Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvorfor dere som har partnere/ektefeller klager? Holder de ikke dere oppe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er vel ikke partnere sin oppgave å holde folk oppe?

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Ingen andre enn en selv har ansvar for seg selv.

Ektefellen er en venn/livsledsager som elsker/støtter/ er der med kjærlighet og støtte.

Det gir jo stor grad av trygghet og glede, men man er jo ikke en, man er jo to mennesker, og egetansvar slutter jo ikke i et ekteskap.

Min mann er en god støtte, har vært, vil bli for alltid spesiell i mitt hjerte. Om vi gikk hver til vårt ville jeg likevel bære med meg de gode minnene og kjærligheten til han ville aldri slukne, det måtte en ny mann levd med.

Jeg vil aldri glemme det fine han er. Aldri det at han trofast støtter og hjelper og gleder meg , barna og alt det fine vi har sammen.

Likevel kan man jo møte på problemer, situasjoner der kommunikasjonen svikter, da vil man klage litt, dette er tror jeg naturlig i mellommenneskelige relasjoner.

Å leve i en relasjon, å få barn, se dem vokse, ha noen å snakke med, dele gleder med daglig er noe av det fineste ved livet, det er kanskje lett å ta det for gitt, og klage når man ikke må. :)

Skrevet

Det er vel ikke partnere sin oppgave å holde folk oppe?

Nei, men det blir automatisk en konsekvens når en elsker hverandre mener jeg.

Skrevet

Hei!

Ingen andre enn en selv har ansvar for seg selv.

Ektefellen er en venn/livsledsager som elsker/støtter/ er der med kjærlighet og støtte.

Det gir jo stor grad av trygghet og glede, men man er jo ikke en, man er jo to mennesker, og egetansvar slutter jo ikke i et ekteskap.

Min mann er en god støtte, har vært, vil bli for alltid spesiell i mitt hjerte. Om vi gikk hver til vårt ville jeg likevel bære med meg de gode minnene og kjærligheten til han ville aldri slukne, det måtte en ny mann levd med.

Jeg vil aldri glemme det fine han er. Aldri det at han trofast støtter og hjelper og gleder meg , barna og alt det fine vi har sammen.

Likevel kan man jo møte på problemer, situasjoner der kommunikasjonen svikter, da vil man klage litt, dette er tror jeg naturlig i mellommenneskelige relasjoner.

Å leve i en relasjon, å få barn, se dem vokse, ha noen å snakke med, dele gleder med daglig er noe av det fineste ved livet, det er kanskje lett å ta det for gitt, og klage når man ikke må. :)

Så fint svar du gir Madelenemie.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Nei, men det blir automatisk en konsekvens når en elsker hverandre mener jeg.

Ikke her i gården :)

Skrevet

Ikke her i gården :)

Nei vel.Kanskje jeg tar helt feil.

Skrevet

Så fint svar du gir Madelenemie.

Hei!

Takk :) dette skulle sør lest :) ja for han (jeg tror han er en han?) har hatt sine kommentarer, men jeg har begynt å tenke på en ny måte, med mer perspektiv etc og osv...

:)

Gjest Tante Navn
Skrevet

Fordi min ektefelle er min partner og kjæreste, han er ikke min private psykolog.

Skrevet

Fordi min ektefelle er min partner og kjæreste, han er ikke min private psykolog.

Nei det er klart. Allikevel tror jeg det er sunnere og bedre å leve i et forhold. Vel og merke hvis det er et godt forhold. Jeg har selv vært gift så jeg vet godt hva det vil si å leve sammen med et annet menneske. Når vanskelige perioder kommer er det en utfordring og kreves tålmodighet og modenhet. Men når de gode kommer er det så godt!

Det har sine fordeler å leve alene, men jeg holder en knapp på parfohold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...