Gå til innhold

IKEA og oxytocin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant kantarell:-)

Hei!

var du der jeg sa?

I så fall blir jeg glad :)

Fantastisk:)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

18

• cathlin

11

• mariaflyfly

9

• Katt-ja

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

var du der jeg sa?

I så fall blir jeg glad :)

Fantastisk:)

Det var det!

Skrevet

Hei!

Vær velkommen, jeg har flere, også et annet på høyre side av der Sognsvannsbanen stopper, siste holdeplass, veldig lett tilgjengelig, ingen som går der, og jeg rekker ikke over alt :)

Takk for tips:-)

Skrevet

Takk for tips:-)

Hei!

Ja det var morsomt, jeg skal selv ta meg en tur, men du tok kanskje alt ? :) Håper du sender meg en tanke når du spiser disse:) Nå kom jeg på hvor forundret jeg ble for mange år siden da min psykiater sa "jeg skal sende deg en tanke på julaften" Da så jeg slik på henne ?, men som årene gikk forstod jeg bedre systemet, nå bruker jeg det selv :)

Skrevet

Hei!

Ja det var morsomt, jeg skal selv ta meg en tur, men du tok kanskje alt ? :) Håper du sender meg en tanke når du spiser disse:) Nå kom jeg på hvor forundret jeg ble for mange år siden da min psykiater sa "jeg skal sende deg en tanke på julaften" Da så jeg slik på henne ?, men som årene gikk forstod jeg bedre systemet, nå bruker jeg det selv :)

Jeg fylte nesten en iskremplastboks, og spiste dem i går, og jeg tenkte på deg da jeg plukket dem:-) I dag regner det, så får se om jeg skal på tur eller ikke.

Skrevet

Lagde du noe godt? ;)

Jeg stekte dem med smør, salt og pepper, og hadde det på en brødskive. Nå fikk jeg lyst til å plukke mer og lagde den omeletten.

Skrevet

Jeg fylte nesten en iskremplastboks, og spiste dem i går, og jeg tenkte på deg da jeg plukket dem:-) I dag regner det, så får se om jeg skal på tur eller ikke.

Hei!

:) det gleder meg :)

Bor du også i området eller tar du bare bussen?

Ja det regner forferdelig, jeg var derfor en tur på Biltema, en ganske okey butikk, har mye nødvendig, jeg fikk lyst på noe verktøy, men så tenkte jeg på at det var unødvendig, og kjøpte det jeg kom for, plater, pensel og knekter :) (men når man ser alt verktøyet henge der, blankt og fint og nytt så får man lyst på noe nytt, men jeg trenger ingenting foreløpig, jeg bør først ta det kurset i snekring.

Hvis det slutter å regne møtes vi kanskje på berget :)

Skrevet

Hei!

:) det gleder meg :)

Bor du også i området eller tar du bare bussen?

Ja det regner forferdelig, jeg var derfor en tur på Biltema, en ganske okey butikk, har mye nødvendig, jeg fikk lyst på noe verktøy, men så tenkte jeg på at det var unødvendig, og kjøpte det jeg kom for, plater, pensel og knekter :) (men når man ser alt verktøyet henge der, blankt og fint og nytt så får man lyst på noe nytt, men jeg trenger ingenting foreløpig, jeg bør først ta det kurset i snekring.

Hvis det slutter å regne møtes vi kanskje på berget :)

Jeg bor ikke der, men jeg har sykkel, så da får jeg meg en fin tur samtidig.

Ja, kanskje vi møtes på berget:-)

Jeg prøver å holde meg unna butikker, så jeg ikke skal få lyst til å kjøpe noe, for jeg trenger egentlig ingenting akkurat nå. Bortsett fra kanskje noen bøker og ny ukeskalender til filofaxen. Hm, kanskje jeg må en tur i byen.

Skrevet

Jeg prøver å holde meg unna butikker, så jeg ikke skal få lyst til å kjøpe noe, for jeg trenger egentlig ingenting akkurat nå. Bortsett fra kanskje noen bøker og ny ukeskalender til filofaxen. Hm, kanskje jeg må en tur i byen.

Og kanskje en sånn fin, liten soppkniv med børste på...? ;)

Skrevet

Hei!

Ja slik tenkte jeg også, jeg fikk så veldig lyst til å gå inn igjen etter at jeg hadde båret plankene i bilen, men så kom jeg på rotet her nå med oppussing og min manns gullkort, og at det var helt feil nå å gå til et nytt innkjøp, jeg stod der og tenkte meg om, en stund også kjørte jeg hjem, men de har mye nyttig der, men jeg pleier holde meg til handlelappene, men feks hadde de efrdige fuglehus der, bare å beise og da begynner man jo å tenke.

Skrevet

Og kanskje en sånn fin, liten soppkniv med børste på...? ;)

Det har jeg faktisk!

Skrevet

Det har jeg faktisk!

Jeg også, men jeg skulle gjerne hatt en til.

Kjæresten min hadde dessuten lovet Datra at hun skulle få en egen i går, og han var på jakt etter en i 5 ulike butikker uten hell :(

Skrevet

Jeg også, men jeg skulle gjerne hatt en til.

Kjæresten min hadde dessuten lovet Datra at hun skulle få en egen i går, og han var på jakt etter en i 5 ulike butikker uten hell :(

Kjøpte min på XXL.

Skrevet

Kjøpte min på XXL.

Jeg også den gangen, der var de utsolgt :(

Skrevet

Da skal jeg tipse om Biltema. Takk! :)

Også har de på den store g-sporten i storgata.

Gjest innom her av og til
Skrevet

Hei!

Ville bare si takk for alt det du deler med oss her! Så åpent. Og virker som du har mye selvinnsikt. Mer enn jeg trodde var vanlig (sikker jeg som har hatt fordommer)

Synes mye av det er fint og interessant å lese. Gir litt innsikt.

Mange ganger har jeg selv lurt på om jeg kan ha asberger. Om jeg bare har trent meg opp til å takle livet som "normal", og klarer å kamuflere det. Kommer vel aldri fram til noe fullgodt svar.

Får man Oxytocin for aspergersymptomer nå, eller har du fått prøve det fordi du ikke hadde så mange asberger symptomer da du ammet? Synes å huske jeg leste noe om det for lenge siden. Syntes det var en interessann tanke. Selv fra ammehormet husker jeg de grusomme etterriene etter andremann, samt at jeg sovnet så lett.

Kan jeg spørre om en ting? Jeg gjør det før jeg får svar: Du skrev at du har en fosterdatter. Får man det selv om man har f.e. asperger, eller var det ikke kjent da? Sjekker man helsen til fosterforeldre før de blir godkjent. Må være fint å få hjelpe et barn slik dere gjør.

Skrevet

Hei!

Ville bare si takk for alt det du deler med oss her! Så åpent. Og virker som du har mye selvinnsikt. Mer enn jeg trodde var vanlig (sikker jeg som har hatt fordommer)

Synes mye av det er fint og interessant å lese. Gir litt innsikt.

Mange ganger har jeg selv lurt på om jeg kan ha asberger. Om jeg bare har trent meg opp til å takle livet som "normal", og klarer å kamuflere det. Kommer vel aldri fram til noe fullgodt svar.

Får man Oxytocin for aspergersymptomer nå, eller har du fått prøve det fordi du ikke hadde så mange asberger symptomer da du ammet? Synes å huske jeg leste noe om det for lenge siden. Syntes det var en interessann tanke. Selv fra ammehormet husker jeg de grusomme etterriene etter andremann, samt at jeg sovnet så lett.

Kan jeg spørre om en ting? Jeg gjør det før jeg får svar: Du skrev at du har en fosterdatter. Får man det selv om man har f.e. asperger, eller var det ikke kjent da? Sjekker man helsen til fosterforeldre før de blir godkjent. Må være fint å få hjelpe et barn slik dere gjør.

Hei!

Jeg får oxytocin fordi min psykiater husket at jeg følte meg mer våken/bedre da jeg ammet. Det er vist ganske gode resultater nå ved å gi oxytocin til autister, men til de med veldig tydelige symptomer, kanskje sterk grad av autisme, og klassiske vansker med å kommunisere med andre mennesker.

Derfor får jeg det som en studie, og det gis ikke normalt enda.

De undersøker ikke fosterforeldres helse, de kommer kun på et par/noen hjemmebesøk, samt at de har noen samtaler om verdier der jeg antar de kartlegger og får et vist inntrykk.

Så vi fikk fosterbarn, men jeg orket ikke mer, det vi hadde ble en del av familien, jeg knytter meg til mennesker og glemmer ikke de jeg får et ansvar for. Ja det er fint å hjelpe, enda bedre at det går så bra og at vårt barn i dag er glad for det hjemmet fikk hos oss.

Så selv om vet om min asperger så tror jeg at som for egne barn er jeg en voksne og mammaen i huset og vi tenker ikke sånn til vanlig på autisme, men mer kan nok mange smile av de svar jeg gir. Jeg klarer ikke kamuflere min asperger så bra, slik du kanskje kan, det syns og er vist tydelig for mange :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...