Gå til innhold

Å være svak å lære å bli sterk

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll
Skrevet

Psykologen hjalp meg å se det. Jeg trykker ned sinne og blir lei meg i stedet og mister styrken. Er i en fryktelig vanskelig situasjon nå der jeg trenger all styrke. Det er vanskelig å beholde styrken over tid. Mye motgang får meg til å tvile på min egen opplevelse. Blir usikker og svak. Det er det som leder inn i depresjon.

Jeg håper på å bytte nick etterhvert. Jeg valgte det jo fordi melmøll er en som er blek og grå, en som ikke er ønsket. Jeg vil slutte å identifisere meg med et slikt dyr.

Har en del arbeid å gjøre før det, men jeg kan ikke gå inn på detaljer her pga anonymitet.

Det er en ting til jeg lurer på. Må man stå alene for å holde seg sterk? Akkurat nå kjenner jeg at jeg trenger å være singel for å finne ut hvem jeg er, det skal jeg definere, ikke en partner. Men hva med fremtiden? Jeg ønsker ikke leve alene, men er redd for at en partner skal ta styrken fra meg igjen.

Nå skal jeg være singel, uansett hvor tøft det vil være å takle mine problemer alene. Å stå i det, å komme igjennom det vil gi meg styrke, og finne ut hvem jeg er. Kanskje jeg kan i det minste bli en sitronsommerfugl i stedet for melmøll.

Men kan man være sitronsommerfugl i et forhold? Og hvordan?

Videoannonse
Annonse
Gjest germinate
Skrevet

kjenner meg veldig godt igjen i deg.

håper du får svar.

Gjest germinate
Skrevet

kjenner meg veldig godt igjen i deg.

håper du får svar.

Skrevet

''Må man stå alene for å holde seg sterk? ''

Nei, det må man ikke. Men det kan være lurt å gjøre som du beskriver selv; først klare å stå støtt på egne ben og så etter det være åpen for et forhold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...