Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Spurte NHD om endring av medisiner, men har ikke fått svar. Skal til legen i morgen og er i tvil hva jeg skal gjøre. Legen er usikker på medisineringen når jeg går på så mye forskjellig, så hva gjør jeg. Foreslår endringene hvis han går med på det?

Har hatt en fin ferie, men kjenner at jeg blir dårligere igjen med en gang jeg kommer hjem. Til mannen min sier jeg at jeg har det bra, men det er ikke sannheten. Er det brevet fra psykiateren om lang ventetid som gjorde at jeg ble dårligere når jeg kom hjem. På ferien var jeg opptatt av mange andre ting, men nå er det bare psyken jeg tenker på. Er urolig, anspent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men dette er jo et kjempe positivt tegn, eller misforstår jeg deg? Nå vet du at dersom du holder tanker i sjakk og kroppen opptatt med noe annet så forsvinner mye av tretthet og problemer, tilbake i hjemmet og i faste rutiner siger alt det gamle på igjen.

Gjest bølger
Skrevet

Men dette er jo et kjempe positivt tegn, eller misforstår jeg deg? Nå vet du at dersom du holder tanker i sjakk og kroppen opptatt med noe annet så forsvinner mye av tretthet og problemer, tilbake i hjemmet og i faste rutiner siger alt det gamle på igjen.

Trettheten har jeg hatt i ferien også, men da har jeg kunnet sove når jeg vil så det har ikke vært så stort problem. Verre når jeg er på jobb og skal fungere.

Ellers har psyken vært veldig bra når jeg har vært borte. Skulle bare ønske det kunne være slik når jeg kom hjem også.

Skrevet

Jeg synes du skal drøfte situasjonen med fastlegen din - uten å komme med konkrete forslag til endring av medisinering. Dersom fastlegen er usikker, så har han mulighet til å konferere med spesialisthelsetjenesten og siden du foreløpig ikke har fått time hos psykiater, så bør nettopp fastlegen din ta ansvar.

Si tydelig fra hvordan du har det og hvordan du tenker om situasjonen. La fastlegen finne ut av hva som vil være den antatt beste løsningen mht medisineringen.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg synes du skal drøfte situasjonen med fastlegen din - uten å komme med konkrete forslag til endring av medisinering. Dersom fastlegen er usikker, så har han mulighet til å konferere med spesialisthelsetjenesten og siden du foreløpig ikke har fått time hos psykiater, så bør nettopp fastlegen din ta ansvar.

Si tydelig fra hvordan du har det og hvordan du tenker om situasjonen. La fastlegen finne ut av hva som vil være den antatt beste løsningen mht medisineringen.

Jeg fikk svar fra NHD likevel, og han synes den endringen jeg ønsket var et fornuftig forslag. Legene vet mindre om psykofarma, så jeg føler meg tryggere når jeg får svar fra NHD.

Skrevet

Jeg fikk svar fra NHD likevel, og han synes den endringen jeg ønsket var et fornuftig forslag. Legene vet mindre om psykofarma, så jeg føler meg tryggere når jeg får svar fra NHD.

Så etterpå at du hadde fått svar. Kan godt hende at nhds løsning er den beste nå, men jeg tror du skal være bevisst på at dersom du lar fastlegen slippe unna uten å være med å ta ansvar, så kan det godt hende h*n velger det. Forsøk å få fastlegen til å bli engasjert i situasjonen din.

Gjest bølger
Skrevet

Så etterpå at du hadde fått svar. Kan godt hende at nhds løsning er den beste nå, men jeg tror du skal være bevisst på at dersom du lar fastlegen slippe unna uten å være med å ta ansvar, så kan det godt hende h*n velger det. Forsøk å få fastlegen til å bli engasjert i situasjonen din.

Egentlig så tror jeg verken medisiner eller psyken er årsaken til trettheten, men jeg tror det kanskje forverrer den.

Skrevet

Trettheten har jeg hatt i ferien også, men da har jeg kunnet sove når jeg vil så det har ikke vært så stort problem. Verre når jeg er på jobb og skal fungere.

Ellers har psyken vært veldig bra når jeg har vært borte. Skulle bare ønske det kunne være slik når jeg kom hjem også.

Da misforsto jeg, jeg antok det gjaldt begge deler, beklager. Jeg krysser fingrene for deg og håper du får et nyttig møte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...