Gå til innhold

Gjøre det slutt for hans skyld?

Anbefalte innlegg

Gjest Ufortjent elsket
Skrevet

Jeg bor ikke sammen m kjæristen min selv om vi er i 30-årene begge to og har vært sammen i snart 3 år. Vi ses et par ganger i uken, noen ganger mindre.

Kjæristen min ønsker å flytte sammen med med meg og han synes ikke vi tilbringer nok tid sammen. Jeg derimot, har ofte behov for å være for meg selv.

Jeg elsker kjæristen min og synes det er vondt og se at han stadig blir såret fordi jeg vil være alene. Jeg har ofte lurt på hvordan han holder ut å være i et forhold med meg når han føler det på denne måten. Har også spurt ham rett ut om dette. Han er frustrert, men sier at han elsker meg altfor høyt til å kunne klare å gi slipp på meg.

Så nå har jeg tenkt at jeg rett og slett er egoistisk som lar han lide på denne måten fordi han har vært så uheldig og forelsket seg i meg. Kanskje rett og slett JEG burde gjøre det slutt med ham, slik at han kan komme videre og finne kjærligheten på ny med en som klarer å gi mer av seg selv?

Han er jo ikke lykkelig slik han har det nå og tipper en god venn ville rådet ham til å bryte ut av forholdet om han fortalte hvordan han hadde det .

Videoannonse
Annonse
serenity777
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre. Ett forhold er ikke over når man fortsatt elsker hverandre. Det vil bare bli ett kortvarig brudd, vil jeg tippe.

Gjest Annve
Skrevet

Jeg synes du skal la han avgjøre om han synes forholdet til deg er verdt det. Det er han som har problemer med det ikke du.

Gjest Hulderen
Skrevet

Det er ikke sikkert at han får det bedre uten deg. Da kan han bli enda mer ulykkelig. Nå har han i det minste litt av deg.

Har dere prøvd å bo sammen? Har man det godt sammen og er hjemme hos seg selv, så slapper man mer av enn om man er/ har besøk. Jeg syns dere kan prøve det en periode, uten å kvitte dere med den andre boligen. Det er bedre å prøve det, enn å bare gjøre det slutt når dere elsker hverandre.

Skrevet

Det staves kjæresten.

Han klarer helt sikkert å gjøre det slutt selv, hvis det er det han vil. Men hvis han sier han elsker deg høyt nok til å fortsette forholdet, synes jeg du skal tro på det og ikke gjøre tingene mer innviklet enn de er.

Man kan godt ha en del alenetid selv om man er samboer. Men mange er av forskjellige årsaker nødt til å bo hver for seg i årevis, uten at forholdet sprekker av den grunn.

Gjest Ufortjent elsket
Skrevet

Det er ikke sikkert at han får det bedre uten deg. Da kan han bli enda mer ulykkelig. Nå har han i det minste litt av deg.

Har dere prøvd å bo sammen? Har man det godt sammen og er hjemme hos seg selv, så slapper man mer av enn om man er/ har besøk. Jeg syns dere kan prøve det en periode, uten å kvitte dere med den andre boligen. Det er bedre å prøve det, enn å bare gjøre det slutt når dere elsker hverandre.

Takk for varmt og støttende svar!

Ja jeg har selv tenkt at det sikkert er lettere å bo sammen i noe felles enn å være på "besøk" hos hverandre. Har tenkt på om vi kunne leie noe sammen, samtidig som vi leier ut våre egne leiligheter en stund.

Men han syns visst det høres stress ut. Han går og venter på at jeg enedelig skal gi etter å kjøpe noe sammen med ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...