PieLill Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 ''Det er helt og holdent ditt valg å definere deg selv som 'plagelus'. Hvorfor gjør du ting verre for deg selv på denne måten? '' Høyst sannsynlig i håp om å kunne ramme "motparten" i konflikten. ''Høyst sannsynlig i håp om å kunne ramme "motparten" i konflikten.'' Jeg er mer usikker på i hvilken grad personer som bruker slike strategier er bevisst på hva de egentlig holder på med. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 det er noe i kritikken. jeg vet den er berettiget. men det er vondt når h*n bedømmer meg som en plageåndg/lus, vedkommende skjønner ikke HVORFOR jeg gjør som jeg gjør, jeg har forsøkt å forklare utallige ganger. ''det er noe i kritikken. jeg vet den er berettiget. men det er vondt når h*n bedømmer meg som en plageåndg/lus, vedkommende skjønner ikke HVORFOR jeg gjør som jeg gjør, jeg har forsøkt å forklare utallige ganger.'' Det er du selv som har bedømt deg selv som en plageånd/-lus. Ikke tillegg andre ord du selv har tatt i bruk. For det første er det ikke sant. For det andre er det uhensiktsmessig selvplaging. Kan godt hende hun skjønner hva du mener, men likevel ikke synes det er tilstrekkelig unnskyldning for hva du nå gjør som h*n ikke liker. Du har fått kritikk som du selv erkjenner er berettiget. Da burde fokuset ditt være på hvordan den andre har det. Ikke din egen selvmedlidenhet. mvh 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Du er ikke nødvendigvis en plaglus (hva nå det er, ja), men litt av en sutrekopp, og det kan i seg selv være litt plagsomt ;-) 0 Siter
cathlin Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Hva er dette plaglus-ordet, er det trøndersk? 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Hva er dette plaglus-ordet, er det trøndersk? Det ordet brukes ihvertfall i trøndelag og litt nordover. 0 Siter
cathlin Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Det ordet brukes ihvertfall i trøndelag og litt nordover. Ok. Hvis det er en trønder som har sagt det, må du ikke ta det alt for alvorlig, g-mina. 0 Siter
frosken Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 ''Høyst sannsynlig i håp om å kunne ramme "motparten" i konflikten.'' Jeg er mer usikker på i hvilken grad personer som bruker slike strategier er bevisst på hva de egentlig holder på med. mvh ''Jeg er mer usikker på i hvilken grad personer som bruker slike strategier er bevisst på hva de egentlig holder på med. '' Jeg tror det tar tid å innse det. Men etterhvert som man har gått en god del slike runder og fått ganske konsistente tilbakemeldinger, så tror jeg man egentlig vet veldig godt at det er aggresjon som spilles ut. Men det kan være fristende å holde fast ved den opprinnelige virkelighetsforståelsen, da mange av dem som handler på denne måten har mye angst for åpen verbal aggresjon. P.S. Nå er det en viss risiko for at jeg svarer på siden av din kommentar, da jeg litt har mistet oversikten over hvor vi er i tråden;-) 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 1. august 2012 Skrevet 1. august 2012 ''Jeg er mer usikker på i hvilken grad personer som bruker slike strategier er bevisst på hva de egentlig holder på med. '' Jeg tror det tar tid å innse det. Men etterhvert som man har gått en god del slike runder og fått ganske konsistente tilbakemeldinger, så tror jeg man egentlig vet veldig godt at det er aggresjon som spilles ut. Men det kan være fristende å holde fast ved den opprinnelige virkelighetsforståelsen, da mange av dem som handler på denne måten har mye angst for åpen verbal aggresjon. P.S. Nå er det en viss risiko for at jeg svarer på siden av din kommentar, da jeg litt har mistet oversikten over hvor vi er i tråden;-) Her en link: http://www.webpsykologen.no/artikler/passiv-aggresjon/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.