Gå til innhold

jeg er en plaglus :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vil heldigvis aldri noen sinne gi noen mulighet til å plages av meg mer. dette er det vondeste jeg noen gang har opplevd og jeg vil ikke la det komme flere anledninger til å la den skje. jeg er ferdig med alt som har med nære relasjoner å gjøre og vil ikke tillate å la det skje noen gang.

''jeg vil heldigvis aldri noen sinne gi noen mulighet til å plages av meg mer. dette er det vondeste jeg noen gang har opplevd og jeg vil ikke la det komme flere anledninger til å la den skje. jeg er ferdig med alt som har med nære relasjoner å gjøre og vil ikke tillate å la det skje noen gang.

''

Når jeg truet med å flytte hjemmefra som barn, så tilbød alltid moren min meg å hjelpe til med pakkingen. Det er litt fristende å gjøre noe av det samme med deg, når du nå igjen truer med å trekke deg vekk/rømme.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

13

• mariaflyfly

5

• PieLill

5

• Angustia

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

dette var siste svar fra meg

''dette var siste svar fra meg''

Nå har du kanskje fått roet deg litt. Men hva tenker du om en slik kommentar i tråden - gitt at du jo et par timer senere var igang med å skrive igjen?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

dette var siste svar fra meg

Har du hatt et annet nick tidligere? Du minner meg veldig om en tidligere doler som holdt på slik du gjør nå. Akkurat samme reaksjonsmåten.

mariaflyfly
Skrevet

''det er noe i kritikken. jeg vet den er berettiget. men det er vondt når h*n bedømmer meg som en plageåndg/lus, vedkommende skjønner ikke HVORFOR jeg gjør som jeg gjør, jeg har forsøkt å forklare utallige ganger''

Hvis du vet det er berettiget, så har du jo nå en fin mulighet til og gjøre noe med det :-) Hadde vært verre om du ikke skjønte noenting..

No shit, Sherlock.

mariaflyfly
Skrevet

Har du hatt et annet nick tidligere? Du minner meg veldig om en tidligere doler som holdt på slik du gjør nå. Akkurat samme reaksjonsmåten.

Æsj, innlegget under havna visst feil. Merkelig. Var ihvertfall her Sherlock-kommentaren skulle. ;)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg har aldri hørt ordet plaglus før? Hva betyr det? En lus som er plagsom?

Er det noe mennesker sier til hverandre/de som de ikke liker?

Syns det er rart at jeg som norsk aldri har hørt dette ordet før, jeg har hørt mennesker kalle hverandre ting, men aldri ordet plaglus.

Uansett hvis noen slik en nabo (psykisk forstyrret sådan) som kalte meg en jævla f... kjærring som skulle få bank dette fordi jeg stod feilparkert utenfor mitt eget hus mente han, da lot jeg det gå like fort ut det andre øret som det gikk inn det første.

Jeg sa at han burde ikke bruke sånne ord da han hadde sitt barn ved sin side og jeg bad han besinne seg og tenke seg om, det var da han sa de styggeste ordene. Jeg snudde meg så og gikk inn, jeg var sjokkert. Vi var nyinnflyttet og det viste seg snart at han hadde en historie på seg her i veien som ikke er hyggelig, og ikke bare det, han krangler også med diverse etater, man kan ikke ta slike mennesker på alvor. Hadde noen kalt meg en plaglus hadde jeg lurt på hva det betyr, der etter tenkt over hvor vidt det var noe i det, hvis det var berettiget, ville jeg tatt det til etterretning, var det ubegrunnet sinne og raseri, ville jeg ignorert det.

Men jeg har som nevnt ikke hørt dette ordet før?

Hvis jeg skulle blitt så lei meg for alt min familie har kalt meg, så hadde jeg i dag ikke hatt kontakt med dem, de har en språkbruk som er merkelig og de sier en hel del ting i sinne og uten å tenke seg om. Meget ubehagelig, men vet man om dette faktum så har man i det minste en forklaring på hva som er grunnen til både det ene og det andre.

Gjest germinate
Skrevet

Æsj, innlegget under havna visst feil. Merkelig. Var ihvertfall her Sherlock-kommentaren skulle. ;)

;(

Skrevet

Hei!

Syns det er rart at jeg som norsk aldri har hørt dette ordet før, jeg har hørt mennesker kalle hverandre ting, men aldri ordet plaglus.

Uansett hvis noen slik en nabo (psykisk forstyrret sådan) som kalte meg en jævla f... kjærring som skulle få bank dette fordi jeg stod feilparkert utenfor mitt eget hus mente han, da lot jeg det gå like fort ut det andre øret som det gikk inn det første.

Jeg sa at han burde ikke bruke sånne ord da han hadde sitt barn ved sin side og jeg bad han besinne seg og tenke seg om, det var da han sa de styggeste ordene. Jeg snudde meg så og gikk inn, jeg var sjokkert. Vi var nyinnflyttet og det viste seg snart at han hadde en historie på seg her i veien som ikke er hyggelig, og ikke bare det, han krangler også med diverse etater, man kan ikke ta slike mennesker på alvor. Hadde noen kalt meg en plaglus hadde jeg lurt på hva det betyr, der etter tenkt over hvor vidt det var noe i det, hvis det var berettiget, ville jeg tatt det til etterretning, var det ubegrunnet sinne og raseri, ville jeg ignorert det.

Hvis jeg skulle blitt så lei meg for alt min familie har kalt meg, så hadde jeg i dag ikke hatt kontakt med dem, de har en språkbruk som er merkelig og de sier en hel del ting i sinne og uten å tenke seg om. Meget ubehagelig, men vet man om dette faktum så har man i det minste en forklaring på hva som er grunnen til både det ene og det andre.

''Syns det er rart at jeg som norsk aldri har hørt dette ordet før, jeg har hørt mennesker kalle hverandre ting, men aldri ordet plaglus.''

Det har ikke jeg heller, om det er noen trøst ;)

Plageånd? Lus har uansett ikke god konnotasjon.

Madelenemie
Skrevet

''Syns det er rart at jeg som norsk aldri har hørt dette ordet før, jeg har hørt mennesker kalle hverandre ting, men aldri ordet plaglus.''

Det har ikke jeg heller, om det er noen trøst ;)

Plageånd? Lus har uansett ikke god konnotasjon.

Hei!

Takk, jeg tenkte det samme, plageånd har jeg hørt.

Hvis det var det som var meningen å si,. så kan det jo ha blitt sagt i sinne/eller fordi vedkommende var plagsom etc....

Min mann har aldri kalt meg dette, men han har sagt at det er plagsomt og terror når jeg gjentar en formulering han sa som var upresis eks 7-8 ganger. Men da han sa dette, tenkte jeg på saken, bad han si i fra før det ble plagsomt, da det jo ikke er i min hensikt å plage han.

Nå sier han feks "nå har du sagt det der 4 ganger" jeg sier da ofte "har jeg det?" også slutter jeg med det, ja for jeg kan av og til henge meg opp i noe, og uten å vite det gjentar jeg og gjentar, men nå er det mindre tror jeg fordi min mann gjør meg oppmerksom på det. Men det hender jeg gjentar fordi jeg ikke forstår noe og da setter jeg mer pris på en forklaring, snarer enn at jeg bare får beskjed om å slutte, men jeg gjør begge deler, noen ganger forlanger en forklaring, andre ganger tar jeg meg i det (som det heter)

Skrevet

Uten at jeg vet hva det skal bety sånn nøyaktig, prøv å blåse i det og ha det hyggelig i ferien din.

Det er garantert mange som synes både det ene og det andre om meg også. Er det berettiget kritikk, og noe jeg kan gjøre noe med, prøver jeg å gjøre noe med det. Er det bare skitprat og folk som ikke liker meg, hever jeg meg over (selv om det kan svi litt, sånt også)

Prøv å tenke og å være positiv, så skal du se du får positivt tilbake. Sånn funker det ofte for meg hvertfall (Selvsagt ikke alltid, men er man svært negativ går det jo hvertfall ikke, dessuten rammer det jo mest en selv)

Lykke til! :)

Skrevet

Uten at jeg vet hva det skal bety sånn nøyaktig, prøv å blåse i det og ha det hyggelig i ferien din.

Det er garantert mange som synes både det ene og det andre om meg også. Er det berettiget kritikk, og noe jeg kan gjøre noe med, prøver jeg å gjøre noe med det. Er det bare skitprat og folk som ikke liker meg, hever jeg meg over (selv om det kan svi litt, sånt også)

Prøv å tenke og å være positiv, så skal du se du får positivt tilbake. Sånn funker det ofte for meg hvertfall (Selvsagt ikke alltid, men er man svært negativ går det jo hvertfall ikke, dessuten rammer det jo mest en selv)

Lykke til! :)

Hallejula :-)

Skrevet

Hei!

Jeg har heller aldri hørt ordet plaglus før :-)

Madelenemie
Skrevet

Jeg har heller aldri hørt ordet plaglus før :-)

Hei!

Okey :)

Skrevet

Du bestemmer selv om du vil la dette bli en overskrift i livet ditt.

Skal du se på dette som en beskrivelse av hvordan noen opplevde adferden din i kortere eller lengre tid? Eller vil du la det definere hvem du er?

Negative tilbakemeldinger, saklige eller usaklige, kan være tunge å takle. Men vi har et valg i forhold til om vi skal gjøre det til en altoppslukende jammer eller riste det av oss så fort vi klarer.

Var det hold i noe av kritikken, kan du benytte anledningen til å lære av det og skape litt positiv endring. Det det ikke er hold i gir man minst mulig tankemessig og følelsesmessig oppmerksomhet.

Selv har jeg mest sans for konkrete tilbakemeldinger fremfor å bruke skjellsord og tåpelige kallenavn. Får problemer med å ta kritikken alvorlig om den pakkes inn i slike ord og vendinger.

Sørg for å få en god ferie!

:-)

mvh

Bella Dotte
Skrevet

Folks meninger er bare det - meninger.

Dessuten sier folk mye uten at de tenker seg om.

Skrevet

jeg vil heldigvis aldri noen sinne gi noen mulighet til å plages av meg mer. dette er det vondeste jeg noen gang har opplevd og jeg vil ikke la det komme flere anledninger til å la den skje. jeg er ferdig med alt som har med nære relasjoner å gjøre og vil ikke tillate å la det skje noen gang.

''...dette er det vondeste jeg noen gang har opplevd ...''

Mener du det helt bokstavelig? Aldri opplevd noe som helst som er vondere?

Sitter her å tenker på invalidiserende sykdom eller skader, forferdelige fysiske smerter, tap av syn og hørsel, livstruende sykdom, brå dødsfall, tap av jobb og livsgrunnlag,... Listen kan gjøres veldig lang.

Du _må_ ha opplevd noe som er vondere. Er at noen kaller deg 'plagelus' det vondeste du har kjent, betyr det at du har hatt et godt liv.

mvh

Skrevet

dette er mitt eget ord og ikke noe noen har sagt direkte. men det ligger klart og tydelig i det som ble sagt at det er akkurat det jeg er.

''dette er mitt eget ord og ikke noe noen har sagt direkte. men det ligger klart og tydelig i det som ble sagt at det er akkurat det jeg er.''

Det er helt og holdent ditt valg å definere deg selv som 'plagelus'. Hvorfor gjør du ting verre for deg selv på denne måten?

mvh

Skrevet

''dette er mitt eget ord og ikke noe noen har sagt direkte. men det ligger klart og tydelig i det som ble sagt at det er akkurat det jeg er.''

Det er helt og holdent ditt valg å definere deg selv som 'plagelus'. Hvorfor gjør du ting verre for deg selv på denne måten?

mvh

''Det er helt og holdent ditt valg å definere deg selv som 'plagelus'. Hvorfor gjør du ting verre for deg selv på denne måten?

''

Høyst sannsynlig i håp om å kunne ramme "motparten" i konflikten.

Gjest germinate
Skrevet

''Det er helt og holdent ditt valg å definere deg selv som 'plagelus'. Hvorfor gjør du ting verre for deg selv på denne måten?

''

Høyst sannsynlig i håp om å kunne ramme "motparten" i konflikten.

Det vet du ingenting om.

Gjest germinate
Skrevet

''Hun gir veldig lett opp og ved litt motstand skal hunaldri plage noen noe mere. Hun går da og legger seg slik at vi andre virkelig skal få dårlig samvittighet av det vi har gjort. ''

Nettopp! Dette er en god beskrivelse av hva geriminate driver med. Gang på gang.

Takk for den :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...