Gå til innhold

Behov for å skade meg igjen

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Prøvde på jobb i dag, men hadde ikke noe som var skarpt nok til at jeg blødde. Har tatt sobril, men har fremdeles den trangen til å skade meg. Vil bare ikke ha flere arr, så jeg kjemper med meg selv nå.

Var jo så bra når jeg var på ferie, så jeg forstår ikke hvorfor det skal snu så fort når jeg kommer hjem. Jeg har det jo godt hjemme, men har dårlig samvittighet for alt jeg ikke orker å gjøre. Går jeg på kjøkken for å rydde begynner jeg bare å småspise, så får jeg dårlig samvittighet for det også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper at du fortsatt kjemper med deg selv, eller enda bedre; har funnet fred. Jeg har ingen erfaring med selvskading, men kanskje jeg kan forstå litt av smerten? Jeg opplever ofte uro, rastløshet (finner ikke hvile) og tankekjør. Gjør du også det? Jeg kjemper en kamp oppi hodet mitt og det sliter meg ut. Jeg tåler ikke for mye ytre stimuli. Jeg kan ikke være sammen med mange mennesker over lang tid. Gjelder ikke egne barn selvfølgelig. Har du det også sånn? Å rydde på kjøkkenet kan være den reneste terapi. Jeg skal faktisk ut å gjøre det akkurat nå.

Ta godt vare på deg selv og prøv så godt du kan å holde ut.

Varme hilsner

Gjest bølger
Skrevet

Jeg håper at du fortsatt kjemper med deg selv, eller enda bedre; har funnet fred. Jeg har ingen erfaring med selvskading, men kanskje jeg kan forstå litt av smerten? Jeg opplever ofte uro, rastløshet (finner ikke hvile) og tankekjør. Gjør du også det? Jeg kjemper en kamp oppi hodet mitt og det sliter meg ut. Jeg tåler ikke for mye ytre stimuli. Jeg kan ikke være sammen med mange mennesker over lang tid. Gjelder ikke egne barn selvfølgelig. Har du det også sånn? Å rydde på kjøkkenet kan være den reneste terapi. Jeg skal faktisk ut å gjøre det akkurat nå.

Ta godt vare på deg selv og prøv så godt du kan å holde ut.

Varme hilsner

Jeg er trett, urolig og rastløs på samme tid. En dårlig kombinasjon.

Skrevet

Får ikke håpe du skader deg. Var du ung da du begynte med selvskading?

Gjest bølger
Skrevet

Får ikke håpe du skader deg. Var du ung da du begynte med selvskading?

Nei, jeg var godt voksen. For gammel til å begynne med sånt, men likevel er det vanskelig å slutte. Har holdt meg borte fra det i flere år med noen tilbakefall. Men behovet for å skade meg forsvinner ikke.

Skrevet

Jeg er trett, urolig og rastløs på samme tid. En dårlig kombinasjon.

Nå er jeg ferdig med å rydde på kjøkkenet og jeg er svett og lettet.

Dårlig kombinasjon det du nevner der. Klarer du å gå og legge deg eller står forpliktelsene i kø eller klarer du rett og slett ikke å sove?

Skrevet

Nei, jeg var godt voksen. For gammel til å begynne med sånt, men likevel er det vanskelig å slutte. Har holdt meg borte fra det i flere år med noen tilbakefall. Men behovet for å skade meg forsvinner ikke.

Bra du klarer deg uten å skade deg i perioder da.

Skrevet

Nå er jeg ferdig med å rydde på kjøkkenet og jeg er svett og lettet.

Dårlig kombinasjon det du nevner der. Klarer du å gå og legge deg eller står forpliktelsene i kø eller klarer du rett og slett ikke å sove?

Dumt spørsmål. Når du er rastløs og urolig er det vel ikke spesielt enkelt å sove. Sorry.

Gjest bølger
Skrevet

Dumt spørsmål. Når du er rastløs og urolig er det vel ikke spesielt enkelt å sove. Sorry.

Er fristet til å ta en sovetablett nå og prøve å sove. Jeg som ikke engang tok en paraset når jeg hadde vond eller hadde feber til jeg var bortimot 40 år, har blitt storforbruker av medisiner. Det begynte med at jeg trengte medisiner for å fungere på jobb, og siden har det bare blitt mer. Synes det er tragisk at det skulle bli slik.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Er fristet til å ta en sovetablett nå og prøve å sove. Jeg som ikke engang tok en paraset når jeg hadde vond eller hadde feber til jeg var bortimot 40 år, har blitt storforbruker av medisiner. Det begynte med at jeg trengte medisiner for å fungere på jobb, og siden har det bare blitt mer. Synes det er tragisk at det skulle bli slik.

Jeg synes absolutt at du skal ta en sovetablett og legge deg.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg synes absolutt at du skal ta en sovetablett og legge deg.

Jeg tok en, så nå får jeg krype til køys. God natt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg tok en, så nå får jeg krype til køys. God natt.

Sov godt! I morgen er det en ny dag :-)

Skrevet

Hei!

Kanskje du kan feste en strikk rundt håndleddet ditt, en litt tykkere en, hver gang du kjenner denne lysten, drar du strikken ut, og slipper den, så smeller den i håndleddet ditt, og det gjør litt vondt.

Poenget er at du så etter noe tid skal assosiere lysten til å skade deg med denne raske smerten, det høres rart ut å gjøre dette, men vår hjerne er ikke den smarteste alltid :)

Lysten til å skade deg vil avta med dette tror jeg, du må gjøre dette en god stund, og konsekvent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...