Gå til innhold

grunnlag for beroligende?

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Jeg synes det er godt å høre at det vekker gjenkjennelse hos deg.

jeg synes ikke det var godt.. det var tøff lesing.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

10

• EnolaGay

7

• frosken

5

• laguna1

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Remlow
Skrevet

''Jeg forstår heller ikke de som har skrevet her at han/hun ikke burde få noen medisin''

Jeg er blant de som har sagt at jeg håper legen ikke gir henne sobril nå. Det er ikke det samme som at jeg har sagt hun ikke burde får noe medisin; hun har jo skrevet flere ganger den senere tid at hun allerede benytter medisiner.

Javel. Jeg har ikke lest noen av "germinates" tidligere innlegg, så jeg forholdt meg kun til det han/hun skrev i denne tråden.

Gjest Remlow
Skrevet

Det ene trenger absolutt ikke utelukke det andre det er jeg helt enig i. Men, i dette tilfellet tror jeg det vil være uheldig for germinate å ty til medisiner på bakgrunn av tidligere innlegg.

Javel. Jeg har ikke lest noen av "germinates" tidligere innlegg, så jeg forholdt meg kun til det han/hun skrev i denne tråden.

Skrevet

jeg synes ikke det var godt.. det var tøff lesing.

Det skjønner jeg, men det at du gjenkjenner dette gir deg også en mulighet til å komme ut av mønsteret etterhvert.

Skrevet

Det skjønner jeg, men det at du gjenkjenner dette gir deg også en mulighet til å komme ut av mønsteret etterhvert.

Hvorfor tror du at du kan drive og "fjerndiagnostisere" personer over nett på denne måten?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg kjenner ikke din historie (ser at en del ref til det her).

Selv har jeg brukt vival i mange år, er nå i ferd med å slutte, fordi jeg har det adskillig bedre og greier meg uten. Jeg hadde ikke greid å jobbe meg igjennom 8 år i hard terapi uten å kunne dempe uro og psykisk smerte innimellom. I tillegg til angsten.

Hvis du ikke har misbrukt slike preparater tidligere så ser jeg ingen grunn til at du ikke kunne fått en liten resept av legen din. For å få en pause.

Det er ikke alle som greier å sette seg inn i hvor ille det faktisk kan være å føle stor uro og å være sliten av psykiske problemer.

Og å ha angst.

Jeg har selv jobbet i psykiatrien og har tenkt mye slik som en del her mener man skal angripe problemet; jobbe hardt, romme følelsene sine, velge en annen måte å tenke på, møte det vonde etc etc. Men etter å ha vært syk selv vet jeg at man innimellom kan trenge en pause og ro. Faktisk også for å klare å tenke på og få mot til å gjøre ting annerledes. Det er ikke slik at beroligende sløver hjernen og ikke gjør en i stand til å tenke klart. Det er en myte. Men det gjelder selvsagt hvis man er overdosert/tar alt for mye (mer enn legen har foreskrevet).

Det blir faktisk brukt beroligende på psykiatriske institusjoner. Og det er det vel en grunn for.

Gjest bølger
Skrevet

Det som er så dumt med sobrilen er at den mister mye av sin virkning over tid. Du må ha mer og mer for å få samme virkning, og til slutt må du opp i så store doser at du ikke lenger kan kjøre bil hvis du skal ha full virkning.

Jeg bruker den noen ganger, men passer på å ikke ta mer enn at jeg kan kjøre bil. Men den virker ikke så godt på meg lenger. Så jeg føler at bruk av sobril over tid er bare å forskyve et problem.

Gjest germinate
Skrevet

det er sant..

Skrevet

Hvorfor tror du at du kan drive og "fjerndiagnostisere" personer over nett på denne måten?

Nettatferd er også en form for atferd, og passiv aggressivitet kan godt utspille seg i et nettforum noe jeg mener å ha sett mange eksempler på gjennom lengre tid.

Etter min oppfatning er forøvrig passiv aggressivitet et begrep som er i ferd med å gå inn i dagligspråket og jeg anser ikke mine kommentarer å være en diagnose (passiv aggressivitet er vel heller ingen diagnose i seg selv), men en kategorisering av en type atferd som utvises på psykiatriforumet.

Ser forøvrig at en del i denne tråden mener det er feil å gi denne typen kontante tilbakemeldinger som jeg har gjort. Etter min oppfatning er "blind støtte" verre enn ærlige tilbakemeldinger.

Gjest poncho
Skrevet

Nettatferd er også en form for atferd, og passiv aggressivitet kan godt utspille seg i et nettforum noe jeg mener å ha sett mange eksempler på gjennom lengre tid.

Etter min oppfatning er forøvrig passiv aggressivitet et begrep som er i ferd med å gå inn i dagligspråket og jeg anser ikke mine kommentarer å være en diagnose (passiv aggressivitet er vel heller ingen diagnose i seg selv), men en kategorisering av en type atferd som utvises på psykiatriforumet.

Ser forøvrig at en del i denne tråden mener det er feil å gi denne typen kontante tilbakemeldinger som jeg har gjort. Etter min oppfatning er "blind støtte" verre enn ærlige tilbakemeldinger.

Jeg er veldig enig med deg. Man kommer ikke noe videre med "dikking". Hvordan kan man løse problemer hvis man aldri blir konfrontert med dem?

Gjest poncho
Skrevet

Har du hatt psykiske smerter lenge? Er det situasjonsbetinget, eller kommer det likevel?

Skrevet

''så det er mest for krisetilfeller, og for å ha noe.''

Ja, en skal ikke undervurdere verdien av å ha noe sånt i vesken eller toalettmappen.

Jeg hadde to tramadol liggende i en evighet etter puppefiksen min. Beste medisinen i hele verden, og jeg trengte bare å vite at de lå i nattbordskuffen. ;o)

Uten sammenligning forøvrig ser jeg at slike svar som påpeker "hva jeg bør gjøre" eller hvordan jeg helst skal takle ting. Er de svarene som får meg aller mest opp i ugreia hver gang. Jeg eksploderer fordi det oppleves så nedlatende, hvis de tingene hadde funket, så er jeg for (#/¤%&¤)#? SMART nok til å skjønne det selv og har prøvd for lenge siden! Og så blir jeg stemplet som vanskelig og har "problemer med autoriteter".

Når problemet er mangel på omsorg og ekstrem skamfølelse for det.

Digresjon..som havnet hos deg. :0)

Skrevet

Du har sikkert rett i dette, jeg syns bare dette forumet oppviser litt for mye "forståsegpåelse" til tider... det er ikke fordi det ikke er kloke folk som sitter her, absolutt ikke, men fordi det man "ser" av en person blir så "strupet" pga. nettets natur.

Alle er klar over dette, men jeg vil likevel minne om det. :-)

Gjest germinate
Skrevet

jeg er glad for å lese at du har tro på meg og at jeg kan komme ut av det.

Skrevet

jeg er glad for å lese at du har tro på meg og at jeg kan komme ut av det.

Det er ikke noe du "kommer ut av", det er noe du bestemmer deg for å slutte med. :-)

Gjest germinate
Skrevet

Det er ikke noe du "kommer ut av", det er noe du bestemmer deg for å slutte med. :-)

kall det hva du vil vil:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...