Gå til innhold

grunnlag for beroligende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det burde jo være greit det.

Skjønner ikke helt de som skriver her at de håper legen ikke vil gi deg noen medisin.

Det ville vel ikke vært noen god lege som ikke ville hjelpe deg når du har det vondt?

For noen kan medisiner være en måte å ikke komme videre i prosessen på, i blant må man holde ut og lære seg andre mestringsmåter, ...om... man vil bli bedre.

Dessuten finnes der ikke medisiner for alt, det nummer og sløver bort toppene, men problemene fortsetter å koke under lokket.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

10

• EnolaGay

7

• frosken

5

• laguna1

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Enig med deg der.

Livet er for kort til å ha det kjipt (Les: psykisk sykdom).

Jeg bruker også beroligende mot angst og uro. Har gjort det i mange år.

Jeg forstår heller ikke de som har skrevet her at han/hun ikke burde få noen medisin. De fleste med psykisk sykdom bruker jo medisiner.

Ikke jeg heller.

Har man det vondt, så har man.

Det er ikke alltid sånn at man kan gjøre noe "rasjonellt" mot uroen heller, (like lite som man kan tenke seg ut av hodepine!) og da er det jo ikke noe i veien for å ta noe for å lette på det vonde.

Synes "gerimate" får mye kollektiv og urettferdig kjeft, og jeg merker at det irriterer meg litt. folk må få spørre om hva de vil, uten å få pekefinger svar om hvordan en BURDE føle det. Og uten at folk blander inn tidligere innlegg (som det skinner igjennom at noen implisitt gjør) Vondt er vondt, og da håper man jo på lindring.

Skrevet

Jeg sov ikke heller. Legen ristet på hodet og mente stressnivået mitt var så høyt at medisinene ikke virket. Og så ble det med det.

''Legen ristet på hodet og mente stressnivået mitt var så høyt at medisinene ikke virket. Og så ble det med det.''

Nettopp... Men er det ikke i slike tilfeller medisiner skal brukes, da?

Ufaglært hilsen fra

Skrevet

''Legen ristet på hodet og mente stressnivået mitt var så høyt at medisinene ikke virket. Og så ble det med det.''

Nettopp... Men er det ikke i slike tilfeller medisiner skal brukes, da?

Ufaglært hilsen fra

Jo det skulle jeg mene. Men jeg kunne liksom ikke sitte der og motsi legen.. ;0) Så jeg visste ikke hva jeg skulle si, og det er hele min pillehistorie i en pilleeske. Hvis vi ser bort fra en runde prednisolon for leddbetennelser for en tid siden.

Gjest germinate
Skrevet

For noen kan medisiner være en måte å ikke komme videre i prosessen på, i blant må man holde ut og lære seg andre mestringsmåter, ...om... man vil bli bedre.

Dessuten finnes der ikke medisiner for alt, det nummer og sløver bort toppene, men problemene fortsetter å koke under lokket.

ja, den harde veien, ikke sant?

Gjest Remlow
Skrevet

Ser poenget ditt.

Men for mange kan medisiner også være nyttig i begynnelsen av behandlingen, for at man skal mestre å i det hele tatt starte opp og være motagelig for behandling.

Så får man se og evaluere etterhvert.

Det ene trenger ikke utelukke det andre mener jeg.

Gjest Remlow
Skrevet

Ikke jeg heller.

Har man det vondt, så har man.

Det er ikke alltid sånn at man kan gjøre noe "rasjonellt" mot uroen heller, (like lite som man kan tenke seg ut av hodepine!) og da er det jo ikke noe i veien for å ta noe for å lette på det vonde.

Synes "gerimate" får mye kollektiv og urettferdig kjeft, og jeg merker at det irriterer meg litt. folk må få spørre om hva de vil, uten å få pekefinger svar om hvordan en BURDE føle det. Og uten at folk blander inn tidligere innlegg (som det skinner igjennom at noen implisitt gjør) Vondt er vondt, og da håper man jo på lindring.

Nemlig!

Ikke kjenner vi "germinate" privat heller, så å si hva han/hun burde gjøre, klare eller føle kan ikke vi bedømme.

Gjest Remlow
Skrevet

det er fordi de mener jeg skal lære meg å takle det at de skriver det, hvis jeg har forstått dem rett. og da er det dem harde veien man må gå.

Det er du som kjenner deg selv best, og jeg håper du får god hjelp til å bli bedre. Ønsker deg lykke til :)

Gjest germinate
Skrevet

Det er du som kjenner deg selv best, og jeg håper du får god hjelp til å bli bedre. Ønsker deg lykke til :)

Jeg får den beste hjelpen jeg kunne fått, og det er nok det som frustrerer meg, for jeg får det ikke som jeg vil....

;)

Skrevet

Jo det skulle jeg mene. Men jeg kunne liksom ikke sitte der og motsi legen.. ;0) Så jeg visste ikke hva jeg skulle si, og det er hele min pillehistorie i en pilleeske. Hvis vi ser bort fra en runde prednisolon for leddbetennelser for en tid siden.

Nettopp, Akkurat. OG? Jaja, du takler det, ære være, slik jeg "kjenner" deg.. *Virtuell klem* til en fighter :-)

Skrevet

Jeg leste et sted i den andre tråden at du skrev noe om passiv agressivitet. Jeg søkte opp det, og jeg ble nesten skremt da jeg leste det, for jeg kjente meg så godt igjen i mye av det som sto der, og det var vondt å lese det.

Jeg synes det er godt å høre at det vekker gjenkjennelse hos deg.

Skrevet

Ser poenget ditt.

Men for mange kan medisiner også være nyttig i begynnelsen av behandlingen, for at man skal mestre å i det hele tatt starte opp og være motagelig for behandling.

Så får man se og evaluere etterhvert.

Det ene trenger ikke utelukke det andre mener jeg.

Det ene trenger absolutt ikke utelukke det andre det er jeg helt enig i. Men, i dette tilfellet tror jeg det vil være uheldig for germinate å ty til medisiner på bakgrunn av tidligere innlegg.

Skrevet

Ja, det burde jo være greit det.

Skjønner ikke helt de som skriver her at de håper legen ikke vil gi deg noen medisin.

Det ville vel ikke vært noen god lege som ikke ville hjelpe deg når du har det vondt?

''Jeg forstår heller ikke de som har skrevet her at han/hun ikke burde få noen medisin''

Jeg er blant de som har sagt at jeg håper legen ikke gir henne sobril nå. Det er ikke det samme som at jeg har sagt hun ikke burde får noe medisin; hun har jo skrevet flere ganger den senere tid at hun allerede benytter medisiner.

Gjest Elextra
Skrevet

jeg tar to om det er noe som er veldig plagsomt, og fleste parten av dagene tar jeg ingen. har en pakke med 25 stykker i i en tomåneders tid.

Jeg synes det er veldig effektivt, men det slutter å fungere om jeg tar hver dag. Pluss at da kan jeg bli litt sånn slapp og deppa. så det er mest for krisetilfeller, og for å ha noe.

Kan sikkert fungere veldig individuelt, men for meg fungerer det fint, så lenge jeg ikke overdriver :)

''så det er mest for krisetilfeller, og for å ha noe.''

Ja, en skal ikke undervurdere verdien av å ha noe sånt i vesken eller toalettmappen.

Gjest Elextra
Skrevet

Uten at jeg har spesiell kunnskap om temaet vil jeg tro det kommer helt an på historikken din. Hadde du aldri brukt medisiner før, legen kjente deg, og du ønsket noe beroligende til unntaksvis bruk, antar jeg du ville fått en resept.

Gjest germinate
Skrevet

jeg synes ikke det var godt.. det var tøff lesing.

Skrevet

''så det er mest for krisetilfeller, og for å ha noe.''

Ja, en skal ikke undervurdere verdien av å ha noe sånt i vesken eller toalettmappen.

Bare å ha dem synes jeg hjelper veldig faktisk :)

Gjest germinate
Skrevet

sånn tenker jeg også ;)

Gjest germinate
Skrevet

sånn tenker jeg også ;)

Gjest germinate
Skrevet

jeg synes ikke det var godt.. det var tøff lesing.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...