Gå til innhold

Regne ut vektreduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å regne ut hvor mye man vil gå ned, ved vektreduksjon?

1 g sukker tilsverer vel 4 kcal, etter hva jeg veit, og 1 g fett tilsvarer 9 kcal.

Så hvis jeg drikker 1 liter cola mindre, altså 420 kcal mindre per dag, så tilstaverer dette 420 / 9 = 46,67 g fett.

På en uke vil jeg da altså gå ned 326 gram.

På et år, med 365 dager, vil jeg gå ned cirka 17 kg.

Neida, jeg bare tuller, jeg har ingen som helst tro på denne metoden. Eller...? Kan det gi en liten pekepinn?

Videoannonse
Annonse
megler Smekk
Skrevet

''Så hvis jeg drikker 1 liter cola mindre, altså 420 kcal mindre per dag, så tilstaverer dette 420 / 9 = 46,67 g fett.

På en uke vil jeg da altså gå ned 326 gram.''

Det var vel litt optimistisk. Man må vel ha ett underskudd på 7000 kcal om man skal slanke bort ett kilo fett?

Gjest Høstløvet
Skrevet

Beregningen din er visst ikke helt på jordet, noen regner med at hvis en spiser 7000 kalorier mindre en en forbruker tilsvarer det1 kilo vektnedgang.

Her en link til en gratis nettside, som enkelt hjelper deg å finne ut hvor mange kalorier du spiser i løpet av en dag.

http://www.kaloridagboka.com/Home/About

Skrevet

''Så hvis jeg drikker 1 liter cola mindre, altså 420 kcal mindre per dag, så tilstaverer dette 420 / 9 = 46,67 g fett.

Det var vel litt optimistisk. Man må vel ha ett underskudd på 7000 kcal om man skal slanke bort ett kilo fett?

''Det var vel litt optimistisk. Man må vel ha ett underskudd på 7000 kcal om man skal slanke bort ett kilo fett?''

420(kcal pr dag)*21 (dager) = jo mer enn 7000...?

Skrevet

Per uke, da?

Skrevet

Det forutsetter jo (minst) 3 ting - at du ikke erstatter denne literen med cola med annet enn vann, at du ikke minker din aktivitet og at du er stabil i vekten - i alle fall ikke økende - ellers vil du jo ikke gå ned alle de 17 kg....

Skrevet

''Det var vel litt optimistisk. Man må vel ha ett underskudd på 7000 kcal om man skal slanke bort ett kilo fett?''

420(kcal pr dag)*21 (dager) = jo mer enn 7000...?

Jeg stusset litt jeg og. 420 kcal mindre per dag tilsvarer 2940 i uka. Som i følge mine "beregninger" tilsvarer 326 gram fett. Hvis en skal øke dette til 1 kg da, så blir det ifølge mine beregninger nøvendig med 9018 kcal per uke...

Skrevet

Det forutsetter jo (minst) 3 ting - at du ikke erstatter denne literen med cola med annet enn vann, at du ikke minker din aktivitet og at du er stabil i vekten - i alle fall ikke økende - ellers vil du jo ikke gå ned alle de 17 kg....

Det er sant. :-) Det blir jo bare en veldig overfladisk beregning...

Skrevet

Beregningen din er visst ikke helt på jordet, noen regner med at hvis en spiser 7000 kalorier mindre en en forbruker tilsvarer det1 kilo vektnedgang.

Her en link til en gratis nettside, som enkelt hjelper deg å finne ut hvor mange kalorier du spiser i løpet av en dag.

http://www.kaloridagboka.com/Home/About

Takk for link. :-) Bookmarker den.

Skrevet

Det er sant. :-) Det blir jo bare en veldig overfladisk beregning...

Ja, men uansett - ganske inspirerende! :-)

Skrevet

Ja, men uansett - ganske inspirerende! :-)

Hehe ja, 3 liter cola per dag er jo ifølge beregningsmetoden nesten 1 kg per uke!!! :-)

(Forbrenningen kommer nok til å gå ned etterhvert som jeg blir mindre da, men i starten er det kanskje veiledende...)

megler Smekk
Skrevet

Hehe ja, 3 liter cola per dag er jo ifølge beregningsmetoden nesten 1 kg per uke!!! :-)

(Forbrenningen kommer nok til å gå ned etterhvert som jeg blir mindre da, men i starten er det kanskje veiledende...)

''3 liter cola per dag''

Drikker du virkelig det? Har du regnet ut hva dette koster i året?

Skrevet

''3 liter cola per dag''

Drikker du virkelig det? Har du regnet ut hva dette koster i året?

Det koster nok sinnsykt mye ja... :-(

Når jeg slutter unnskylder jeg meg med at jeg er "avhengig", da. Det er jeg sikkert og, men det er ingen unnskyldning! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...