Gå til innhold

Sukkergal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ulvehunger. Jeg mistenker Cerazette. Men er det noe i det der, eller er det bare en myte at p-piller påvirker apetitten og vekta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man putter i seg en tablett man har hørt rykte om at setter i gang søthunger eller ulvehunger, er det veldig lett å få nettopp det...

Skrevet

Og så la jeg det på psyk og trodde det var åpent..Men i og for seg var det kanskje ikke så gæli forum for spørsmålet..

Skrevet

Den gangen jeg gikk på p-pille så var jeg skikkelig sukkerhungrig - enda mer enn etterpå ;)

I tillegg mistet jeg nesten alt som var av sexlyst :(

Skrevet

Den gangen jeg gikk på p-pille så var jeg skikkelig sukkerhungrig - enda mer enn etterpå ;)

I tillegg mistet jeg nesten alt som var av sexlyst :(

Interessant. Var det samme hvilket merke du brukte? Jeg finner så utrolig motstridende info, de fleste medisinere sier at Cerazette er den som IKKE har slike symptomer, mens jentene som bruker den sier motsatt.

Nedsatt lyst ser jeg glassklart her ja. *slaff*

Skrevet

Og så la jeg det på psyk og trodde det var åpent..Men i og for seg var det kanskje ikke så gæli forum for spørsmålet..

Du er gal, ikke noe å gjøre med det! :-P

Skrevet

Du er gal, ikke noe å gjøre med det! :-P

Jeg ser ikke bort i fra at jeg er periodegal i alle fall. :0P Hormonmonster.

Skrevet

Jeg ser ikke bort i fra at jeg er periodegal i alle fall. :0P Hormonmonster.

Jeg er et kakemonster jeg.

Skrevet

Interessant. Var det samme hvilket merke du brukte? Jeg finner så utrolig motstridende info, de fleste medisinere sier at Cerazette er den som IKKE har slike symptomer, mens jentene som bruker den sier motsatt.

Nedsatt lyst ser jeg glassklart her ja. *slaff*

Nei, jeg brukte ikke Cerazette. Skal vi se, hva het den jeg brukte da... Maaaaange år siden nå. Trionetta tror jeg kanskje det var.

Startet med kobberspiral etter fødsel nr. 2 og har ikke angret en dag :)

Skrevet

Hei!

Kanskje det er derfor jeg har en følelse av at kvinner spiser mere søtsaker enn menn. Min mann sier det også, men jeg vet ikke om det er slik? Selv foretrekker jeg salt snack og mat, men godteri blir fort for mye og sjokolade kan ligge lenge/ evt glemmer jeg den, men salt lakris liker jeg.

Jeg glemmer imidlertid ikke salte nøtter :)

Jeg har aldri brukt P-piller og har aldri hatt noen søthunger, bare en gang pr måned får jeg lyst på noe søtt og da ikke for mye, det er før jeg skal ha vondt i magen, men jeg har en stor pakke med minisjokolader liggende så da tar jeg en.

Ellers har jeg en bok som jeg ikke har lest som handler om sukker og avhengighet, de mener økt sukkerinntak, øker lysten på sukkerholdige varer. Jeg klarte før sommerferien å slutte min potetgullhunger, tenkte det ble for mye akrylamid, savnet varte bare et par uker så var den borte.

Skrevet

Hei!

Kanskje det er derfor jeg har en følelse av at kvinner spiser mere søtsaker enn menn. Min mann sier det også, men jeg vet ikke om det er slik? Selv foretrekker jeg salt snack og mat, men godteri blir fort for mye og sjokolade kan ligge lenge/ evt glemmer jeg den, men salt lakris liker jeg.

Jeg glemmer imidlertid ikke salte nøtter :)

Jeg har aldri brukt P-piller og har aldri hatt noen søthunger, bare en gang pr måned får jeg lyst på noe søtt og da ikke for mye, det er før jeg skal ha vondt i magen, men jeg har en stor pakke med minisjokolader liggende så da tar jeg en.

Ellers har jeg en bok som jeg ikke har lest som handler om sukker og avhengighet, de mener økt sukkerinntak, øker lysten på sukkerholdige varer. Jeg klarte før sommerferien å slutte min potetgullhunger, tenkte det ble for mye akrylamid, savnet varte bare et par uker så var den borte.

Hva heter boka?

Hilsen en annen sukkeravhengig.

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg bruker ikke hormonprevensjon, men får noen dager med søtsug før mens. Da passer jeg på å ha blåbær og kakao hjemme. Blåbær kan jeg spise i mengder og en kopp varm kakao uten sukker smaker likevel nok til at jeg får dempet suget, uten å tilføre kroppen sukker. Sier ikke at det hjelper for alle, men det hjelper for meg:-)

Ellers er det vel greit å ha frukt hjemme så man kan kose seg med søt frukt og mørk sjokolade istedenfor e-stoff-godteri?

Skrevet

Hva heter boka?

Hilsen en annen sukkeravhengig.

Hei!

Den heter, " Sukker en snikende fare", det er en bok basert på en doktorgradsavhandling, forfatterne er Dag Viljen Poleszynski og Iver Mysterud, den siste er zoolog, begge jobber ved UIO. Dag Viljen er ernæringsfysiolog og siviløkonom.

Jeg kjøpte boken fordi det undret meg litt at sukker som er så helsefarlig er så billig. Det står mye om forstyrrelser av hormonregulering, og andre reguleringsmekanismer som svikter, svekkelse av immunforsvaret og atferdsproblemer og psykiske lidelser som føler av et alt for høyt inntak av sukker. Det er altså ikke bare fedme og diabetes og hull i tennene som er problemet.

Skrevet

Takk skal du ha!

Hei!

Vær se god.

Jeg oppdaget at den der er utsolgt får du vansker med å finne boken kan du få min men da må du si i fra.

Skrevet

Hei!

Vær se god.

Jeg oppdaget at den der er utsolgt får du vansker med å finne boken kan du få min men da må du si i fra.

Jeg skal sjekke biblioteket.

Skrevet

Jeg bruker ikke hormonprevensjon, men får noen dager med søtsug før mens. Da passer jeg på å ha blåbær og kakao hjemme. Blåbær kan jeg spise i mengder og en kopp varm kakao uten sukker smaker likevel nok til at jeg får dempet suget, uten å tilføre kroppen sukker. Sier ikke at det hjelper for alle, men det hjelper for meg:-)

Ellers er det vel greit å ha frukt hjemme så man kan kose seg med søt frukt og mørk sjokolade istedenfor e-stoff-godteri?

Blåbær og kakao! Takk for tipset :-)

Jeg har også begynt å bli litt flinkere til å forebygge disse raidene før menstruasjon ved å ha bær i huset. Kjøper små pakker med bringebær, blåbær og bjørnebær. Og moreller.

Men sist hadde jeg glemt det, og spiste en halv. kg. marsipan isteden :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...