Gå til innhold

Sobril ved søvnvansker

Anbefalte innlegg

Gjest takk - takk - takk

Jeg har i det siste slitt med søvnproblemer, og er av den grunn mye sliten og trøtt for tiden.

Nå har jeg slitt med dette en god periode, og legen mente da det kunne være på sin plass å prøve å få en periode med god søvn for å komme meg ovenpå igjen. Jeg fikk da resept på sobril 15 mg, og skal da ta 1-2 tabletter om kvelden.

Nå har jeg ikke rukket å hente tablettene ennå, og lurer på hvordan det er med bilkjøring dagen etter at jeg tar disse tablettene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382167-sobril-ved-s%C3%B8vnvansker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Melis37

Jeg ville heller ha prøvd imovane eller zopiclone,det er en innsovnings tablett. Jeg bruker kun sobril,feks når jeg skal til tannlegen,da jeg er endel nervøs.

Da kjører jeg ikke bil selv, da en blir ganske susete synes jeg av sobril. Det er jo rød trekant på de også.

Gjest takk - takk - takk

Jeg ville heller ha prøvd imovane eller zopiclone,det er en innsovnings tablett. Jeg bruker kun sobril,feks når jeg skal til tannlegen,da jeg er endel nervøs.

Da kjører jeg ikke bil selv, da en blir ganske susete synes jeg av sobril. Det er jo rød trekant på de også.

Nå var det legen som mente jeg skulle prøve Sobril - så enten prøver jeg det jeg fikk resept på, eller så lar jeg være å bruke noe.

Har dessute prøvd imonvane tidligere - og fikk en utrolig dårlig smak i munnen som varte hele dagen etter. men jeg fikk sove da.... Nå er dette mange år siden da

Annonse

Gjest takk - takk - takk

jeg ville i hvrfall ikke kjørt bil med 2x 15 mg. innabords..

Jeg skal ikke ta de når jeg kjører bil - jeg skal ta de 1-2 timer før jeg legger meg. Jeg skal da ikke kjøre bil før 8-10 timer etter jeg tar tablettene. Ville du ikke kjørt bil da heller?

Gjest takk - takk - takk

1 tablett burde gå greit hvis du ikke bruker noe annet i tillegg som påvirker kjøreevnen, men med 2 tabletter er jeg mer i tvil på om du kan kjøre neste dag. Men du bør jo også se på hvordan du reagerer på medisinen.

Takk for svar.

Jeg prøver meg med en tablett i kveld, i morgen er det bare hjemmedag uansett.

Jeg bruker ikke noe andre medikamenter fra før.

• 5 år senere...
På 2.8.2012 den 12.17, Gjest Melis37 skrev:

Du kan ikke kjøre bil på minst 12 timer! Det er en medisin som har varseltrekant. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...