Gå til innhold

jeg mangler ord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mangler språk og ord. Jeg føler at jeg ikke greier å uttrykke meg. Jeg er en veldig innesluttet person egentlig. Skjønner ikke hvordan andre greier å prate i timesvis. Det er ingenting som faller meg inn rett og slett. Hvorfor er det sånn. Det er det kanksje ingen som kan svare på men......

Hva med dere andre som sliter psykisk. Formidler dere det til andre. Greier dere å prate mye selv om dere er psykisk syke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går opp og ned dette, med meg. Vil tro det gjør det med de fleste. Når jeg har det bra kan jeg skravle mye jeg.

Skrevet

''psykisk syke'' kan jo være så mangt. Jeg kjenner "psykisk syke" som aldri slutter å snakke!

Samtidig, det er med "språk og ord" som med det meste annet - trening gjør mester. Hvis du aldri går på ski, blir du neppe god til det. Hvis du trener på "språk og ord" så vil du sannsynligvis mestre det langt bedre enn hvis du ikke trener.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''psykisk syke'' kan jo være så mangt. Jeg kjenner "psykisk syke" som aldri slutter å snakke!

Samtidig, det er med "språk og ord" som med det meste annet - trening gjør mester. Hvis du aldri går på ski, blir du neppe god til det. Hvis du trener på "språk og ord" så vil du sannsynligvis mestre det langt bedre enn hvis du ikke trener.

Med vennlig hilsen

ok Takk. Jeg får fortsette å øve på å bli mer ordrik. Det er frustrerende å ikke få ut det man føler.

Skrevet

Formidler ikke når jeg sliter nei, da trekker jeg meg tilbake og er for meg selv. Ellers er det bare å slenge seg med på hva andre prater om, og det er som regel vær og helse.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Nei,jeg stenger verden helt ute og går rundt i huset i trusa med alle gardiner for.Tar bare på meg bukse og tøfler når jeg skal hente posten i 13-14 tida.

Har jeg angst i tilleg tar jeg ut telefonledningen og skrur av mobilen.

Jeg har en lang interresant diskusjon med døden,og ønsker ikke å bli forstyrret av mennesker.

Skulle helst ønsket å bo i totalt mørke med ca 15-18 grader og en myk god seng og dyne.Og sove resten av livet.

Det er like vondt å våkne hver morgen,og jeg forbannet Gud i 1 år.Nå vet jeg at han ikke finnes.

Livet er ett helvete,så dør man.

Skrevet

Nei,jeg stenger verden helt ute og går rundt i huset i trusa med alle gardiner for.Tar bare på meg bukse og tøfler når jeg skal hente posten i 13-14 tida.

Har jeg angst i tilleg tar jeg ut telefonledningen og skrur av mobilen.

Jeg har en lang interresant diskusjon med døden,og ønsker ikke å bli forstyrret av mennesker.

Skulle helst ønsket å bo i totalt mørke med ca 15-18 grader og en myk god seng og dyne.Og sove resten av livet.

Det er like vondt å våkne hver morgen,og jeg forbannet Gud i 1 år.Nå vet jeg at han ikke finnes.

Livet er ett helvete,så dør man.

HH - da har du det verre enn meg.

Jeg skjønner heller ikke vitsen med det hele noen ganger. Men jeg lever for de gode dagene - og de kommer.

Jeg har nettopp fått meg en hund. Og det er utrolig mye kjærlighet i en hund. Den slikker meg på munnen om morgenen og vil kose litt før den må på tur. Og den koser hele dagen lang, i fanget foran pc og vi leke på gresset her :-D. Så da må jeg ut å leke. Men det er gøy.

Håper du kommer ut av depresjonene din. Det er vondt å ha det vondt.

Skrevet

Slik har jeg det også, men har blitt mer pratsom med tiden. Sier det som faller meg inn. Du tenker gjør du ikke? Hva med å begynne å formidle dine tanker til andre. Men selvsagt ikke de som er for private og som kan støte andre.

Skrevet

Slik har jeg det også, men har blitt mer pratsom med tiden. Sier det som faller meg inn. Du tenker gjør du ikke? Hva med å begynne å formidle dine tanker til andre. Men selvsagt ikke de som er for private og som kan støte andre.

En kan jo ikke si alt man tenker...

Jeg liker å se på det man sier/formidler som en slags strategi for å oppnå mest mulig goder i fremtiden - og da mener jeg _alt_ man sier og foretar seg ellers og.

Så da kan man jo ikke si hva man tenker, man må jo manipulere! :-)

Skrevet

Jeg liker å se på det man sier/formidler som en slags strategi for å oppnå mest mulig goder i fremtiden - og da mener jeg _alt_ man sier og foretar seg ellers og.

Man bør vel ikke si alt man føler og tenker. Men jeg liker ikke å være falsk heller. Tror mange sier ting for å være kule eller poplulære. Men jeg greier liksom ikke helt det. Derfor blir jeg vel heller aldri kul. Kanskje fordi jeg er for ærlig.

Det var faktisk en her om dagen som syntes jeg var kul - han sa nå det ihvertfall. Jeg lurer på veldig hva han siktet til. Er jeg kul?. De mest ukule menneskene er ofte kule :).

Skrevet

Man bør vel ikke si alt man føler og tenker. Men jeg liker ikke å være falsk heller. Tror mange sier ting for å være kule eller poplulære. Men jeg greier liksom ikke helt det. Derfor blir jeg vel heller aldri kul. Kanskje fordi jeg er for ærlig.

Det var faktisk en her om dagen som syntes jeg var kul - han sa nå det ihvertfall. Jeg lurer på veldig hva han siktet til. Er jeg kul?. De mest ukule menneskene er ofte kule :).

Hehe. :-)

Men da har du sikkert planlagt over lang tid da, hvordan fremstå som kul - og det er jo kjempebra, for det viser evne til langsiktig tenkning... :-)

Skrevet

Nå tenkte jeg på smaaltalk. Det høres jo rart ut å bare si ting fordi man vil oppnå goder? Er dette vanlig tenkning?

Skrevet

Nå tenkte jeg på smaaltalk. Det høres jo rart ut å bare si ting fordi man vil oppnå goder? Er dette vanlig tenkning?

Det er vel en slags teori, bare. Det er jo ikke noe man legger merke til.

jasåsånnerdet
Skrevet

Det er først i mine gode perioder at jeg klarer å sette ord på de vonde periodene. Det er først da jeg ser klart.

Når jeg er i en vond periode, har jeg en tendens til å isolere meg, og ikke kommunisere så mye, især ikke problemer. Har erfart at jeg har vært ganske krevende å forholde meg til (men det var på det aller verste, og jeg håper jeg aldri får det sånn igjen, mtp. depresjon).

jasåsånnerdet
Skrevet

Jeg har erfaring med at mennesker liker folk som er seg selv. De som ikke tar deg for den du er, kan bare ha det så godt.

Jeg har heller få, gode venner som aksepterer meg for den jeg er (ikke verdens aller mest pratsomme, kule/hippe, osv.), enn tusenvis av upersonlige venner som man bare "jatter" med. Har aldri hatt det behovet å være/kommunisere med mennesker bare for å være det. Da er jeg heller alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...