i den, også kan du gjøre noe med det.

Kan også anbefale boken selvfølelse nå av Mia Tørrblom.

Gjest melmøll
Skrevet

Vanskelig å komme med råd når du forteller så lite. Dersom vedkommende har sagt dette ordrett så synes jeg du skal prøve å avvise det. Dersom vedkommende har noe å ta opp med deg, som er kritikk men som er forklart på en kontruktiv måte, da synes jeg du kan tenke over det.

Jeg har blitt kalt litt av hvert jeg også og det er vanskelig å takle, men det er ikke riktig at noen skal si sånt.

Gjest melmøll
Skrevet

''jo det stemmer. den som har sagt det vet jeg mener det og bedømmer på en korrekt og rettferdig måte.''

For noe sprøyt. Ingen kan vel bedømme at en person er en plaglus. Og hva i h...er en plaglus? Plagelus?

Det kan hende at man har utført handlinger som ikke er bra, men det betyr ikke at hele personen er dårlig. Vedkommende burde da gitt deg konstruktiv kritikk på handlingen. Du trenger ikke å føle deg mindre verdt som person likevel. Du kan lytte til kritikken og høre om det er noe i den, også kan du gjøre noe med det.

Nemlig! Det er absolutt ingenting korrekt eller rettferdig over å bruke slike ord om folk.

Gjest germinate
Skrevet

det er noe i kritikken. jeg vet den er berettiget. men det er vondt når

h*n bedømmer meg som en plageåndg/lus, vedkommende skjønner ikke HVORFOR jeg gjør som jeg gjør, jeg har forsøkt å forklare utallige ganger.

Gjest germinate
Skrevet

Nemlig! Det er absolutt ingenting korrekt eller rettferdig over å bruke slike ord om folk.

dette er mitt eget ord og ikke noe noen har sagt direkte. men det ligger klart og tydelig i det som ble sagt at det er akkurat det jeg er.

Gjest melmøll
Skrevet

dette er mitt eget ord og ikke noe noen har sagt direkte. men det ligger klart og tydelig i det som ble sagt at det er akkurat det jeg er.

Tenkte nok det. Isåfall blir det nytteløst for oss å diskutere det her dersom vi ikke vet nøyaktig hva som ble sagt.

Det er mulig at problemet er så omfattende at du ikke møter forståelse av den grunn. Men det er også en mulighet at du har fått noe kritikk som du kanskje bør gå i deg selv og tenke over (uten å la det knekke deg) Dette blir håpløst å spekulere i utifra dine opplysninger/konklusjoner.

Gjest togli
Skrevet

h*n bedømmer meg som en plageåndg/lus, vedkommende skjønner ikke HVORFOR jeg gjør som jeg gjør, jeg har forsøkt å forklare utallige ganger.

Hva er det du gjør da, som gjør at en person oppfatter deg som plagsom? Lettere å komme med råd om vi vet mer....

Gjest togli
Skrevet

Mennesker som har dårlig selvfølelse (noe jeg tror du har?) har lett for å tolke alt i verste mening og lage de verste historier i hodene sine... Jeg tror du skal prøve å tenke at dette helst sitter i ditt hode og at det ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

*klem*

Gjest germinate
Skrevet

Tenkte nok det. Isåfall blir det nytteløst for oss å diskutere det her dersom vi ikke vet nøyaktig hva som ble sagt.

Det er mulig at problemet er så omfattende at du ikke møter forståelse av den grunn. Men det er også en mulighet at du har fått noe kritikk som du kanskje bør gå i deg selv og tenke over (uten å la det knekke deg) Dette blir håpløst å spekulere i utifra dine opplysninger/konklusjoner.

ok.

Gjest germinate
Skrevet

ok.

Gjest germinate
Skrevet

Mennesker som har dårlig selvfølelse (noe jeg tror du har?) har lett for å tolke alt i verste mening og lage de verste historier i hodene sine... Jeg tror du skal prøve å tenke at dette helst sitter i ditt hode og at det ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

*klem*

uansett er turen min ødelagt. det kommer til å gnage meg det jeg har blitt fortalt.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''det er noe i kritikken. jeg vet den er berettiget. men det er vondt når h*n bedømmer meg som en plageåndg/lus, vedkommende skjønner ikke HVORFOR jeg gjør som jeg gjør, jeg har forsøkt å forklare utallige ganger''

Hvis du vet det er berettiget, så har du jo nå en fin mulighet til og gjøre noe med det :-) Hadde vært verre om du ikke skjønte noenting..

Gjest germinate
Skrevet

''det er noe i kritikken. jeg vet den er berettiget. men det er vondt når h*n bedømmer meg som en plageåndg/lus, vedkommende skjønner ikke HVORFOR jeg gjør som jeg gjør, jeg har forsøkt å forklare utallige ganger''

Hvis du vet det er berettiget, så har du jo nå en fin mulighet til og gjøre noe med det :-) Hadde vært verre om du ikke skjønte noenting..

selvsagt. men problemet er måten det ble gjort på.. den såret meg dypt og kom da jeg betrodde vedkommende noe som var veldig vanskelig for meg å si i tillegg.. det skremmer vannet av meg

Gjest germinate
Skrevet

selvsagt. men problemet er måten det ble gjort på.. den såret meg dypt og kom da jeg betrodde vedkommende noe som var veldig vanskelig for meg å si i tillegg.. det skremmer vannet av meg

Skrevet

uansett er turen min ødelagt. det kommer til å gnage meg det jeg har blitt fortalt.

Det er kanskje best å bli hjemme hvis vedkommende skal være med. Hvis du ikke greier å legge det fra deg, men går rundt og grubler og furter(?) og er dypt såret blir det neppe noe hyggelig for noen av dere.

Skrevet

Nå gjør du det igjen, stuper ned i grøfta di og prøver å grave den dypest mulig.

Jeg vet ikke helt hva som menes med en plaglus, men det er ingen grunn til å gjøre seg til et offer fordi om noen har gitt en tilbakemelding eller negativ kommentar. Dersom du har gitt personen grunn til å reagere negativt på deg, så får du prøve å endre atferden din. Om påstanden er urettferdig, så er det jo bare å gi blaffen i den.

Skrevet

''det er noe i kritikken. jeg vet den er berettiget. men det er vondt når h*n bedømmer meg som en plageåndg/lus, vedkommende skjønner ikke HVORFOR jeg gjør som jeg gjør, jeg har forsøkt å forklare utallige ganger.''

Du har ingen sykdom som gjør at du ikke har kontroll over dine handlinger. Det ser ut som om du bruker vanskelige følelser som unskyldning for å gjøre det du ønsker i øyeblikket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...