Gå til innhold

ønsker meg tilbake til psykoseland

Anbefalte innlegg

Gjest karlsonine på taket.
Skrevet

jeg savner sånn sinnsykt psykoseland. Der vil jeg være. Der er det komisk,skremmende,spennede,skummelt,sprøtt å være.

Dessuten! jeg får oppmerksomhet - så til de grader.

Hvorfor skal absolutt noen bedrevitende ta fra meg dette?

kanskje skriver jeg dette i mangel på oppmerksomhet. jeg vet ikke helt. Hvorfor skal vi bli overlatt til oss selv. Jeg blir destruktiv av kjedsomhet og ensomhet.

Jeg vil slutte med medisinene NÅ!. Fordi jeg vil leve. Og bli sett. Ikke sove og sløve på sofaen hele dagen. Det er ikke noe liv.

Jeg synes terapeuter er kjedelige og firkantede. De har ikke fantasi, hvorfor kan de ikke være med på moroa i stede?

De har MAKT. Og den vil de ha. Den liker de. Ellers så hadde de ikke vært særlig motivert til å fikse på min psykose og skrive sine avhandlinger om meg. Og alle teoriene sine.

De er fornøyde - fordi, de har klart å finne en medisin. Den medisinen gjør meg så sløv at jeg ikke en gang tenker. Den demper og roer. Og fantasien min er ikke der. Og DE er så fornøyde at de drar land og strand rundt for å selge den og påtvinge den til andre som meg. Som har slik personlighet.

Takk for meg - for en stund. - (vennligst ikke klipp og lim).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem skal betale for og forsørge deg når du er i psykoseland?

Gjest karlsonine på taket
Skrevet

Hvem skal betale for og forsørge deg når du er i psykoseland?

skattebetalerne selvsagt ;).

Men det har jeg også vært en gang.

Hvis jeg hadde hatt en jobb og fungert sosialt så hadde jeg ikke trengt psykosen. jeg trenger psykosen fordi jeg ikke har noe å fylle livet mitt mer. Jeg greier ikke det de normale greier.

Føler egentlig ikke at jeg er en snylter. Fordi det er så vondt å tenke på at hele mitt liv forblir i senga. Og hva er meninga med at en person skal ligge i senga dag ut og dag inn?.

Skrevet

Hei!

Hva mener du med at de har makt? og den vil de ha? osv...

Ellers virker det ikke særlig bra å være sløvet ned, jeg forsøkte det en gang, en dag, på noe som heter Risperidon, men min psykiater syns det var noe dårlig.

Jeg ble svært syk av det, men vandringene mine ble stoppet og jeg ble liggende å være syk en dag, på en måte føltes det bedre, for neste dag var jeg bra/bedre, men det virket det ikke som min psykiater var enig i.

Nå har jeg kontroll mer på dette, jeg har fått oxytocin og føler meg bedre, men vandringene mine kommer når jeg blir urolig, jeg håper det ikke vil skje igjen, men noe sier meg at det vil det,.

Skulle ønske jeg da kunne bli stoppet.

Det er det jeg mener med medisiner, noen ganger er de bra i vertfall når man ikke har det bra, Jeg vil være for meg selv når jeg ikke har det bra, men jeg blir sliten av å gå rundt, jeg gråter men uten at noen ser eller skjønner det.

Skrevet

Skjønner hva du mener,jeg hadde det også sånn før. Var ingenting kjipt som skjedde når jeg ble psykotisk,var bare avslappende og fikk litt "fri" fra livet. Men det er ingen bra måte å leve på. Blir du der for lenge kan det hende du aldri kommer ut av det igjen. Kanskje du kan spørre legen/psykiateren om noen andre medisiner så du ikke blir så "flat"? Vet åssen det er også,det er heller ikke bra. Håper du blir bedre snart :)

Skrevet

Det var et valg sa en psykiater til meg, men at jeg da måtte ofre andre ting. f.eks det å ha et normalt liv. Men jeg forstår deg på en måte, du synes det er kjedelig og en blir litt avflatet på medisiner. Sover mye jeg, da får jeg være i drømmeland :)

Skrevet

Skjønner hva du mener,jeg hadde det også sånn før. Var ingenting kjipt som skjedde når jeg ble psykotisk,var bare avslappende og fikk litt "fri" fra livet. Men det er ingen bra måte å leve på. Blir du der for lenge kan det hende du aldri kommer ut av det igjen. Kanskje du kan spørre legen/psykiateren om noen andre medisiner så du ikke blir så "flat"? Vet åssen det er også,det er heller ikke bra. Håper du blir bedre snart :)

Jeg traff ei dame på byen i går. Sikkert i femtiårene en plass som jeg var innlagt sammen med. Da hun var innlagt så hun ut som et vrak. Alle syntes synd på henne, de syntes det var tragisk og håpet virkelig at de ikke ville bli seende ut som henne. Men følte at jeg visste litt bedre - det kan nemlig godt være at hun egentlig hadde det bra med seg selv - selv om hun var psykotisk og rar.

Å være psykotisk å rar kan faktisk være gøy. Det forstår visst ikke folk som ikke har vært i en sånn situasjon selv.

Da jeg traff henne i går så hadde denne dame tydelig blitt "frisk" og "rask". Fordi hun var på shopping og hadde på seg fine sportye klær også.

Tenker meg at psykiaterne applauderer og tenker at nå har vi greid det igjen, nemlig å medisinere bort psykosesymptomene.

Men er hun lykkelig?, eller går hun rundt sånn som meg. Shopper bort følelsene sine og er bitter på systemet.

Skrevet

Jeg traff ei dame på byen i går. Sikkert i femtiårene en plass som jeg var innlagt sammen med. Da hun var innlagt så hun ut som et vrak. Alle syntes synd på henne, de syntes det var tragisk og håpet virkelig at de ikke ville bli seende ut som henne. Men følte at jeg visste litt bedre - det kan nemlig godt være at hun egentlig hadde det bra med seg selv - selv om hun var psykotisk og rar.

Å være psykotisk å rar kan faktisk være gøy. Det forstår visst ikke folk som ikke har vært i en sånn situasjon selv.

Da jeg traff henne i går så hadde denne dame tydelig blitt "frisk" og "rask". Fordi hun var på shopping og hadde på seg fine sportye klær også.

Tenker meg at psykiaterne applauderer og tenker at nå har vi greid det igjen, nemlig å medisinere bort psykosesymptomene.

Men er hun lykkelig?, eller går hun rundt sånn som meg. Shopper bort følelsene sine og er bitter på systemet.

Vi begge blir tvangsmedisinert pga at vi er rare :)

Gjest svarttrost
Skrevet

jeg savner også psykosen noen ganger. Det er kanskje litt trist at vi må være syke for å være lykkelige.

jasåsånnerdet
Skrevet

Hater bivirkningene av medisin jeg og. Man mister jo en bit av seg selv.

jasåsånnerdet
Skrevet

Det var et valg sa en psykiater til meg, men at jeg da måtte ofre andre ting. f.eks det å ha et normalt liv. Men jeg forstår deg på en måte, du synes det er kjedelig og en blir litt avflatet på medisiner. Sover mye jeg, da får jeg være i drømmeland :)

Hvor mye sover du? Jeg sover på det meste 13 timer per døgn. Mindre enn 11 timer gjør at jeg ikke er uthvilt. Noen ganger elsker jeg det, andre ganger er det et hat.

Skrevet

Hvor mye sover du? Jeg sover på det meste 13 timer per døgn. Mindre enn 11 timer gjør at jeg ikke er uthvilt. Noen ganger elsker jeg det, andre ganger er det et hat.

På det meste 14 timer, må ha minst 12 timer. Men må prøve å ta meg sammen nå snart...

jasåsånnerdet
Skrevet

På det meste 14 timer, må ha minst 12 timer. Men må prøve å ta meg sammen nå snart...

Veldig vanskelig å ta seg sammen når det er bivirkning av medisin...

Skrevet

Veldig vanskelig å ta seg sammen når det er bivirkning av medisin...

Ja det er jo det. Ta mindre medisin kanskje :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...