Gå til innhold

grunnlag for beroligende?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Fordi om det for deg kan virke som en overdramatisering, så synes jeg du skal holde deg for god til å gjøre narr av.

Den er grei :) Jeg ser det nok litt annerledes enn deg, da jeg ser på det som ren manipulering, men jeg overlater dette til dere eksperter og trekker meg stille og rolig ut av tråden og de fremtidige trådene som vil komme. Det er nok det lureste :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

10

• EnolaGay

7

• frosken

5

• laguna1

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Den er grei :) Jeg ser det nok litt annerledes enn deg, da jeg ser på det som ren manipulering, men jeg overlater dette til dere eksperter og trekker meg stille og rolig ut av tråden og de fremtidige trådene som vil komme. Det er nok det lureste :-)

Uansett hva det er, så er det kanskje bedre at du konfronterer personen med det fremfor å "erte" henne?

Skrevet

Jeg får beroligende hvertfall. På grunn av periodisk angst og indre uro.

Jeg ser heller ikke noe galt i å ta en fra tid til annen. Før var jeg sånn at jeg ikke ville ta hodepinetablett når jeg hadde vondt i hodet, og det var plagsomt for meg (og andre?)

Nå spiser jeg hodepinetablett mot hodepine, og valium mot angst, fordi jeg føler livet er for kort til å gå rundt å ha det grunnløst vondt.

Lykke til, uansett hva det blir til.

P.S Jeg skjønner forresten ikke hvorfor de andre her på forumet ser ut til å lage hakkekylling av deg. Faen da, folk må jo ha lov til å spørre om ting uten å få en masse (gruppe)pepper, synes jeg.

Skrevet

Jeg ser heller ikke noe galt i å ta en fra tid til annen. Før var jeg sånn at jeg ikke ville ta hodepinetablett når jeg hadde vondt i hodet, og det var plagsomt for meg (og andre?)

Nå spiser jeg hodepinetablett mot hodepine, og valium mot angst, fordi jeg føler livet er for kort til å gå rundt å ha det grunnløst vondt.

P.S Jeg skjønner forresten ikke hvorfor de andre her på forumet ser ut til å lage hakkekylling av deg. Faen da, folk må jo ha lov til å spørre om ting uten å få en masse (gruppe)pepper, synes jeg.

Enig med deg. Og så lurer jeg på valiumen din? Jeg tok valium for en mannsalder siden, i god kombinasjon med imovane, ingen av delene hjalp. Jeg merket seriøst absolutt ikke noe som helst forskjell annet enn en forferdelig smak i munnen dagen etter.

Så hva er greia med valium? Oppskrytt... jeg kunne trengt en avslapper noen ganger jeg og nemlig..

Skrevet

Enig med deg. Og så lurer jeg på valiumen din? Jeg tok valium for en mannsalder siden, i god kombinasjon med imovane, ingen av delene hjalp. Jeg merket seriøst absolutt ikke noe som helst forskjell annet enn en forferdelig smak i munnen dagen etter.

Så hva er greia med valium? Oppskrytt... jeg kunne trengt en avslapper noen ganger jeg og nemlig..

jeg tar to om det er noe som er veldig plagsomt, og fleste parten av dagene tar jeg ingen. har en pakke med 25 stykker i i en tomåneders tid.

Jeg synes det er veldig effektivt, men det slutter å fungere om jeg tar hver dag. Pluss at da kan jeg bli litt sånn slapp og deppa. så det er mest for krisetilfeller, og for å ha noe.

Kan sikkert fungere veldig individuelt, men for meg fungerer det fint, så lenge jeg ikke overdriver :)

Skrevet

Immovane har jeg forøvrig aldri prøvd, og ikke har jeg merket noen smak etter valium heller..Hm! ;)

Skrevet

jeg tar to om det er noe som er veldig plagsomt, og fleste parten av dagene tar jeg ingen. har en pakke med 25 stykker i i en tomåneders tid.

Jeg synes det er veldig effektivt, men det slutter å fungere om jeg tar hver dag. Pluss at da kan jeg bli litt sånn slapp og deppa. så det er mest for krisetilfeller, og for å ha noe.

Kan sikkert fungere veldig individuelt, men for meg fungerer det fint, så lenge jeg ikke overdriver :)

Akkurat.. Sikkert helt greit å ikke ta noe (for meg altså) Men jeg skulle ønsket meg muligheten til å SOVE og ikke ha sånn verking en gang i mellom.

Gjest Tante Navn
Skrevet

Akkurat.. Sikkert helt greit å ikke ta noe (for meg altså) Men jeg skulle ønsket meg muligheten til å SOVE og ikke ha sånn verking en gang i mellom.

Har du prøvd Nozinan?

Skrevet

''Jeg merket seriøst absolutt ikke noe som helst forskjell annet enn en forferdelig smak i munnen dagen etter.''

Har ikke erfaring med Valium, men fikk 5 mg Imovane i et halvt års tid for noen år siden. Jepp, metallsmak i munnen dagen derpå, men det var verdt det siden jeg _sov_ flere netter pr uke i denne perioden.

Det er nok ingen vidundermedisin, men kan være en hjelp i en periode. Så må man vurdere bivirkninger mot virkninger, hehe ;-)

Skrevet

''Jeg merket seriøst absolutt ikke noe som helst forskjell annet enn en forferdelig smak i munnen dagen etter.''

Har ikke erfaring med Valium, men fikk 5 mg Imovane i et halvt års tid for noen år siden. Jepp, metallsmak i munnen dagen derpå, men det var verdt det siden jeg _sov_ flere netter pr uke i denne perioden.

Det er nok ingen vidundermedisin, men kan være en hjelp i en periode. Så må man vurdere bivirkninger mot virkninger, hehe ;-)

Jeg sov ikke heller. Legen ristet på hodet og mente stressnivået mitt var så høyt at medisinene ikke virket. Og så ble det med det.

Skrevet

Har du prøvd Nozinan?

Hm nei. Dårlig med psykoser og schizofrenetiske symptomer her i gården. Jeg hører ikke stemmer engang. Litt skuffet over det tidvis, men jeg har lært meg å godta at det "bare er nervene mine". ;0P

Gjest Tante Navn
Skrevet

Hm nei. Dårlig med psykoser og schizofrenetiske symptomer her i gården. Jeg hører ikke stemmer engang. Litt skuffet over det tidvis, men jeg har lært meg å godta at det "bare er nervene mine". ;0P

Nozinan har også følgende virkning:

'' Sterke smerter, alene/i kombinasjon med analgetika.''

I små doser på 5 - 10 mg i kombinasjon med paracetamol og eller ibumetin, fungerer det bra som sovemedisin, når en har sterke smerter.

Skrevet

Noen leger skriver ut beroligende, andre ikke. Håper du får det bedre snart :-)

Uro er noe dritt!

Gjest germinate
Skrevet

''hvis jeg går til legen min og forteller at jeg har det vondt, altså store psykiske smerter, vil det være grunnlag nok før å få Sobril eller annet beroligende så jeg ikke blir utslitt?''

Jeg håper du har en fastlege som er klok nok til å si nei til begge deler. Du må finne veien ut av dette trassanfallet selv. Jeg skjønner at du har det vondt, men det er ikke farlig og du er i stand til å bære dine egne følelser.

Jeg leste et sted i den andre tråden at du skrev noe om passiv agressivitet. Jeg søkte opp det, og jeg ble nesten skremt da jeg leste det, for jeg kjente meg så godt igjen i mye av det som sto der, og det var vondt å lese det.

Skrevet

Nozinan har også følgende virkning:

'' Sterke smerter, alene/i kombinasjon med analgetika.''

I små doser på 5 - 10 mg i kombinasjon med paracetamol og eller ibumetin, fungerer det bra som sovemedisin, når en har sterke smerter.

Akkurat. Det visste jeg ikke. Men tatt i betraktning hva preparatet er for.. jeg kan leve med en vondter. En dusj gjør underverker det og. ;0) (Og bli litt flinkere til å huske at paracet/ibux faktisk er ganske effektive de og)

Gjest Tante Navn
Skrevet

Akkurat. Det visste jeg ikke. Men tatt i betraktning hva preparatet er for.. jeg kan leve med en vondter. En dusj gjør underverker det og. ;0) (Og bli litt flinkere til å huske at paracet/ibux faktisk er ganske effektive de og)

Det er da mange andre tilfeller hvor preparater som egentlig er fremstillet for en spesifikk sykdom også har vist seg å være effektiv mot en annen lidelse.

Eks. cellegift som primært brukes i kreftbehandling, det brukes også til behandling av reumatiske lidelser (i små doser). Epilepsimedisin brukes til behandling av fibromylagiplager. Osv.

Skrevet

Jeg har sobril liggende og bare det å ha det der gir meg en form for ro. Ellers foretrekker jeg neurontin. Det er ikke vanedannende og det virker beroligende. Kanskje du skal spør om å få det?

Gjest Remlow
Skrevet

Ja, det burde jo være greit det.

Skjønner ikke helt de som skriver her at de håper legen ikke vil gi deg noen medisin.

Det ville vel ikke vært noen god lege som ikke ville hjelpe deg når du har det vondt?

Gjest Remlow
Skrevet

Enig med deg der.

Livet er for kort til å ha det kjipt (Les: psykisk sykdom).

Jeg bruker også beroligende mot angst og uro. Har gjort det i mange år.

Jeg forstår heller ikke de som har skrevet her at han/hun ikke burde få noen medisin. De fleste med psykisk sykdom bruker jo medisiner.

Gjest germinate
Skrevet

Enig med deg der.

Livet er for kort til å ha det kjipt (Les: psykisk sykdom).

Jeg bruker også beroligende mot angst og uro. Har gjort det i mange år.

Jeg forstår heller ikke de som har skrevet her at han/hun ikke burde få noen medisin. De fleste med psykisk sykdom bruker jo medisiner.

det er fordi de mener jeg skal lære meg å takle det at de skriver det, hvis jeg har forstått dem rett. og da er det dem harde veien man må gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...