Gå til innhold

Varierende virkning av Truxal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns Truxal virker så varierende. Tar samme dose hver kveld, til samme tid. Men virkningen er veldig varierende, føles det ut som i det minste. Noen ganger sover jeg kanskje 8 timer, for så å ikke merke stort til den "kula" - andre ganger tar det kanskje 16 timer - altså det dobbelte - før jeg ikke føler meg overkjørt av en veivalse.

Er jo slik at jeg ikke orker å komme meg i dusjen engang.

Hva kan gjøres med dette? Mindre dose? Tar 45 mg, men har ikke følt at 30 mg har vært nok, tidligere... da har det blitt sånn 3-4-5 timer søvn...

Fortsetter under...

Skrevet

jeg vet ikke hva du kan gjøre.

Jeg har merka det samme, jeg slutta med dem. Så får heller søvnen være som den er

Skrevet

Skal jeg være ærlig så skjønner jeg ikke att folk gidder å ta slike gamle "apedop/moskvadop" som de gamle neuroleptika. (kallenavnene tok jeg med fordi de er betegnende, narkomane pleide å omtale de som det før i tiden).

Skrevet

Skal jeg være ærlig så skjønner jeg ikke att folk gidder å ta slike gamle "apedop/moskvadop" som de gamle neuroleptika. (kallenavnene tok jeg med fordi de er betegnende, narkomane pleide å omtale de som det før i tiden).

Er det noen alternativer, da? Syns ikke slike benzo(derivat)preparater funker på meg - i alle fall ikke de milde typene jeg har forsøkt...

Skrevet

jeg vet ikke hva du kan gjøre.

Jeg har merka det samme, jeg slutta med dem. Så får heller søvnen være som den er

Skal prøve en natt uten, jeg. Det skal jeg.

Skrevet

Eller du har på et vis rett. I dag har jeg vært neddopet i hele dag... tok dem klokken 21:00 i går kveld.

Annonse

Skrevet

Eller du har på et vis rett. I dag har jeg vært neddopet i hele dag... tok dem klokken 21:00 i går kveld.

Benzo er nok ikke ett godt alternativ dersom man trenger det hver dag, men dersom man snakker om 1-2 ganger iuka, så går feks rivotril veldig bra ann å bruke mot søvnløshet ol.

Jeg fikk bare angst og uro og hangover av preparater som Truxal og den enda værre typen Nozinan. Opplevde det som ren tortur (ble tvangsmedisinert i månedsvis, da det ikke var så mange andre alternativ).

Skrevet

Benzo er nok ikke ett godt alternativ dersom man trenger det hver dag, men dersom man snakker om 1-2 ganger iuka, så går feks rivotril veldig bra ann å bruke mot søvnløshet ol.

Jeg fikk bare angst og uro og hangover av preparater som Truxal og den enda værre typen Nozinan. Opplevde det som ren tortur (ble tvangsmedisinert i månedsvis, da det ikke var så mange andre alternativ).

Huff... bra det er bedre tider nå...

Gjest Zyprexus
Skrevet

Forstår det sånn at du bruker Truxal for å få sove? Jeg ville heller gått på problemene som gjør at du ikke får sove og løst dem. Sovemedisiner retter ikke på ting på lang sikt.

Skrevet

Forstår det sånn at du bruker Truxal for å få sove? Jeg ville heller gått på problemene som gjør at du ikke får sove og løst dem. Sovemedisiner retter ikke på ting på lang sikt.

Bruker de kun for søvn ja. Er helt enig i det du sier. Fikk de for en overgansfase fra AD->SS, med voldsom søvnløshet. Nå er det ikke sikkert jeg har behov for dette mer, fordi jeg føler meg mye bedre. Så skal prøve uten i natt. :-)

En annen ting er den Trilafonen jeg også går på. Det er også en gammel medisin, med masse bivirkninger. Skal overtale min psykiater til å seponere dette også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...