Gjest ellv12 Skrevet 2. august 2012 Skrevet 2. august 2012 Hva er forskjellen på BUP poliklinikk og DPS poliklinikk siden det er alder på BUP poliklinikk? Kan barn/ungdomer i noen tilfeller fra de er 12 år eller 13 år få hjelp av DPS eller er de for ung? Hva er det som gjør at det ikke blir slått sammen til en poliklinikk? Altså BUVP B for barn, U for ungdom, V for voksen og P for poliklinikk? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. august 2012 Skrevet 2. august 2012 Poliklinikk betyr at en går til behandling uten å være innlagt enten det er somatikk/psykiatri eller ung/gammel. Barn/ungdom og voksenpsykiatri er to forskjellige spesialiteter og krever ulik kompetanse. Derfor er det delt. Grensen går ved 18 år selv om det finnes unntak. Etter min mening burde grensen gått ved 16 år. 0 Siter
Gjest ellv12 Skrevet 3. august 2012 Skrevet 3. august 2012 Poliklinikk betyr at en går til behandling uten å være innlagt enten det er somatikk/psykiatri eller ung/gammel. Barn/ungdom og voksenpsykiatri er to forskjellige spesialiteter og krever ulik kompetanse. Derfor er det delt. Grensen går ved 18 år selv om det finnes unntak. Etter min mening burde grensen gått ved 16 år. Hei N.H.D. Jeg er enig i deg med at grensen på BUP engentlig skulle vært 16 år. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.